Το copy paste απόδοσης σε ένα EV σημαίνει ότι είναι πανομοιότυπος ο τρόπος που αποδίδεται η ισχύς. Είτε οδηγείς ένα Nissan Leaf είτε ένα Tesla Model S Plaid, η εκφορά της ροπής είναι ακριβώς η ίδια. Φωτοτυπία. Αυτό που λέγαμε «κινητήρας με προσωπικότητα»; Απλώς δε μένει εδώ
Ναι, είναι σοκαριστικά γρήγορο το Tesla Model S Plaid. Αλλά λείπει η ενορχήστρωση ενός βενζινοκινητήρα αντίστοιχων επιδόσεων. Με διαβάθμιση, στροφάρισμα, διαφορετικότητα στο πώς αποδίδει. Με μια λέξη, αυτό που λέγαμε «χαρακτήρα»
Σημείωση: Αυτή είναι μία νέα ενότητα στο 4Drivers. Τα EV, είτε αρέσουν είτε όχι είτε διχάζουν είτε ελκύουν, είναι μία νέα πραγματικότητα. Σκοπός είναι να έχετε μία απροκατάλυπτη και σφαιρική εικόνα για τα ηλεκτρικά. Χωρίς αγιογραφίες λες και ανακαλύφθηκε η Αμερική αλλά ούτε και μαστίγιο σα να πρόκειται για εχθρικό έδαφος. Η θέση του 4D είναι να υπάρχει πλουραλισμός στις επιλογές και να αποφασίζει η αγορά, όχι οι «σωτήρες» αλλά ούτε και οι «κολλημένοι»
Η λογική της ενότητας «EV Υπέρ & Κατά» πραγματεύεται με σύντομο, σαφή και ρεαλιστικό τρόπο ένα διαφορετικό, κάθε φορά, πλεονέκτημα ή μειονέκτημα. Ξεκάθαρα και ξερά. Υπάρχουν αρκετά και από τις δύο πλευρές
ΕV Κατά: Το copy paste απόδοσης
Ερώτηση: Γιατί μερικοί κινητήρες έχουν μείνει στην ιστορία;
Γιατί, δηλαδή, ξεχώρισε το δίλιτρο ατμοσφαιρικό ενός Honda S2000; Τι είχε εκείνο το εξακύλινδρο εν σειρά ενός BMW M3 (E46); Τι δηλαδή είχαν τα V8 τoυ F430 Scuderia ή το 3.9 lt twin turbo του Ferrari 488 Pista; Γιατί, διάολε, το flat six του Χανς Μέζγκερ σημάδεψε τις καλές εκδόσεις των 911; Τι είχαν οι Busso της Alfa; Και γιατί ο V10 της Huracan είναι ”Stairway to Heaven”; Ενδεικτικά τα παραδείγματα
Απάντηση: Οι παραπάνω κινητήρες είχαν προσωπικότητα.
Επίσης, προς αποφυγήν παρεξήγησης, το θέμα ”EV Copy Paste” δεν έχει να κάνει με τον ήχο. Αυτός είναι σημαντικός και θα ασχοληθούμε.
Για την ώρα, το άρθρο σχετίζεται με τα στοιχεία εκείνα που κάνουν έναν καλό θερμικό κινητήρα να είναι από «ενδιαφέρον» έως «μεγαλειώδης».
Πού στροφάρει; Πόση συμμετοχικότητα εμπεριέχει να ακροβατείς στο φάσμα λειτουργίας του; Πόση διαφορετικότητα έχει ένας ατμοσφαιρικός από έναν turbo; Πώς είναι το τετρακύλινδρο; Το straight six; Ένας V8 ή ένας V12; Υπάρχουν τόσες παραλλαγές. Αποτελούν μέρος της ποικιλομορφίας και του ιστορικού κάποιων μηχανικών με καντάρια γνώσεων να μεταγγίσουν χαρακτήρα στο μέταλλο
Ε, όλα τα παραπάνω λάμπουν διά της απουσίας τους στα EV
Σε ένα ηλεκτρικό, ανεξαρτήτως ισχύος, μάρκας, τιμής ή οτιδήποτε άλλου στοιχείου προσθέσετε, η εκφορά απόδοσης είναι ίδια.
Η διαφορά μεταξύ τους -μιλώντας πάντα ως τρόπος που αποδίδονται ισχύς και ροπή- είναι ότι κάποιο ηλεκτρικό είναι πιο γρήγορο από ένα άλλο. Σα να έχεις πιο γρήγορο επεξεργαστή στο κινητό σου. Σα να «κατεβάζεις» πιο γρήγορα τις «σελίδες». Όμως η εμπειρία απόδοσης είναι ίδια
Πάντα θα κοιτάζεις για το πιασάρικο «0-100». Όμως ο τρόπος που φτάνεις σε αυτό είναι καρμπόν. Απλώς το ένα σού κολλάει το στομάχι στο κάθισμα ενώ με το άλλο είσαι πιο αργός.
Όμως η αίσθηση είναι ίδια. Φωτοτυπία.
Δε σε ενοχλεί και είσαι ΟΚ με αυτό; Σύμφωνοι. Δικαίωμα. Σεβασμός στην επιλογή. Τέλος.
Photo: autotypos.gr / Δημ. Μανώλαρος
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.