Eκεί όπου στοιβάζονται τα EV της αποτυχημένης start-up

Post date:

Author:

Category:

H εντυπωσιακή, αρχικά, start-up από την Αριζόνα, παρά τις άγουρες ελπίδες και φιλοδοξίες, απέτυχε να επιβιώσει στην αγορά. Τώρα η ElectraMeccanica «ντανιάζει» τα ηλεκτρικά της για σκραπ

Η εξέλιξη της τεχνολογίας και οι αυξημένες ανησυχίες για το περιβάλλον έχουν οδηγήσει σε αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στο πλαίσιο αυτό, πολλές start-up επιχειρήσεις αναπτύσσονται με στόχο να προσφέρουν καινοτόμες και οικονομικές λύσεις. Μία από αυτές τις επιχειρήσεις ήταν και η προαναφερόμενη. Μόνο που δεν είχε υπολογίσει αρκετά πράγματα σωστά και τώρα βλέπει τα EV της που κατασκευάστηκαν από το 2018 έως το 2023 να είναι προς τελική απόσυρση ή ανακύκλωση


Η συγκεκριμένη start-up αυτή ιδρύθηκε με το όραμα να δημιουργήσει φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσιτά για τον μέσο καταναλωτή. Τα σχέδια περιελάμβαναν ηλεκτρικά τρίκυκλα μικρού μεγέθους, με μικρό κόστος παραγωγής, χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, σημαντική αυτονομία και μία τιμή πώλησης περί τα $18.000

Τα οποία δεν είναι καθόλου λίγα χρήματα για ένα τρίκυκλο με μία μόνο θέση – εξ ου και η ονομασία Solo

Η καινοτομία της εταιρείας στηριζόταν σε νέα υλικά και τεχνολογίες μπαταριών, τα οποία υποσχέθηκαν να μειώσουν το κόστος και να αυξήσουν την απόδοση.

Οι προκλήσεις

Παρά τις καλές προθέσεις και τις καινοτόμες ιδέες, η start-up αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα που την οδήγησαν στην αποτυχία.

Ένα από τα κύρια προβλήματα ήταν η έλλειψη κεφαλαίων.

Η αρχική χρηματοδότηση δεν ήταν αρκετή για να καλύψει τις απαιτήσεις της παραγωγής και της ανάπτυξης, με αποτέλεσμα η εταιρεία να μην μπορεί να ανταγωνιστεί τις μεγαλύτερες και πιο καθιερωμένες εταιρείες του κλάδου.

Επιπλέον, η start-up αντιμετώπισε τεχνικές δυσκολίες στην ανάπτυξη των καινοτόμων τεχνολογιών της.

Οι νέες μπαταρίες και τα υλικά που υποσχέθηκαν να μειώσουν το κόστος αποδείχθηκαν πιο δύσκολο να παραχθούν σε μαζική κλίμακα από ό,τι αναμενόταν. Οι καθυστερήσεις στην παραγωγή και η ανεπάρκεια στην ποιότητα των προϊόντων έπληξαν την αξιοπιστία της εταιρείας


To κόλπο με την υγρή πετσέτα στα EV. Δουλεύει;

Το τελικό χτύπημα

Τον Αύγουστο του 2022, η ElectraMeccanica έλαβε email διαμαρτυρίας από έναν πελάτη της ότι το Solo τους έχασε την ισχύ του ενώ οδηγούσε.

Ακολούθησαν περισσότερες ανάλογες αναφορές τον Σεπτέμβριο και μία ομάδα μηχανικών της εταιρείας προσπάθησε να διαγνώσει και να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.

Διαπίστωσε ότι υπήρχε ένα ελάττωμα στη διαχείριση λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα», αλλά δεν ήξερε και πώς να το διορθώσει. Το πρόβλημα κλιμακώθηκε και έτσι η εταιρεία, το Φεβρουάριο του 2023, ανακοίνωσε ανάκληση για σχεδόν κάθε Solo που πωλήθηκε σε πελάτες στις Ηνωμένες Πολιτείες – συνολικά 428 αυτοκίνητα

Αν και τα έγγραφα ανάκλησης υποδηλώνουν ότι η εταιρεία ήλπιζε να βρει μια λύση, αυτό δεν έγινε ποτέ και τον Απρίλιο η εταιρεία ειδοποίησε τους πελάτες της ότι θα επέστρεφε τα χρήματα και θα έπαιρνε πίσω όλα τα ανακληθέντα αυτοκίνητα.

Έκτοτε, η ElectraMeccanica εξαγοράστηκε από μία εταιρία ηλεκτρικών φορτηγών, τη Xos, η οποία δεν έδειξε κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον να επισκευάσει τα Solo για να τα μεταπωλήσει.

Αντίθετα, επέλεξε την απόσυρσή τους, κάτι που, ως φαίνεται, επιλέχθηκε καθώς μάλλον ήταν φθηνότερο να τα παρατήσουν σε ένα χώρο για σκραπ παρά να κάνει οτιδήποτε άλλο.

Με τον ανταγωνισμό να εντείνεται και τις οικονομικές δυσκολίες να αυξάνονται, η start-up τελικά αναγκάστηκε να βάλει λουκέτο.

Η αποτυχία της ήταν ένα σκληρό πλήγμα για τους επενδυτές και τους εργαζομένους της. Το όνειρο τελείωσε νωρίς, με ντανιασμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Photo: electrameccanica.com


Porsche Macan EV 2024

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει