EV Υπέρ ή Κατά; Ο ήχος. Κύριοι, πυροβολήστε ελεύθερα

Post date:

Author:

Category:

Να ακούς ή να μην ακούς κινητήρα; Ή μήπως και ο συνθετικός ήχος είναι ΟΚ; Ιδού η απορία

Οι υπέρμαχοι των ηλεκτρικών βρίσκονται στην ηχητική τους νιρβάνα. Ακούν μόνο το συριγμό. Aπό την άλλη, όσοι τα αντιπαθούν θεωρούν τον ήχο ενός κινητήρα αναπόσπαστο στοιχείο της οδηγικής εμπειρίας. Και στο ενδιάμεσο κάποιοι συμφιλιώνονται με τον τεχνητό ήχο κάποιων EV που μιμούνται τον πραγματικό, όπως το εικονιζόμενο Hyundai Ioniq 5 N. Ένα νέο «στρατόπεδο» στον ορίζοντα


Σημείωση: Αυτή είναι μία νέα ενότητα στο 4Drivers. Τα EV, είτε αρέσουν είτε όχι είτε διχάζουν είτε ελκύουν, είναι μία νέα πραγματικότητα. Σκοπός είναι να έχετε μία απροκατάλυπτη και σφαιρική εικόνα για τα ηλεκτρικά. Χωρίς αγιογραφίες λες και ανακαλύφθηκε η Αμερική αλλά ούτε και μαστίγιο σα να πρόκειται για εχθρικό έδαφος. Η θέση του 4D είναι να υπάρχει πλουραλισμός στις επιλογές και να αποφασίζει η αγορά, όχι οι «σωτήρες» αλλά ούτε και οι «κολλημένοι»

Η λογική της ενότητας «EV Υπέρ & EV Κατά» πραγματεύεται με σύντομο, σαφή και ρεαλιστικό τρόπο ένα διαφορετικό, κάθε φορά, πλεονέκτημα ή μειονέκτημα. Ξεκάθαρα και ξερά. Υπάρχουν αρκετά και από τις δύο πλευρές


ΕV Υπέρ ή Κατά; Ο ήχος

Αυτό είναι το πρώτο άρθρο της ενότητας «EV Υπέρ & EV Κατά», σε σχέση με όσες έχουν προηγηθεί, που θέτει διαζευκτικά το ζήτημα.

Κι αυτό γιατί πέρα από τα όποια ξεκάθαρα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των ηλεκτρικών όπως έχουν ήδη παρατεθεί, αυτό είναι διφορούμενο.

Πάρτε έναν παραδοσιακό «βενζινοαίματο», βάλτε τον μέσα στην ηχητική αταραξία ενός ηλεκτρικού και θα νομίσει πως βρίσκεται σε κινούμενο τάφο. Για αυτόν, ο «EV ήχος», αυτό το sound of silence, είναι επιτομή του κλινικά αδιάφορου

Από την άλλη πλευρά, υπάρχει αρκετός πλέον κόσμος που δεν θεωρεί τον ήχο ενός θερμικού κάτι ελκυστικό.

Ναι, σύμφωνοι, δεν έχει ίσως ποτέ ακούσει ένα μελωδικό straight six, έναν πολυφωνικό V12 ή και έναν μανιασμένο τετρακύλινδρο. Ίσως όμως απλώς να μην τον αφορά.

Ίσως και να τον ξεκουράζει αυτή η απουσία ήχου. Ίσως πάλι ζώντας όλη μέρα σε μια κοινωνία έντονα θορυβώδη, ο μέσος χρήστης να αναζητά αυτό ακριβώς από το αυτοκίνητό του: μία κάψουλα ηρεμίας, ένα κόκπιτ που μονώνει από τη χλαπαταγή και για όσο βρίσκεται μέσα σε αυτό να βρίσκει το προσωπικό του ησυχαστήριο

Πριν σας σηκωθεί η τρίχα κάγκελο, ας προστεθεί και κάτι ακόμα: εννοείται δεν είναι όλοι οι ήχοι θερμικών κινητήρων ενδιαφέροντες, μην τρελαθούμε.

Άπειρα «σαπάκια», αδιάφοροι αγκομαχούντες δεινοσαυρικοί τετρακύλινδροι κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Τι, όχι;


Ferrari Dino 206S Κινητήρας

Ο γείτονας και το fake

Τέλος, ίσως αξίζει να προστεθεί και η παράμετρος της γειτνίασης.

Σαφώς είναι καλύτερα να μην ξυπνάς από την καγκουροεξάτμιση του γείτονα που φεύγει τα ξημερώματα για μεροκάματο.

Μετά από όλα αυτά, ξέρω, θα βρεθούν κάποιοι που ίσως πουν «προσηλυτίστηκες και συ στα ηλεκτρικά». Σόρι, no bonus. Περιγράφω τα δεδομένα ως έχουν, δε λέω τι προτιμώ, εάν και πώς για προσωπική χρήση. Αναγνωρίζω τα υπέρ, τα κατά, παίρνω το feedback από κατόχους και μεταφέρω εντυπώσεις και εμπειρίες

Εν τω μεταξύ μπαίνει στο «τραπέζι» και το ζήτημα του συνθετικού ήχου.

Ε, λοιπόν, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, ο συνθετικός ήχος έχει ξεκινήσει πολύ πριν εμφανιστούν τα EV. Από τα θερμικά ξεκίνησε το ντουμπλάρισμα, τα τουίτερ με ενισχυμένο ήχο στην καμπίνα και όλο αυτό που εξελίχθηκε σήμερα.

Απλώς εδώ, στα ηλεκτρικά, είναι ολοκληρωτικά ψεύτικος.

Το αν είναι ωραίο αυτό; Προσωπικά με ενοχλεί μια τόσο fake εμπειρία. Υπάρχει όμως κοινό, ειδικά πιο νεανικό που έχει μεγαλώσει συνθέτοντας τον τεχνητό ήχο σε κονσόλες παιχνιδιών, που δεν έχει κανένα πρόβλημα

Ως υστερόγραφο αφήνεται τελευταίο παρότι ιδιαίτερα σημαντικό, το στατιστικό στοιχείο που λέει ότι τα EV ενέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να χτυπήσουν πεζούς ή αδέσποτα κατά 40%.

Συνήθως, παρά το χαρακτηριστικό ήχο που είναι υποχρεωμένα διά νόμου να εκπέμπουν, η παρουσία τους γίνεται αντιληπτή ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν συμβεί το ανεπιθύμητο.

Άλλο ένα περίπλοκο ζήτημα σε μια επίσης περίπλοκη κοινωνία. Λοιπόν, υπέρ ή κατά;

Photo: hyundai.com


Δοκιμή: BYD Atto 3. Με «Αndroid 13.1» στον καύσωνα της κατηγορίας

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει