Ίσως ακούγεται ουτοπικό, όμως κάποτε πρέπει να απαλλαγούμε απ’ τους υαλοκαθαριστήρες. Ναι, αυτούς που ξέρεις
Δύο ματσούκια στο παρμπρίζ (μερικές φορές, έστω, ένα) να πηγαινοέρχονται πέρα-δώθε, σαν αυτιστικά. Συνήθως άκομψα, έρχονται να πλήξουν το σχεδιαστικό κόπο όμορφων αυτοκινήτων
Οι υαλοκαθαριστήρες είναι οι σφουγγαρίστρες του ντιζάιν. Το αναγκαίο κακό της κακοκαιρίας. Kάνουν θόρυβο, θες κάθε τόσο να αλλάζεις τα λάστιχά τους και μακάρι ο αισθητήρας βροχής να ‘ναι «έξυπνος» και να μην κάνει καμιά ώρα να καταλάβει ότι βρέχει – και δεν τον φτύνουν
Να ’ταν μόνο αυτά; Βάλτε μέσα και κάνα πεντάλιτρο υγρό στο δοχείο, υπολογίστε βάρος του ηλεκτρικού μηχανισμού, σωληνάκια, βίδες στερέωσης, εγκέφαλο, καλώδια, κι έχετε στη σούμα κάτι αδιάφορο και αρκετά βαρύ.
Εδώ, δηλαδή, σπάνε τα κεφάλια τους οι μηχανικοί μπας και σώσουν κάνα γραμμάριο και έρχεται το ζεύγος των υαλοκαθαριστήρων να τους σακατέψει τον κόπο
«Και τι να κάνουμε, ρε μάστορα;», ακούγεται μια φωνή στο βάθος
«Να σταματήσει διά νόμου η βροχή;». Κοιτάξτε, μετά τη διαγραφή Σαμαρά κι αυτό μπορεί να συμβεί.
Όμως, σοβαρά, τη σωστή απάντηση την είχε πάρει κάποτε ο Φρανκ Στέφενσον, ο γνωστός σχεδιαστής (BMW, FIAT, Ford, McLaren κ.ά.) όταν είχε επισκεφθεί μία στρατιωτική βάση. Του ‘δειξαν, λοιπόν, μια τεχνολογική εφαρμογή που χρησιμοποιούσε ηλεκτρισμό και δονήσεις για να καθαρίζει το παρμπρίζ των στρατιωτικών οχημάτων
Σε ένα πρόχειρο τεστ που έκαναν επί τόπου, τι κι αν πετούσαν μέλι, καραμέλες, μέχρι και κόλλα;
«Κύριε Μήτσο μου, τα κάνει αόρατα», όπως έλεγε (ίσως και με ένα τσικ σεξισμού) μια παλιά διαφήμιση γνωστού καθαριστικού.
Όπως είχε πει ο Στέφενσον, το παρμπρίζ με έναν θαυματουργό τρόπο ήταν πεντακάθαρο. Ούτε στίγματα σκόνης δεν είχε πάνω. Ο ίδιος ευελπιστούσε πως η McLaren θα ήταν η πρώτη εταιρεία που θα έφερνε τη συγκεκριμένη τεχνολογία στην αγορά
Ωστόσο το νέο της υπεραυτοκίνητο, το W1, εξ όσων είδα στις φωτό, δεν έχει εφαρμόσει, επαναστατικά και πρωτοπόρα, το μυστικό καθαριστικό.
«Ας το αφήσουμε για αργότερα», ακούστηκε μια άλλη, λογιστική φωνή στο βάθος. ΟΚ, όχι ότι θα μας χαλούσε το πορτοκαλί McLaren με «αυτισμό» στο παρμπρίζ.
Photo: McLaren
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.