EV Κατά: Το βάρος. Οι «σούμο» των ηλεκτρικών

Post date:

Author:

Category:

Το αυξημένο βάρος των περισσότερων ηλεκτρικών είναι θέμα. Μεγαλύτερης σημασίας απ’ όσο ίσως τυγχάνει της προσοχής του μέσου καταναλωτή. Τα δε κόκαλα του Κόλιν Τσάπμαν, του πρεσβευτή του δόγματος ”light is right”, μάλλον θα έτριζαν αν έβλεπαν τη ζυγαριά των «σούμο» της ηλεκτροκίνησης

GMC HUMMER EV

Το GMC Hummer EV με τα 4.080 κιλά του κατέχει τον άτυπο και ουδόλως κολακευτικό τίτλο του πιο υπέρβαρου EV στην παγκόσμια αγορά. Μόνο οι μπαταρίες του ζυγίζουν 1.305 κιλά. Δίνεται με δώρο τη γεφυροπλάστιγγα


Σημείωση: Αυτή είναι μία νέα ενότητα στο 4Drivers. Τα EV, είτε αρέσουν είτε όχι είτε διχάζουν είτε ελκύουν, είναι μία νέα πραγματικότητα. Σκοπός είναι να έχετε μία απροκατάλυπτη και σφαιρική εικόνα για τα ηλεκτρικά. Χωρίς αγιογραφίες λες και ανακαλύφθηκε η Αμερική αλλά ούτε και μαστίγιο σα να πρόκειται για εχθρικό έδαφος. Η θέση του 4D είναι να υπάρχει πλουραλισμός στις επιλογές και να αποφασίζει η αγορά, όχι οι «σωτήρες» αλλά ούτε και οι «κολλημένοι»

Η λογική της ενότητας «EV Υπέρ & Κατά» πραγματεύεται με σύντομο, σαφή και ρεαλιστικό τρόπο ένα διαφορετικό, κάθε φορά, πλεονέκτημα ή μειονέκτημα. Ξεκάθαρα και ξερά. Υπάρχουν αρκετά και από τις δύο πλευρές


ΕV Κατά: Το βάρος

Το βάρος επηρεάζει τα πάντα. Εντάξει, σχεδόν τα πάντα.

Ενδεικτικά, από την αδράνεια του αυτοκινήτου σε κάθε κινηματική μεταβολή, από το πώς διαχειρίζεται τις καμπές, από το πόσα εξελιγμένα, ακριβά ηλεκτρονικά ή συστήματα τετραδιεύθυνσης πρέπει να επιστρατευθούν για να στρίψει όντως με μεγάλες ταχύτητες (σ.σ. ναι, ως τιμές ταχύτητας τα EV στρίβουν, αλλά με αστερίσκους), από τις συνήθως μεγάλες διαστάσεις ελαστικών και την αυξημένη φθορά τους (εκτιμάται κατά 20% μεγαλύτερη σε σχέση με τα θερμικά), από το πώς η συνεπακόλουθη αυξημένη θερμότητα σε συνθήκες έντονης πίεσης μπορεί να επηρεάσει την απόδοσή τους, από το πώς ρεαλιστικά επηρεάζεται η επίσημη αυτονομία τους μέχρι, σε κάποιες αγορές, την ασφάλισή τους.

Ο λόγος; Ενώ τα EV συνήθως είναι πολύ ασφαλή για τους επιβαίνοντες, συνιστούν μεγαλύτερο κίνδυνο προς άλλα οχήματα καθώς λόγω αυξημένου βάρους μπορεί να προκαλέσουν μεγαλύτερες ζημιές.

Ε, κάποιος πρέπει να πληρώσει τον κίνδυνο της σχετικής ασφαλιστικής κάλυψης.

Επίσης χρειάζονται μεγαλύτερες αποστάσεις ακινητοποίησης.

Εξ ου και αν σκύψετε και δείτε τι κρύβεται πίσω από τον τροχό, ειδικά στα μεγάλα και δυνατά EV, θα συναντήσετε πραγματικά «ταψιά». Τέτοιες δισκόπλακες βλέπεις μόνο σε πανίσχυρα υπεραυτοκίνητα.

Κοντολογίς, το αυξημένο βάρος είναι εχθρός. Όπως ακριβώς και στο ανθρώπινο σώμα. Μειωμένη ευελιξία, περισσότερη καταπόνηση σε αρθρώσεις (βλ. στοιχεία ανάρτησης, υλικά τριβής), αυξημένο κόστος αντικατάστασης

Αφήνεται τελευταίο άλλο ένα μειονέκτημα που δεν ενδιαφέρει σε πρώτο χρόνο αλλά προκύπτει σε βάθος χρόνου: είναι η φθορά του οδοστρώματος.

Καθώς οι προδιαγραφές του οδικού δικτύου δεν έχουν καταρτιστεί με βάση το αυξημένο βάρος ενός όλο και μεγαλύτερου στόλου από βαριά EV, η φθορά θα είναι πολλαπλάσια. Πέραν φυσικά χώρων στάθμευσης με ορόφους γκαράζ.

Αλλά, σύμφωνοι, αυτό δεν ακουμπά τον όποιο κάτοχο, ούτε είναι κριτήριο για να αγοράσει κάποιος ηλεκτρικό ή όχι.

Στον αντίλογο όλων αυτών, καθώς υπάρχουν και συγκεκριμένοι τομείς όπου τα ηλεκτρικά υπερτερούν, έχουμε μία ολόκληρη ενότητα, την EV Υπέρ και την EV Κατά, για να έχετε σφαιρική και απροκατάλυπτη εικόνα.

Ας αποφασίσει η ελεύθερη αγορά, ό,τι ταιριάζει στον καθένα και όχι οι «σωτήρες» – πάσης φύσεως


BYD Seal Δοκιμή

Heavy Metal. Τα βαρέα βάρη των EV

Στη λίστα με τα πιο υπέρβαρα ηλεκτρικά «διαπρέπουν» κυρίως τα αμερικανικά.

Όπως προαναφέρθηκε, «πρωταθλητής» το GMC Hummer EV, στα 4.080 κιλά


Στη 2η θέση το Rivian R1T, στα 3.216 κιλά


Στην 3η θέση το Tesla Cybertrack, στα 2.972 κιλά


Στην 4η θέση το Mercedes-Benz EQS 580 4Matic SUV, στα 2.802 κιλά


Στην 5η θέση το Ford F150 Lightning, στα 2.706 κιλά

Photo: gmc.com / Rivian / Tesla / Mercedes-Benz / Ford


EV Υπέρ Επιδόσεις Hyundai Ioniq 5 N

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει