Ta EV έχουν κάποια πλεονεκτήματα. Έχουμε γράψει για αυτά. Επίσης έχουν και μειονεκτήματα. Ένα απ’ αυτά αφορά την επιπλέον επιβάρυνση που δέχονται τα λάστιχα. Nόμος
Εκτιμάται πως τα στα EV η φθορά των ελαστικών λαμβάνει χώρα περίπου κατά 20% πιο γρήγορα. Αν είναι και πολύ βαρύ, με τόνους ροπής και συνηθίζεις να το πιέζεις, ακόμα περισσότερο
Σημείωση: Αυτή είναι μία νέα ενότητα στο 4Drivers. Τα EV, είτε αρέσουν είτε όχι είτε διχάζουν είτε ελκύουν, είναι μία νέα πραγματικότητα. Σκοπός είναι να έχετε μία απροκατάλυπτη και σφαιρική εικόνα για τα ηλεκτρικά. Χωρίς αγιογραφίες λες και ανακαλύφθηκε η Αμερική αλλά ούτε και μαστίγιο σα να πρόκειται για εχθρικό έδαφος. Η θέση του 4D είναι να υπάρχει πλουραλισμός στις επιλογές και να αποφασίζει η αγορά, όχι οι «σωτήρες» αλλά ούτε και οι «κολλημένοι»
Η λογική της ενότητας «EV Υπέρ & Κατά» πραγματεύεται με σύντομο, σαφή και ρεαλιστικό τρόπο ένα διαφορετικό, κάθε φορά, πλεονέκτημα ή μειονέκτημα. Ξεκάθαρα και ξερά. Υπάρχουν αρκετά και από τις δύο πλευρές
ΕV Κατά: Η έξτρα επιβάρυνση στα λάστιχα
Το γενικότερο ζήτημα του αυξημένου βάρους των ηλεκτρικών το είδαμε εδώ.
Ειδικότερα όσον αφορά την επιβάρυνση στα λάστιχα των EV, αυτό που αξίζει να ξέρουμε είναι ότι η επιπλέον φόρτισή τους λόγω των αυξημένων κιλών στη ζυγαριά οδηγεί μοιραία πιο συχνά στο βουλκανιζατέρ.
Το τι σημαίνει το «πιο συχνά» είναι σχετικό. Κυρίως σχετίζεται με το στυλ οδήγησης [μήπως δε γίνεται να ξεφτυλίζεις ένα σετ πίσω ελαστικών σε δυνατό RWD;], την κατάσταση του οδοστρώματος (πόσο τραχύ είναι), τη θερμοκρασία ασφάλτου και, βέβαια, τη σύσταση της συγκεκριμένης γόμας των ελαστικών
Προφανώς το τελευταίο υπονοεί ότι το λεγόμενο ”compound” των ελαστικών των EV είναι διαφορετικό.
Γιατί; Μα διότι έχουν διαφορετικό τρόπο εκφοράς της απόδοσής τους με άμεση και μεγάλη ροπή από το ρελαντί. Ως εκ τούτου η φόρτιση των ελαστικών είναι διαφορετική.
Και δεν είναι μόνο θέμα ευθείας αλλά και καμπών. Το αυξημένο βάρος των EV μεταφέρει μεγαλύτερες δυνάμεις στην κινηματική τους και, σαν καλά διαβασμένα αγόρια (και κορίτσια;), ξέρετε ότι αυτό το βάρος μεταφέρεται άμεσα (πού;) στα λάστιχα
Τι πρέπει να ξέρεις αν οδηγείς EV
- Να επιλέγεις υψηλής ποιότητας ελαστικά για το ηλεκτρικό σου
- Να μη βγάζεις ή έστω να απενεργοποιείς τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας ή πρόσφυσης – όπου και αν απενεργοποιούνται. Με τόση ροπή, η τάση για σπινάρισμα θα είναι εντονότερη. Άρα και η φθορά
- Απέφυγε τις έντονες επιβραδύνσεις, τις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης και γενικώς τη φουλ επιθετική οδήγηση. Σε πίστα δε; Καλύτερα να έχεις έρθει με έξτρα σετ ελαστικών. Όχι όπως συνέβη πρόσφατα με δυνατό EV στα Μέγαρα και έμεινε με την όρεξη μετά από κάνα δυο γύρους
- Σκέψου για ένα σχετικά ελαφρύ EV. Ναι, υπάρχουν και τέτοια.
Tέλος, κατά την ταπεινή μου γνώμη, εκεί ακριβώς έχει νόημα ένα ηλεκτρικό, τουλάχιστον για την ώρα: μικρό, σχετικά ελαφρύ και, τώρα που η τεχνολογία μπαταριών εξελίσσεται, με ικανοποιητική ρεαλιστική αυτονομία. Αφήστε που θα έχετε και αισθητά μικρότερη φθορά ελαστικών
Photo: Δημήτρης Μανώλαρος / Quattroruote
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.