To skateboard εκφράζει τη νέα ορολογία για τις πλατφόρμες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Bασικά είναι όπως το φαντάζεστε: απλό ως δομή και ευφάνταστο στο πώς θα το «ντύσεις». Είναι μειονέκτημα; Αναλόγως του πόσο στο χρεώνουν
Η σανίδα, οι τροχοί, η διακόσμηση. Ο καθένας μπορεί να έχει το skateboard όπως του αρέσει. Ο νέος αυτοκινητικός όρος έχει κοινά στοιχεία μ’ αυτό που βλέπεις
Σημείωση: Αυτή είναι μία νέα ενότητα στο 4Drivers. Τα EV, είτε αρέσουν είτε όχι είτε διχάζουν είτε ελκύουν, είναι μία νέα πραγματικότητα. Σκοπός είναι να έχετε μία απροκατάλυπτη και σφαιρική εικόνα για τα ηλεκτρικά. Χωρίς αγιογραφίες λες και ανακαλύφθηκε η Αμερική αλλά ούτε και μαστίγιο σα να πρόκειται για εχθρικό έδαφος. Η θέση του 4D είναι να υπάρχει πλουραλισμός στις επιλογές και να αποφασίζει η αγορά, όχι οι «σωτήρες» αλλά ούτε και οι «κολλημένοι»
Η λογική της ενότητας «EV Υπέρ & Κατά» πραγματεύεται με σύντομο, σαφή και ρεαλιστικό τρόπο ένα διαφορετικό, κάθε φορά, πλεονέκτημα ή μειονέκτημα. Ξεκάθαρα και ξερά. Υπάρχουν αρκετά και από τις δύο πλευρές
ΕV Κατά: Το skateboard
Έτσι λέγεται πλέον η πλατφόρμα ενός BEV (Battery Electric Vehicle). Όχι ως αργκό του δρόμου. Επισήμως.
Για παράδειγμα, μεταφράζω πρόχειρα και νέτα-σκέτα από το αντίστοιχο λήμμα στη Wikipedia: «Ένα πλαίσιο skateboard μειώνει το κόστος και την πολυπλοκότητα της κατασκευής και παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων. Είναι μία πλατφόρμα με όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα ενσωματωμένα σε αυτήν μπορεί να τοποθετηθεί με μια ποικιλία αμαξωμάτων διαφοροποιώντας το μέγεθός της. Το skateboard επιτρέπει σε μια αυτοκινητοβιομηχανία να σχεδιάζει και να κατασκευάζει οχήματα σε διαφορετικές κατηγορίες αυτοκινήτων ή σε τμήματα αμαξώματος χωρίς να κατασκευάζει το καθένα ανεξάρτητα»
Κλασικό δείγμα πλατφόρμας skateboard
Tο skateboard είναι πολύ πιο απλό ως κατασκευή. Nόμος
Τυχαία δηλαδή έχουν ξεπεταχτεί κατασκευαστές ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων κυριολεκτικά από το πουθενά;
Πώς γίνεται ένα σωρό νέες εταιρείες ή start-up σχήματα να παρουσιάζουν αυτοκίνητα χωρίς το παραμικρό βιογραφικό; Πώς; Με Θεία επιφοίτηση;
Το ερώτημα είναι εύλογο.
Aρκεί να θυμηθούμε ότι για περισσότερο από έναν αιώνα οι σκαπανείς της αυτοκίνησης, από τον Αντρέ Σιτροέν μέχρι τον Κάρλ Μπενζ και όλα τα άλλα μεγάλα πνεύματα του «χώρου», μάτωσαν, ίδρωσαν, εξέλιξαν και τους πήρε περισσότερο από 100 χρόνια για να φθάσουν τους θερμικούς κινητήρες και τα περιφερειακά τους όπου τα έφθασαν σήμερα.
Όμως το skateboard απλοποιεί τα πράγματα. Αρκεί ένα πάτωμα όπου στερώνονται οι μπαταρίες (καλύτερα σε μονό layer για χαμηλότερο κέντρο βάρους), οι ηλεκτροκινητήρες στα άκρα του, συνήθως ακριβές επιλογές σε ανάρτηση (διπλά ψαλίδια, πολλαπλοί σύνδεσμοι) και περιφερειακά ηλεκτρονικά. Το concept είναι κοινό για όλους. Μένει να το «ντύσεις» ευφάνταστα και δημιουργικά
Η πλατφόρμα Ε-GMP (Electric Global Modular Platform) ήταν η πρώτη που κατασκεύασε η Hyundai με τη λογική του skateboard, αποκλειστικά για BEV. Xρησιμοποιείται από τις Hyundai, Kia και Genesis από το 2021
Βασικό και κύριο;
Κατεβαίνει δραματικά το κόστος εξέλιξης.
Ταυτόχρονα ανεβαίνουν κάθετα οι δυνατότητες να «χτίσεις» επάνω στο ίδιο skateboard ένα σωρό παραλλαγές του ως modular πλαίσιο αναλόγως διαστάσεων, μεταξονίου και τα ρέστα.
Είναι κακό όλο αυτό; Όχι. Είναι φθηνό. Και για αυτό τα EV δεν πρέπει να παρουσιάζονται ως μία σούπερ ντούπερ εξελιγμένη και περίπλοκη εκδοχή της αυτοκίνησης. Όσο για το αν είναι αποτελεσματικό στο δρόμο, είναι μια άλλη ιστορία. Θα τη δούμε κι αυτή με νηφαλιότητα σύντομα στην ίδια ενότητα. Just Journalism και προχωράμε
Photo: amazon.com / Google / hyundai.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.