EV Υπέρ: Συμφέρει ως κατανάλωση

Post date:

Author:

Category:

Πόσο «καίει» ένα ηλεκτρικό σε καθημερινή χρήση; Για την ώρα, σημαντικά λιγότερο από τη βενζίνη. Ναι, συμφέρει ως κατανάλωση. Όμως το κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας παραμένει εξωφρενικό. Σήμερα όμως μιλάμε για το «κάθε μέρα»

EV Υπέρ «Καίει» λιγότερο

Ο δρόμος προς το καλώδιο


Σημείωση: Αυτή είναι μία νέα ενότητα στο 4Drivers. Τα EV, είτε αρέσουν είτε όχι είτε διχάζουν είτε ελκύουν, είναι μία νέα πραγματικότητα. Σκοπός είναι να έχετε μία απροκατάλυπτη και σφαιρική εικόνα για τα ηλεκτρικά. Χωρίς αγιογραφίες λες και ανακαλύφθηκε η Αμερική αλλά ούτε και μαστίγιο σα να πρόκειται για εχθρικό έδαφος. Η θέση του 4D είναι να υπάρχει πλουραλισμός στις επιλογές και να αποφασίζει η αγορά, όχι οι «σωτήρες» αλλά ούτε και οι «κολλημένοι»

Η λογική της ενότητας «EV Υπέρ & Κατά» πραγματεύεται με σύντομο, σαφή και ρεαλιστικό τρόπο ένα διαφορετικό, κάθε φορά, πλεονέκτημα ή μειονέκτημα. Ξεκάθαρα και ξερά. Υπάρχουν αρκετά και από τις δύο πλευρές


ΕV Υπέρ: Συμφέρει ως κατανάλωση; Για την ώρα, ναι

Πόσο συμφέρει;

Μια χοντρική απάντηση είναι ότι, με βάση τις σημερινές τιμές (Ιούνιος 2024) κιλοβατώρας και βενζίνης, ένα μέσο EV έχει κατανάλωση ενέργειας περίπου στο μισό κόστος απ’ όσο θα επιβάρυνε ως θερμικό

Παράδειγμα: στο Volvo EX30 που οδηγήσαμε η μέση κατανάλωση για περισσότερα από 4.700 χιλιόμετρα (περιλαμβανομένης  προηγούμενης χρήσης του), είναι στις 20,7kWh.

10 πράγματα που μας αρέσουν στο νέο Volvo EX30

Επίσης είναι πάντα δεδομένο πως ακόμα και με ένα EV μπορεί να δεις υψηλές τιμές, της τάξης των 30kWh/100 χλμ., αν είσαι πολύ συχνά με το γκάζι-μοκέτα.

Όπως επίσης αν δεν πρόκειται για ένα πολύ βαρύ αυτοκίνητο και είσαι συντηρητικός στο δεξί πεντάλ, μπορείς να κινείσαι στην περιοχή των 17kWh σχετικά εύκολα

Υπολογισμός: Με έναν πρόχειρο πολλαπλασιασμό, δηλαδή 20,7 (μέση κατανάλωση ενέργειας) x 0,40 (χρέωση ανά kW σε δημόσιο φορτιστή της PPC Blue των 22kW) = €8,2 ανά 100 χλμ/ώ. Τόσο «έρχεται».

Ένα τυπικό παράδειγμα φόρτισης (του δημοσιογραφικού BMW i5) με το αντίστοιχο κόστος για αγορά 37,52 kWh με τιμή 0,40 ανά kWh σε δημόσιο φορτιστή. Σύνολο: €15,01


Συμπέρασμα: Αν, λοιπόν, αυτά τα περίπου 8,2 ευρώ μεταφραστούν σε καύσιμο, με τις σημερινές τιμές βενζίνης (περί τα €1,8/lt), θα είχαμε μόλις 4,4 λίτρα/100 χλμ. Ως κατανάλωση, λοιπόν, συμφέρει. Πόσο μάλλον αν έχεις wallbox και φορτίζεις σπίτι όπου η χρέωση είναι χαμηλότερη σε σχέση με δημόσιο φορτιστή

Wallbox BMW

Τώρα, το αν συμφέρει με επιπλέον παράγοντες στον υπολογισμό (π.χ. αντικατάσταση μπαταρίας) είναι επιπλέον θέμα για επόμενο άρθρο

Photo: mercedes-benz.gr


Tesla Model S Plaid

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει