Καρότο και μαστίγιο. Η απάντηση στον Σ. Χατζηπαναγιώτου

Post date:

Author:

Category:

4Τροχοί

 

Αυτά είναι δύο screen shots από μία ανάρτηση στο zougla.gr αναφορικά με ένα, μάλλον πικρόχολο, σχόλιο του διευθυντή των 4Τροχών, κ. Στράτη Χατζηπαναγιώτου, σχετικά με το πρόσφατο άρθρο του 4Drivers για τον ιδρυτή του περιοδικού κ. Κώστα Καββαθά. Κι αυτή είναι η επώνυμη απάντηση

- Διαφήμιση-

Για να ‘μαι ειλικρινής, δεν είχα δει το σχετικό σχόλιο καθώς σπάνια μπαίνω στο Twitter, όπου αναρτήθηκε αρχικά το σχόλιο στον προσωπικό λογαριασμό του Σ.Χ.) Όμως μου το έστειλε χθες βράδυ καλός φίλος και συνάδελφος. Είναι αυτό ως scren shot, μαζί με την ερμηνεία του χρησμού απ’ το Zougla.gr

 

Λίγο παραπάνω ήταν μια φωτό απ΄το άρθρο μας για το Viper αλλά, κυρίως, άλλη μια απ΄ το σχετικό θέμα που είχαμε κάνει.

Να, αυτή εδώ, όπως ακριβώς εμφανίστηκε στο zougla.gr

zeugma.gr

Φυσικά, δεν είναι το Fiesta RS (το οποίο δεν υπάρχει ακόμα αλλά φήμες λένε πως έρχεται) αλλά το Focus RS. Το θέμα, όμως, δεν είναι εκεί.

Το θέμα είναι πως θα ήταν χίλιες φορές προτιμότερο ο κ. Χατζηπαναγιώτου (ή ”Stratisino”, όπως ήταν το ψευδώνυμό του απ΄τα χρόνια που έτρεχε με επιτυχία στους αγώνες) να λέει τα πράγματα με τ’ όνομά τους. Αν έχεις κάτι να πεις, το λες δημοσίως με ονοματεπώνυμο του αποδέκτη. Κι όχι με χρησμούς που αφήνονται στον αέρα για ερμηνεία.

Eίναι θέμα attitude. Ή ”το ΄χεις” ή ”δεν το ΄χεις”. Ή μπέσα. Τεράστια έννοια. Επίσης ”την έχεις ή όχι”. Δεν αποκτάται στην πορεία – ειδικά αν έχεις περάσει προ καιρού τη νεανική ηλικία.

Επίσης, ακόμα πιο προφανές είναι πως η ερμηνεία του χρησμού είναι σωστή απ΄το zougla.gr, που με ονοματίζει ως το στόχο του σχολίου, όπως και κατ’ ουσίαν το 4Drivers. Αν δεν ήταν σωστή (λέμε τώρα…) και ήταν άλλος ο αποδέκτης θα είχε σπεύσει ο κ. Χατζηπαναγιώτου να στείλει μήνυμα για άμεση διόρθωση. Εξ άλλου, o ίδιος χειρίζεται με εκπληκτική μαεστρία και ταχύτητα αντιδράσεων ”τοίχους”, posts και ”φίλους” μέσω των social media και εκτιμώ πως δεν του ξεφεύγει ψηφιακή ”μύγα”.

Ο γρίφος είναι απλός, λοιπόν: είμαι εγώ ”που τα κάνω όλα”.

Ο ”80χρονος” είναι ο Καββαθάς. Αυτό που την ”παλεύει” είναι το 4Drivers. ”Τζίφος” ίσως είναι η ελάχιστη οικονομική υποστήριξη απ΄τη συντριπτική πλειοψηφία των εισαγωγικών αυτοκινήτου (εκεί είναι που πονάει αν ”ανεβαίνεις” κι όχι η εκτίμηση του κόσμου που την έχει κατακτήσει το 4D). 

Η ”καμία έκπληξη” ίσως, έχει να κάνει με την ποιότητα ή μη του άρθρου; Ενώ, τέλος, μέχρι αυτή τη στιγμή οι διανοητικοί μου νευρώνες δυσκολεύονται να κάνουν τη σύναψη με την ατάκα ”προσβάλλεις 60 ανθρώπους”.

Έχω σκοπό να ρωτήσω επ’ αυτού και τον κ. Κ. Καββαθά (έναν άνθρωπο φύσει, θέσει ευγενή που δεν προσβάλλει ούτε τους εχθρούς του…) μήπως τυχόν υποψιάζεται ποιοι προσεβλήθηκαν με το άρθρο μπας και διαφωτιστώ. Καλά εγώ, είμαι τομάρι που τα ”κάνει όλα για τα κλικς” (γελάνε και οι συντελεστές πρόσφυσης) αλλά ο κ. Καββαθάς δεν θα έκανε τίποτα προσβλητικό όχι για 60 ούτε για έναν άνθρωπο. Σκίζω δίπλωμα. 

Μέχρι τότε, θέλω να κάνω δύο πράγματα. Το πρώτο είναι να συνεχίσω να γράφω και να γράφουμε στο 4Drivers αυτό που πιστεύουμε και να συνεχίσουμε να κάνουμε δημιουργικά πράγματα. 

