«Γιατί φορτώνουν τα Jaguar I-Pace για σκραπ, μπαμπά;»

Post date:

Author:

Category:


Το ερώτημα ακούγεται παιδικό για ένα νέας εσοδείας, ατρακάριστο, ηλεκτρικό, πρίμιουμ SUV και δη προερχόμενο από εταιρεία με βαριά «φανέλα» πολυτέλειας. Όμως η θέα των φορτωμένων I-Pace προς ανακύκλωση είναι σοβαρά ανησυχητική

Jaguar I-Pace σκραπ


Τα ατρακάριστα Jaguar I-Pace σε μία μάντρα ανταλλακτικών και ανακύκλωσης στη Μ. Βρετανία. Πρόωρο τέλος για μια φουρνιά παραγωγής που ξεκίνησε με τους καλύτερους συμβολισμούς


Αν θυμάμαι καλά, ήταν πριν έξι χρόνια όταν είχε γίνει επί ελληνικού εδάφους η δημοσιογραφική παρουσίαση της Jaguar για το I-Pace. Ήταν το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Jag και έφερε ένα διεθνή «αέρα».

Ίσως για αυτό να είχε επιλεγεί να παρουσιαστεί στο γνωστό ξενοδοχείο δίπλα στο διεθνές αεροδρόμιο, στο Ελ. Βενιζέλος. Ηλεκτρικός νεωτερισμός και «αεροπορικές» επιδόσεις. Λέω, ίσως…

Θυμάμαι πάντως πως, καθώς ήταν από τις πρώτες επαφές με την ηλεκτροκίνηση, ρώτησα κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, σχετικά με το κόστος αντικατάστασης των συστοιχιών μπαταριών. Η απάντηση προσπάθησε να καλύψει το εντυπωσιακό τίμημα το οποίο ήταν περί τα €70.000. Αν δε με απατά η μνήμη μου, ελάχιστα λιγότερο απ’ όσο κόστιζε ολόκληρο το αυτοκίνητο

Game over

Σήμερα πλέον, μερικά χρόνια μετά, η εικόνα των φορτωμένων I-Pace σε μάντρα ανακύκλωσης στη Μ. Βρετανία, ίσως δικαιολογεί την αμηχανία της απάντησης.

Όχι ότι οι άνθρωποι ήξεραν ότι θα εμφανιζόταν κίνδυνος ανάφλεξης λόγω ελαττωματικών μπαταριών (αυτών των €70.000 που λέγαμε), όμως είναι τέτοιο το κόστος και το μέγεθος του προβλήματος που αναγκάστηκε η ίδια η εταιρεία να εξαγοράσει τα αυτοκίνητα από τους ιδιοκτήτες τους, να τους δώσει πίσω τα χρήματά τους και να τα στείλει για σκραπ, ανακύκλωση ή όποιο άλλο χρονοντούλαπο θέλετε

Jaguar I-Pace σκραπ

Όπως έκρινε η εταιρεία, όλο αυτό ήταν προτιμότερο από το να επισκευάσει ή αντικαταστήσει τις μπαταρίες των I-Pace.

Συνολικά εκτιμάται πως κάποια 2.760 αυτοκίνητα εμπίπτουν στη φουρνιά με τις ελαττωματικές μπαταρίες, και κυρίως παραγωγής του 2018, όπως τότε στην παρουσίαση στα Σπάτα. Πάντως όχι για τα μεταγενέστερα I-Pace

Η ζημιά, ωστόσο, ήδη έχει γίνει.

Τόσο από την «ανακύκλωση» της παρούσας είδησης και της φημολογίας που είχε αρχίσει να διαδίδεται σε διεθνή fora εδώ και μερικούς μήνες, όσο και από αναρτήσεις με φωτό και πικρά σχόλια, όπως το παρακάτω στην πλατφόρμα Χ.


Ποιος ακριβώς θέλει μία ροζ, μεγάλη και ''woke'' Jaguar;

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει