Όπως γράφαμε στο 4D πολύ πριν καν γίνουν επικαιρότητα τα EV, το πιο πιασάρικο στοιχείο τους είναι οι επιδόσεις. Ακριβέστερα, η δημοκρατικοποίησή τους. Είναι τέτοια η μετάβαση επιτάχυνσης και ροπής από το κλασικό θερμικό μικρομεσαίο στο αντίστοιχο ηλεκτρικό που σοκάρει. Πρώτα τους ίδιους τους ιδιοκτήτες και μετά τους διπλανούς στο φανάρι

Το Ioniq 5 Ν παίρνει τη σκυτάλη για το τμήμα ”Ν” της εταιρείας, τουλάχιστον για την ευρωπαϊκή αγορά. Εννοείται πάει «σφαίρα»
Σημείωση: Αυτή είναι μία νέα ενότητα στο 4Drivers. Τα EV, είτε αρέσουν είτε όχι είτε διχάζουν είτε ελκύουν, είναι μία νέα πραγματικότητα. Σκοπός είναι να έχετε μία απροκατάλυπτη και σφαιρική εικόνα για τα ηλεκτρικά. Χωρίς αγιογραφίες λες και ανακαλύφθηκε η Αμερική αλλά ούτε και μαστίγιο σα να πρόκειται για εχθρικό έδαφος. Η θέση του 4D είναι να υπάρχει πλουραλισμός στις επιλογές και να αποφασίζει η αγορά, όχι οι «σωτήρες» αλλά ούτε και οι «κολλημένοι»
Η λογική της ενότητας «EV Υπέρ & Κατά» πραγματεύεται με σύντομο, σαφή και ρεαλιστικό τρόπο ένα διαφορετικό, κάθε φορά, πλεονέκτημα ή μειονέκτημα. Ξεκάθαρα και ξερά. Υπάρχουν αρκετά και από τις δύο πλευρές
ΕV Υπέρ: Επιδόσεις έως υπερεπιδόσεις
Οι επιταχύνσεις των ηλεκτρικών έχουν φέρει μία νέα κατάσταση στην αυτοκινητική κοινότητα.
Αν μου επιτρέπετε, όχι τόσο αυτών που τους ενδιαφέρει το «στρίβειν» όσο κυρίως αυτών που τους ενδιαφέρει η ευθεία.
Δεν είναι απόλυτη η προαναφερθεία διάκριση αλλά σε ένα αρχικό στάδιο εξέλιξης των EV, εκτιμώ, ότι ισχύει σε μεγάλο ποσοστό.
Τα EV με τις επιδόσεις τους δημιουργούν ένα εθιστικό στοιχείο. Το να εκμεταλλεύεσαι εύκολα και χωρίς στροφάρισμα, ήδη από το ρελαντί, την όποια απόσταση προκαλεί, ικανοποίηση στον χρήστη. Ίσως τόση που ακόμα και σπορ θερμικές κατασκευές της περασμένης δεκαετίας να του φαίνονται ξεπερασμένες



Η δημοκρατικοποίηση σχετίζεται με την ταξική ισότητα πρόσβασης σε κορυφαίες επιδόσεις επιτάχυνσης. Μεγάλη ιστορία για πολύ κόσμο
Σκόπιμα δεν περιλαμβάνονται αυτές της υψηλής τελικής ταχύτητας – θα αναφερθούμε σε ξεχωριστό άρθρο της σχετικής ενότητας.
Η ουσία πάντως είναι ότι όταν έχεις, για παράδειγμα, εύκολα τα 0-100 σε 5 δευτερόλεπτα σε ένα βατό EV (ούτε καν λόγος για Tesla Plaid και συνναφή), πρόκειται για τον αντίστοιχο χρόνο επιτάχυνσης που είχε κάποτε ένα BMW M3 με V8 κινητήρα.
Σε αυτό προστίθεται η άμεση, «εδώ και τώρα», ροπή. Εκμεταλλεύεσαι κενές λωρίδες για πλάκα, προσπερνάς με ασφάλεια, δε χρειάζεται να είσαι στο ”sweet spot” του κινητήρα. Όλο το παραπάνω, τα EV και επιδόσεις που ευαγγελίζονται για τον κάτοχο της διπλανής πόρτας, είναι μία νέα Αποκάλυψη για αυτόν

Για τον enthusiast; Υπάρχουν επιφυλάξεις.
Αλλά για αυτό υπάρχει η σχετική ενότητα «EV Υπέρ & Κατά», ώστε να έχετε όλη την τράπουλα στο τραπέζι.
Στο τέλος εσύ αποφασίζεις.
Photo: hyundai.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.