Η οριζόντια ιδιοκτησία, αυτή που συσχετίστηκε με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή από τις αρχές της δεκαετίας του ’60, δεν προέβλεπε και πολλά υπόγεια γκαράζ. Ούτε βέβαια ήξερε για Wallbox. Το μαθαίνουμε τώρα που για να φορτίσεις το ηλεκτρικό σου, βασικά θες ένα τέτοιο. Για την ώρα
Το Wallbox κάτω, στο υπόγειο. Εκεί όπου η φόρτιση γίνεται εύκολα, την ώρα που κοιμάσαι και δεν τρέχεις στις πλατείες
Σημείωση: Αυτή είναι μία νέα ενότητα στο 4Drivers. Τα EV, είτε αρέσουν είτε όχι είτε διχάζουν είτε ελκύουν, είναι μία νέα πραγματικότητα. Σκοπός είναι να έχετε μία απροκατάλυπτη και σφαιρική εικόνα για τα ηλεκτρικά. Χωρίς αγιογραφίες λες και ανακαλύφθηκε η Αμερική αλλά ούτε και μαστίγιο σα να πρόκειται για εχθρικό έδαφος. Η θέση του 4D είναι να υπάρχει πλουραλισμός στις επιλογές και να αποφασίζει η αγορά, όχι οι «σωτήρες» αλλά ούτε και οι «κολλημένοι»
Η λογική της ενότητας «EV Υπέρ & Κατά» πραγματεύεται με σύντομο, σαφή και ρεαλιστικό τρόπο ένα διαφορετικό, κάθε φορά, πλεονέκτημα ή μειονέκτημα. Ξεκάθαρα και ξερά. Υπάρχουν αρκετά και από τις δύο πλευρές
ΕV Κατά: Βασικά θες Wallbox
Τη στιγμή που πληκτρολογούνται αυτές οι γραμμές υπάρχουν περίπου 10.000 σημεία φόρτισης, περιλαμβανομένων και όσων δεν είναι δηλωμένα στο σχετικό επίσημο μητρώο.
Τα καταγεγραμμένα είναι 5.441. Σύμφωνα δε με τις επίσημες δεσμεύσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τα 100.000 σημεία φόρτισης το 2030.
Τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, ανά περιοχή, που είναι διασυνδεδεμένα με το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης (Μ.Υ.Φ.Α.Η.). Μπορείτε να τα δείτε αναλυτικά στη σχετική σελίδα του gov.gr
Για την ώρα, μέσα στο αστικό κέντρο, εκεί όπου οι πολυκατοικίες, συχνά παλαιές και χωρίς πρόβλεψη για υπόγειους χώρους στάθμευσης, το θέμα της φόρτισης του ηλεκτρικού δεν είναι και τόσο απλή υπόθεση. Σενάριο μπαλαντέζα δεν «παίζει»
Μπαλαντέζα ίσον κατάντια. Πού να τα προβλέψει αυτά ο Εθνάρχης όταν μιλώντας κάποτε στο γαλλικό περιοδικό Paris Match για το θέμα της αντιπαροχής απάντησε «Πού έπρεπε να τους βάλω στο κεφάλι μου;»
Photo: Μ. Litran/ Paris Match/ Getty Images/ Ideal Image
Πού να τρέχεις τώρα…
Επίσης μπορεί η λεγόμενη αναλογία αυτοκινήτων ανά σημείο φόρτισης να θεωρείται μια από τις καλές στην Ευρώπη, ωστόσο η διαμόρφωση των ελληνικών αστικών κέντρων δεν ανταποκρίνεται στη θεωρία.
Για να σου είναι εύκολη η ζωή με ένα ηλεκτρικό και να μην περπατάς με βροχή το χειμώνα ή καύσωνα το καλοκαίρι από το σημείο φόρτισης μέχρι το σπίτι σου, θες ο δημόσιος φορτιστής να είναι κοντά, πολύ κοντά. Ακόμα περισσότερο; Να μην υπάρχουν και πολλοί γείτονες με EV και μένεις με το καλώδιο στο χέρι αναζητώντας το επόμενο κοντινότερο σημείο
Η λύση, εφόσον υπάρχει σχετική υποδομή στη χώρα της αντιπαροχής και της οριζόντιας ιδιοκτησίας, είναι το Wallbox. Και ησυχάζεις.
Γιατί ναι μεν η διαδικασία του καλώδιου, του «κατεβάσματος» της σχετικής εφαρμογής, της σύνδεσης με τη χρεωστική σου κάρτα, του σκαναρίσματος του QR code στο σχετικό σημείο και όλων αυτών για να ξεκινήσεις να φορτίζεις μπορεί να ακούγεται κουραστική, όμως στην πράξη, αν την κάνεις μια φορά, μετά αποθηκεύονται τα στοιχεία στο κινητό σου και είναι εύκολη
Τα EV θέλουν φορτιστές πιο συχνά από τα περίπτερα. Παντού. Από την πόλη μέχρι εθνική και τα χωριά. Όσο αυτοί παραμένουν πιο αραιοί από τις ρεαλιστικές ανάγκες φόρτισης, θα υπάρχει άγχος αυτονομίας και μανούρας
Εξ ου και το Wallbox σού λύνει τα χέρια. Επιπλέον,, φορτίζοντάς το σπίτι είναι σαφώς πιο φθηνό το τιμολόγιο από τους δημόσιους φορτιστές.
Τέλος, μερικές εταιρείες (π.χ. Volvo) το δίνουν δωρεάν μαζί με το αυτοκίνητο. Συμφέρει.
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των media (Status, Esquire) του Ειδικού Τύπου (Car Magazine, Top Gear) και εκδόσεων που επιμελείται (Audi Magazine, Porsche Magazine, Official Super League Year Book, Eurobanker, Best of Cars, The ONE magazine κ.ά.). Τα τελευταία δέκα, και πλέον, χρόνια «οδηγεί» το 4Drivers με συμμετοχή αρθρογράφων που εκτιμούν την αντικειμενική ενημέρωση, την απόλαυση της οδήγησης και τη δημιουργική προσέγιση. Ταυτόχρονα, εκδίδει concept και (θέλει να πιστεύει) premium εκδόσεις με αυτοκινητικό ή ευρύτερο επιχειρηματικό περιεχόμενο. Φήμες λένε πως με τόση κατανάλωση βενζίνης, βαρύνεται για σημαντικό μέρος της τρύπας του όζοντος. Δηλώνει ένοχος. Αλλά δε μετανιώνει.
Τόσο εμείς όσο και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογία όπως τα cookies στον ιστότοπό μας, για εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, παροχή λειτουργιών μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ανάλυση των δεδομένων επισκεπτών μας. Κάντε κλικ παρακάτω για να επιβεβαιώσετε ότι συμφωνείτε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας στο web. Οποιαδήποτε στιγμή, μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε επιλογές συγκατάθεσης, επιστρέφοντας σε αυτό τον ιστότοπο.ΑποδέχομαιΔεν ΑποδέχομαιΠολιτική Απορρήτου