Το άγχος αυτονομίας ενός EV ίσως είναι μεγαλύτερο κι από το άγχος ηλικίας μετά τα σαράντα. «Θα φτάσω ή δε θα φτάσω;», μια δαμόκλειος σπάθη με το μάτι καρφωμένο στην οθόνη. Μιλάμε για τρελό άγχος. Προς το παρόν, έστω
Δεν υπάρχει να λες «το EV μου έχει τόση αυτονομία». Το σωστό είναι να λες «έως τόση». Lesson learned
Σημείωση: Αυτή είναι μία νέα ενότητα στο 4Drivers. Τα EV, είτε αρέσουν είτε όχι είτε διχάζουν είτε ελκύουν, είναι μία νέα πραγματικότητα. Σκοπός είναι να έχετε μία απροκατάλυπτη και σφαιρική εικόνα για τα ηλεκτρικά. Χωρίς αγιογραφίες λες και ανακαλύφθηκε η Αμερική αλλά ούτε και μαστίγιο σα να πρόκειται για εχθρικό έδαφος. Η θέση του 4D είναι να υπάρχει πλουραλισμός στις επιλογές και να αποφασίζει η αγορά, όχι οι «σωτήρες» αλλά ούτε και οι «κολλημένοι»
Η λογική της ενότητας «EV Υπέρ & Κατά» πραγματεύεται με σύντομο, σαφή και ρεαλιστικό τρόπο ένα διαφορετικό, κάθε φορά, πλεονέκτημα ή μειονέκτημα. Ξεκάθαρα και ξερά. Υπάρχουν αρκετά και από τις δύο πλευρές
ΕV Κατά: Το άγχος αυτονομίας
Το ζήτημα είναι η ρεαλιστική αυτονομία.
Αυτή που μπορείς να έχεις οδηγώντας σαν άνθρωπος, όχι σερνάμενος στη δεξιά λωρίδα, με παράθυρα κλειστά για να μην έχεις αεροδυναμική αντίσταση, τον κλιματισμό επίσης κλειστό για να μην τραβάει ρεύμα και το μάτι καρφωμένο στη σχετική ένδειξη.
Η απόσταση από τη ρεαλιστική πραγματικότητα ενός ηλεκτρικού σχετίζεται με τις μη ρεαλιστικές τιμές κατά το πρωτόκολλο WLTP, ειδικά όταν πρόκειται για EV με σπορ χαρακτήρα ή μεγάλη ισχύ
Συνήθως έχουν μεγάλη απόκλιση από την αυτονομία που έχεις οδηγώντας όπως ήξερες.
Ωστόσο μερικές φορές, όταν το βάρος του αυτοκινήτου δεν είναι υπερβολικό και η μπαταρία επαρκής, μπορείς να πλησιάζεις κάποιες τιμές, πάντα με αυτοσυγκράτηση στο δεξί πεντάλ.
Εκεί όμως που γίνεται η χλαπαταγή μείωσης της αυτονομίας είναι όταν αποφασίσεις να κινηθείς πραγματικά γρήγορα.
Συγγνώμη, δε διαφημίζεται άλλωστε και το εξωφρενικό 0-100;
Πόσες φορές θα το αξιοποιήσεις και δε θα βλέπεις κάθετη πτώση των αποθεμάτων ενέργειας;
Για παράδειγμα, η εικόνα του, εξαιρετικού κατά τα άλλα, Porsche Taycan που παρελήφθη φουλ φορτισμένο και μετά από ελάχιστη χρήση, περί των 150 χιλιομέτρων, έπεσε κατακόρυφα και απειλητικά ο δείκτης αυτονομίας παραμένει ενδεικτικό σημείο αναφοράς
Κάτι παρόμοιο συνέβη με το BMW i5, ένα επίσης θαυμαστό ως συνολική κατασκευή μεγάλο σεντάν πολυτελείας με ικανότητες στριψίματος, αλλά με δραματική πτώση της ενέργειας μετά από έντονη και σύντομη χρήση.
Κλικάρετε τις παρακάτω εικόνες και θα διαβάσετε αναλυτικά.
Το άγχος αυτονομίας μαζί με την ευκολία τού να φορτίζεις το EV γρήγορα και σε συχνότατα σημεία φόρτισης είναι ο Νο1 ανασταλτικός παράγοντας για τη μαζική επέκταση των ηλεκτρικών. Σαφώς όσο θα περνά ο καιρός θα βελτιώνονται
Προς το παρόν τουλάχιστον, αν κάποιος ενδιαφέρεται για EV, το πρώτο στοιχείο που πρέπει να ελέγξει είναι πόση απόκλιση έχει η ρεαλιστική αυτονομία σε σχέση με την τυπική κατά WLTP.
Δηλαδή την πρόθεση «έως» που λέγαμε και στην αρχή.
Photo: geotab.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.