Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πιο απλό ως κατασκευή. Γράφτηκε ήδη στο σχετικό άρθρο για το λεγόμενο skateboard. Η απλοποίηση συνοδεύεται και από σημαντικά λιγότερα εξαρτήματα. Πόσα; Η απάντηση παρακάτω
Για πολύ κόσμο, αυτόν που δεν βρίσκει κάτι ελκυστικό στην περίπλοκη και με περισσότερα εξαρτήματα φύση ενός θερμικού κινητήρα, η απλοποίηση είναι σωτήρια. Λιγότερες επισκέψεις σε συνεργεία, λιγότερο άγχος μη χαλάσει κάτι, λιγότερα κινούμενα μέρη
Σημείωση: Αυτή είναι μία νέα ενότητα στο 4Drivers. Τα EV, είτε αρέσουν είτε όχι είτε διχάζουν είτε ελκύουν, είναι μία νέα πραγματικότητα. Σκοπός είναι να έχετε μία απροκατάλυπτη και σφαιρική εικόνα για τα ηλεκτρικά. Χωρίς αγιογραφίες λες και ανακαλύφθηκε η Αμερική αλλά ούτε και μαστίγιο σα να πρόκειται για εχθρικό έδαφος. Η θέση του 4D είναι να υπάρχει πλουραλισμός στις επιλογές και να αποφασίζει η αγορά, όχι οι «σωτήρες» αλλά ούτε και οι «κολλημένοι»
Η λογική της ενότητας «EV Υπέρ & Κατά» πραγματεύεται με σύντομο, σαφή και ρεαλιστικό τρόπο ένα διαφορετικό, κάθε φορά, πλεονέκτημα ή μειονέκτημα. Ξεκάθαρα και ξερά. Υπάρχουν αρκετά και από τις δύο πλευρές
ΕV Υπέρ: Η απλοποίηση. Έχε γεια, ανταλλακτικά
Αρκεί κάποιος να σκεφθεί τη χαοτική διαφορά μεταξύ του αριθμού ανταλλακτικών που υπάρχουν σε ένα θερμικό και σε ένα EV (Electric Vehicle).
Εκτιμάται πως τα αυτοκίνητα με ΜΕΚ (Μηχανή Εσωτερικής Καύσης) αποτελούνται από 1.400 εξαρτήματα. Περιλαμβάνονται και αυτά του περίπλοκου κιβωτίου, διαφορικού, εισαγωγής, εξαγωγής, καταλυτών και η λίστα δεν τελειώνει. Αντίστοιχα, τα EV αποτελούνται από μόλις 200. Η διαφορά είναι τεράστια, ειδικά εφόσον πρόκειται για κινούμενα μέρη τα οποία υπόκεινται σε φθορά
Για κόσμο που δε συσχετίζεται με τις πολλές παραμέτρους ενός θερμικού κινητήρα ή, αν θέλετε, με την απόλαυση ενός turbo, ενός straight six ή ενός πολύστροφου ατμοσφαιρικού κινητήρα, δηλαδή με τον πολυδιάστατο χαρακτήρα ενός θερμικού συνόλου, η απλοποίηση μπορεί να είναι και ποίηση. Βασικά το software
Έχε γεια, συνεργείο
Προφανώς ένα EV, όπως και κάθε αυτοκίνητο, θα περάσει από τις προγραμματισμένες του επισκέψεις από το συνεργείο.
Μέρη της ανάρτησης, ρουλεμάν, ελαστικά, τακάκια (τα οποία όμως φθείρονται λιγότερο λόγω του φρεναρίσματος με το One Pedal Driving), «ψαλίδια» και άλλα στοιχεία είναι κοινά.
Όμως υπάρχει μια λίστα με αναρίθμητα ανταλλακτικά, σωληνάκια, αντλίες, μπουζί, φίλτρα, λάδια, ξύδια και άλλα «επιτραπέζια» που λάμπουν διά της απουσίας τους σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Και επειδή σε κανέναν μέσο χρήστη δεν αρέσουν τα συνεργεία (δε λέμε στον «πυροβολημένο» του tuning ή όποιον ψάχνεται με μη stock επεμβάσεις), η απλοποίηση ανταλλακτικών είναι, για κάποιους, βασικός λόγος προτίμησης.
Φυσικά μέρος της απλοποίησης είναι και η πανομοιότυπη εκφορά απόδοσης. Σα να έχεις έναν πιο γρήγορο επεξεργαστή στο κινητό σου, είτε οδηγείς Nissan Leaf είτε Tesla Plaid. Όμως αυτό είναι ένα άλλο κεφάλαιο που δεν αφορά πολύ κόσμ0. Έχουμε ασχοληθεί ήδη σε παρακάτω σύνδεσμο
Η καλωδίωση και οι προμηθευτές
Αντίθετα, το στοιχείο που είναι πιο περίπλοκο και πιο βαρύ σε ένα EV είναι αυτό της καλωδίωσης.
Σε γενικές γραμμές υπολογίζεται ότι ένα ηλεκτρικό κρύβει στα σωθικά του περίπου 67,7 κιλά και 4.168 μέτρα καλωδίωσης. Τα αντίστοιχα για ένα θερμικό είναι 54,5 κιλά και 3.862 μέτρα.
Ταυτόχρονα, σε ένα άλλο επίπεδο συζήτησης, τα πολύ λιγότερα ανταλλακτικά εξαρτήματα ενός EV ήδη «φωτογραφίζουν» τον κίνδυνο επαγγελματικής ύπαρξης ή, έστω, επιβίωσης, σε χιλιάδες προμηθευτές με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Όμως αυτό είναι ένα άλλο θέμα του ντόμινο.
Photo: bydauto.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.