Το δεύτερο είναι να προστατεύσω αυτή ακριβώς την ελευθερία. Γιατί τέτοιου είδους σχόλια, όπως του κ. Χατζηπαναγιώτου, στοχεύουν σε μια χειραγώγησή της από την automotive Πυθία του ειδικού Τύπου. Λυπάμαι, δεν ”περνάει”.

Βέβαια, για να είναι κανείς δίκαιος, η παραπάνω στρατηγική που ακούει στο όνομα ”καρότο και μαστίγιο” (ο ίδιος άνθρωπος με χαρακτήρισε γραπτώς ”μάγκα” στον ”τοίχο” μου με αφορμή το άρθρο ”From Riga to Vanity” και τον ευχαρίστησα), ήταν / είναι / θα είναι πάγια τακτική του Σ.Χ. ο οποίος έχει μια ικανότητα να “ανακατεύει” αλλά χωρίς να στοχοποιείται. Γλύκα και πίκρα έντεχνα δοκιμασμένη στη νεότερη ιστορία του ειδικού τύπου. Θα με συνέφερε να την έχω ασκήσει κι εγώ αλλά δεν με ενδιαφέρουν οι πρακτικές. Κι όπως λέει ο Σ.Χ. ”τζίφος”…

Τόση ενόχληση, λοιπόν, επειδή εκτιμούμε έναν έντιμο και πρωτοπόρο Κ. Κ. και δόθηκε η ευκαιρία σε μας αλλά και σε χιλιάδες αναγνώστες να ξαναδούμε τον άνθρωπο, μέσα απ’ τα γραπτά του οποίου μεγαλώσαμε, ξανά στο τιμόνι; Για όσους δεν έτυχε να το διαβάσουν είναι διαθέσιμο στο παρακάτω link.

[Διάβασέ το: Οδηγώντας το Focus RS με τον Κώστα Καββαθά. Η ψυχοθεραπεία του Πραγματικού Οδηγού]

Ακόμα και ο όρος “σέρνεις ένα 80χρονο” είναι υποτιμητικός για τον Καββαθά. Αλλά και για οποιονδήποτε άνθρωπο της ηλικίας του. Κι ακόμα περισσότερο για όποιον έχει συνεισφέρει όσο αυτός. Ο Καββαθάς είναι αυτός στον οποίον οι περισσότεροι ημών που ασχολούμαστε μ’ αυτό το επάγγελμα χρωστάμε την αφετηρία μας. Τα δικά του περιοδικά διαβάζαμε, αυτός σκιαγράφησε και δόμησε τον ειδικό Τύπο και ό,τι υπήρξε μετά ήταν το τσουνάμι μετά απ’ το δημιουργικό του Big Bang. 

Ο Καββαθάς είναι, επίσης, ο πνευματικός πατέρας του Σ.Χ. Αυτός του έδωσε την ευκαιρία της ζωής του, μέσω των ”Τροχών” έζησε το όνειρό του, δεν μιλάς έτσι. Ή να υποθέσω πως ενδιαφέρεται για αυτόν και θέλει να τον προστατεύσει που τον σέρναμε με το Focus RS ντάλα στο κατακαλόκαιρο; Πάντως, το θέμα άρεσε στον κ. Καββαθά ο οποίος το χαρακτήρισε ”ωραίο και μετρημένο”. Όπως και το ”θεϊκό Ford”, όπως το χαρακτήρισε.

Λοιπόν. Ο Καββαθάς δεν ”σέρνεται”. ”Γράφει” εκεί που δεν πιάνει το μελάνι ό,τι περιττό. Διαγράφει και αρνείται ό,τι δεν τον εμπνέει πια. 

Εννοείται δεν θα μπω σε μια θέση απολογίας για το σχόλιο του οποιουδήποτε μακιαβελισμού. Υπόσχομαι, όμως, ότι σαν καλό, υποταγμένο παιδί του ειδικού Τύπου, την επόμενη φορά που θα έχουμε καμιά δημιουργική ιδέα, να προωθήσουμε αίτηση με πρωτόκολλο στον κ. Χατζηπαναγιώτου ώστε να περάσει από την έγκρισή του. 

Μέχρι τότε, στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί, όπως απάντησα στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter.

ΥΓ Και ένα τελευταίο. Ο κανόνας “δημοσιογραφία και μόνο” (Just Journalism) ίσως να μη λέει κάτι σε πολλούς αν δεν είναι πασπαλισμένη με δημόσιες σχέσεις. Αλλά αυτό ακριβώς προσπαθούμε να κάνουμε στο 4D

Μπορεί να τα καταφέρνουμε, μπορεί όχι αλλά μας εμπνέει ότι όλο και περισσότερος εστιασμένος κόσμος με αγάπη για το αυτοκίνητο και το θάρρος γνώμης μας ακολουθεί στενά και μας διαβάζει. Όπως και το άρθρο όπου είχαμε προσκαλέσει τον κ. Χατζηπαναγιώτου στις σελίδες μας στην αντίστοιχη συνέντευξη στο 4D.

Τον οποίον, επίσης, δεν είχαμε ”σύρει”. Έστω κι αν δεν έκανε τόσα κλικς όσα ο Καββαθάς. 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει