Ανεβαίνουν τιμές για «βενζίνη» και πέφτουν για «ρεύμα»

Post date:

Author:

Category:

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν τις τιμές των βενζινοκίνητων οχημάτων και ετοιμάζουν εκπτώσεις στα ηλεκτρικά οχήματα στην προσπάθειά τους να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις των νέων ορίων για τις εκπομπές ρύπων

BMW 3 Series 2024

H προαναφερθείσα τάση σαφώς και θα μειώσει την κερδοφορία των αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά ουσιαστικά θα τις απαλλάξει από τα βαριά πρόστιμα


Ωστόσο, είναι προτιμότερο να μειώσουν τις τιμές στα μοντέλα τους, ώστε να γίνουν ελκυστικότερες, παρά να δώσουν χρήματα που θα βγουν από τα ταμεία τους και θα τις αναγκάσουν σε οικονομική ασφυξία

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει σημαντικά το ανώτατο όριο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα αυτοκίνητα από την 1η Ιανουαρίου, πράγμα που σημαίνει ότι τουλάχιστον ένα από τα πέντε αυτοκίνητα που θα πωλούνται θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά για να πιαστούν οι στόχοι

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) το 20% όλων των πωλήσεων θα πρέπει να είναι EV για να αποφευχθούν βαριά πρόστιμα.

Μέχρι στιγμής φέτος μόνο το 13% από το σύνολο των πωλήσεων είναι ηλεκτρικά.

Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε και την επέλαση των Κινέζων στην ΕΕ και τις χαμηλές τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το αμέσως επόμενο διάστημα τα δεδομένα θα αλλάξουν λόγω των δασμών και κανείς δεν γνωρίζει πώς θα αντιδράσουν οι Κινέζοι οι οποίοι θέλουν να μείνουν και να εδραιωθούν στην Ευρώπη.

Το σίγουρο είναι ότι θα δημιουργήσουν μονάδες παραγωγής στην Γηραιά Ήπειρο, ξεπερνώντας με αυτό τον τρόπο τα όποια προβλήματα με τους δασμούς.


Ford Puma Gen-E

Επιδοτήσεις τέλος

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα χρειαστεί να πουλήσουν στο μέλλον περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία κοστίζουν περισσότερο από τα παραδοσιακά οχήματα, σε μια εποχή που οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις σταματούν ή δεν έχουν χρήματα για επιδοτήσεις.

Οι κυβερνώντες της Ευρώπης προτρέπουν τις Βρυξέλλες να επανεξετάσουν τους στόχους. Όμως μέχρι στιγμή οι αποφάσεις δεν αλλάζουν.

Αυτό αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να δουλεύουν πάνω στο «κομμάτι» μείωσης των εκπομπών των ρύπων, στοχεύοντας να αποφύγουν τα βαριά πρόστιμα που θα μπορούσαν να φτάσουν τα 15 δισεκατομμύρια ευρώ με βάση τις τρέχουσες πωλήσεις, όπως έχει δηλώσει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ACEA, Luca de Meo

Μέσα σε αυτό το σκηνικό, τα γκρουπ VW, Stellantis και Renault αύξησαν τις τιμές των βενζινοκίνητων μοντέλων κατά αρκετές εκατοντάδες ευρώ τους τελευταίους δύο μήνες, σε μια προσπάθεια να στρέψουν προς τα ηλεκτρικά τους πελάτες προκειμένου να περιοριστούν οι εκπομπές ρύπων

Αυτή την τακτική ίσως να ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες, στην προσπάθειά τους να πετύχουν τις εκπομπές ρύπων.

Από την άλλη είναι σχεδόν βέβαιο ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πωλούνται σε αρκετά δελεαστικές τιμές. Ίσως και κοντά στο περιθώριο κόστους.


Θα αυξηθούν οι τιμές των κινεζικών αυτοκινήτων

Οι προβλέψεις

Ο επικεφαλής προβλέψεων κινητήρων της GlobalData, Alastair Bedwell προβλέπει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη θα αυξηθούν κατά 41%, φθάνοντας σε 3,1 εκατομμύρια μονάδες το 2025.

Παράλληλα θα δούμε και εταιρείες να συγχωνεύονται όχι αποκλειστικά για να πετύχουν τις εκπομπές ρύπων αλλά για να μειώσουν και το κόστος παραγωγής.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ανακοινωθείσα απόφαση για συγχώνευση της Nissan με την Honda, αλλά και η συνεργασία της Suzuki με την Volvo που ανήκει στη Geely. Μία συνεργασία που θα εξαλείψει σχεδόν πλήρως κάθε απειλή προστίμων για τη Suzuki

Ετσι, όλοι περιμένουν να δουν πώς θα αντιδράσουν οι Βρυξέλες και ποιες αποφάσεις θα πάρουν.

Αν δηλαδή χαλαρώσουν έστω και για λίγο τα όρια που έχουν θέσει για τις εκπομπές ή θα επιμείνουν στην απόφασή τους.

Κείμενο: Κυριάκος Παρασίδης / ΑΠΕ / Photo: BMW / Δ. Μανώλαρος / 4Drivers


Porsche Cayman 718 GT4 RS

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει