EV Κατά: Θα γίνει κάποιο κλασικό;

Post date:

Author:

Category:

Mέχρι σήμερα ένα αυτοκίνητο μπορούσε να γίνει κλασικό είτε λόγω παλαιότητας είτε επειδή όρισε μία νέα εποχή – σχεδιαστικά, τεχνολογικά και, ακόμα καλύτερα, αγωνιστικά. Παρότι υπάρχουν κάποια ηλεκτρικά που ίσως σε 30 χρόνια από σήμερα θεωρηθούν κλασικά, μάλλον είναι εξαιρέσεις. Και υπάρχει λόγος

EV κατά Θα γίνει κάποιο κλασικό

Το BMW i3 έχει ολοκληρώσει την πορεία του. Ωστόσο μπορεί να θεωρηθεί ως ένα ηλεκτρικό-σκαπανέας. Για την ακρίβεια, ήταν το πρώτο ηλεκτρικό vegan


Σημείωση: Αυτή είναι μία νέα ενότητα στο 4Drivers. Τα EV, είτε αρέσουν είτε όχι είτε διχάζουν είτε ελκύουν, είναι μία νέα πραγματικότητα. Σκοπός είναι να έχετε μία απροκατάλυπτη και σφαιρική εικόνα για τα ηλεκτρικά. Χωρίς αγιογραφίες λες και ανακαλύφθηκε η Αμερική αλλά ούτε και μαστίγιο σα να πρόκειται για εχθρικό έδαφος. Η θέση του 4D είναι να υπάρχει πλουραλισμός στις επιλογές και να αποφασίζει η αγορά, όχι οι «σωτήρες» αλλά ούτε και οι «κολλημένοι»

Η λογική της ενότητας «EV Υπέρ & Κατά» πραγματεύεται με σύντομο, σαφή και ρεαλιστικό τρόπο ένα διαφορετικό, κάθε φορά, πλεονέκτημα ή μειονέκτημα. Ξεκάθαρα και ξερά. Υπάρχουν αρκετά και από τις δύο πλευρές


ΕV Κατά: Θα γίνει κάποιο κλασικό;

Αν επιχειρήσει να απαντηθεί το ερώτημα βάσει παλαιότητας, ναι, θα γίνει.

Όπως σήμερα βλέπουμε τις πρώτες γενιές, επί παραδείγματι, των Macintosh, το μακρινό 1984.

Οι Mac όρισαν σχεδιαστικά και λειτουργικά την εποχή των επιτραπέζιων υπολογιστών. Mε μία τέτοια αναλογία, ναι.

Steve Jobs / Photo: Wiipedia

Αντίστοιχα, για παράδειγμα, ένα BMW i3 που όντως ήταν τελείως φρέσκια ιδέα το 2014, με οικολογικά υλικά στο εσωτερικό, ανατρεπτικό σχεδιασμό και αμιγή ηλετρική λειτουργία, θα μπορούσε να γίνει EV κλασικό.

Όχι όμως τώρα που βρέθηκε σε μεταπωλητική απαξίωση. Κάποτε.

BMW i3 / Photo: Γ. Σεφέρος

Όπως επίσης ένα Tesla Roadster. Το 2008, εκείνο το roadster που είχε βασιστεί στη Lotus Elise ήταν το πρώτο ηλεκτρικό παραγωγής με άδεια χρήσης σε αυτοκινητόδρομο και μπαταρίες ιόντων λιθίου. O Μασκ έχει πει ότι ήταν «καταστροφή» αλλά μπορεί ήδη να αποτελεί κλασικό ανάμεσα στους συλλέκτες του είδους με την έννοια του πρωτοπόρου στο «χώρο»

Ο χρόνος είναι κριτής αλλά ίσως και το Ioniq 5 N, μια περίπτωση που επαναπροσδιορίζει τη λογική του hyper hot hatch, επίσης να γίνει ΕV κλασικό. Θα δείξει


Είναι εξαιρέσεις;

Μάλλον, ναι.

Η απάντηση σχετίζεται και με τη λογική του skateboard ως φιλοσοφία κατασκευής, όπως ήδη έχουμε γράψει.

Ένα θερμικό, έχοντας ευρεία γκάμα διαφοροποίησης στα μηχανολογικά του σωθικά, τείνει να εξατομικεύεται ουσιαστικά.Έτσι δημιουργείται χώρος ικανός για μεγαλουργία και «προσωπικότητα». Δε μιλάμε για οθόνες και διχρωμίες στις ταπετσαρίες…

Με ένα σωρό παραλλαγές κινητήρων (από τρικύλινδρους μέχρι V12 και W16 και ό,τι άλλο χωράει κάτω από ένα καπό), με διαφορές απτές σε φιλοσοφία μετάδοσης, ήχο, γρανάζωμα, σε «ατμόσφαιρα» ή υπερτροφοδότηση, όλα συνιστούν μια «βεντάλια» διαφοροποίησης.

E, αυτά βοηθούν στο σχηματισμό του future classic. Ή, έστω, του youngtimer.

Άλλωστε όπως είπε ο Έλον Μασκ στην άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξή του με τον Τζόρνταν Πίτερσον, «τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αυτόνομα ρομπότ μεταμφιεσμένα σε αυτοκίνητα». Προφανώς απλουστεύοντας τις έννοιες αλλά μεταδίδει κι αυτό τη λογική μιας πιο ομογενοποιημένης αντίληψης


Το EV για να γίνει κλασικό θέλει «θέρμη»

Περισσότερο συναίσθημα, περισσότερο «χαρακτήρα», πιο έντονη συναισθηματική σύνδεση με το χρήστη.

Όχι μόνο ως υπέρ-επιδόσεις αλλά ως αυτό που παλιά, ή όχι και τόσο παλιά, ονομάζαμε «ψυχή».

Φήμες λένε πως το τελευταίο δεν εντοπίζεται σε τόσο μεγάλες ποσότητες σε λογισμικό.

Γνώμη.

Photo: Γιάννης Σεφέρος / 4Drivers


Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 8

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει