Have fun: Το ελαφρύτερο EV στον κόσμο είναι beach buggy

Post date:

Author:

Category:

Ναι, αυτό θα έχει πλάκα. Λέγεται ”Mika Meon e”, είναι beach buggy και μάλλον δεν το έχετε ακούσει ποτέ. Το ακούτε τώρα. Σύνδεση με παραλία

Μικρό, πανάλαφρο, πανάκριβο. Το beach buggy του 2024 είναι ένα ηλεκτρικό παιχνίδι για λίγους αλλά με πολύ fun


Κάπου στα Μίντλαντς της Αγγλίας βάλθηκαν να φτιάξουν τούτο εδώ το ηλεκτρικό. Απαλλαγμένο από τη συνήθη κατάρα των EV, το αυξημένο βάρος, το Mika Meon μόλις έκανε την εμφάνισή του. Πού αλλού; Σε μία παραλία. Στο φυσικό του χώρο. Όχι ότι δεν πάει κι αλλού

Το Mika Meon e έχει στη Μ. Βρετανία άδεια χρήσης δρόμου. Αν και το πιο φυσικό του στοιχείο θα είναι οι αμμουδερές παραλίες


Όμως αυτός είναι ο συνειρμός σε όλους μας. Εκείνα τα beach buggy της δεκαετίας του ’70, ανέμελα, σέξι και απελευθερωμένα από συμβατικές ανάγκες, παράθυρα και «κανονικότητες».

Με τη Φέι Νταναγουέι να φωνάζει από ενθουσιασμό -μπορεί και λίγο τρόμο- και τον Στιβ Μακουίν να κάνει πλάκα οδηγώντας το σε αμμόλοφους στην «Υπόθεση Τόμας Κράουν», σε κάποια αμερικανική παραλία. Παντιλίκια, σπρέι από το θαλασσινό νερό, οι γλάροι στην παραλία, μία αίσθηση ελευθερίας χωρίς σκοτούρες. Ερωτυεμένα ήταν τα παιδιά…

Βγήκε και ριμέικ για το The Thomas Crown Affair του ’68, αλλά, ως είθισται, το ορίτζιναλ δύσκολα κοπιάρεται. Για να μην ψάχνεστε με γκουγκλάρισμα, αυτό ήταν το κλιπ με την κλασική πλέον σκηνή

Το beach buggy τότε και σήμερα

Όπως ίσως θυμάστε (σ.σ. πώς φαίνεται το ηλικιακό κοντέρ, ε;), εκείνα τα beach buggy ήταν συνήθως με αερόψυκτο μοτέρ από «Σκαραβαίους» της Volkswagen.

Καμπύλες στο μικρό αμάξωμα, φαρδιά λάστιχα για περισσότερη πρόσφυση στις αμμουδιές και back to basics εσωτερικό: δύο θέσεις, ένα τιμόνι, ένα λεβιέ και τα απολύτως απαραίτητα. Εννοείται ότι η στιβαρότητα του σασί είχε αντιστάσεις ακαμψίας τυρόπιτας με χοντρό φύλο Θεσσαλονίκης και η μηχανολογία ήταν εποχής Χίτλερ με όλη την «προίκα» από το Beetle. Ήταν όμως δοκιμασμένα τα αερόψυκτα καλούδια. Άντεχαν

Από αισθητική σκοπιά, παρότι έχουν περάσει κάμποσες δεκαετίες από τότε, το Mika Meon δεν έχει αλλάξει και πολύ.

Ορθώς. Ο στόχος αυτής της μικρής εταιρείας είναι να μην μπλέξει το αρχικό concept.

Άνετα θα μπορούσε να πεις ότι είναι ένα καλά διατηρημένο beach buggy απ’ τα παλιά. Αν εξαιρέσεις έναν περιστροφικό διακόπτη στη βάση της κονσόλας που χρησιμεύει για το αυτόματο κιβώτιο μίας σχέσης, είναι σα να ‘χει σταματήσει στη σεβεντίλα.

O περιστροφικός διακόπτης για τις θέσεις του αυτόματου κιβωτίου


Ο άνθρωπος πίσω από το Mika Meon e

Πρέπει να είναι κάποιος παρατηρητικός για να αρχίζει να ψυχανεμίζεται πως πρόκειται για ένα διαφορετικό beach buggy.

Η ένδειξη ”Charge’” σε ένα μικρό, μαύρο όργανο ελέγχου και κάτι ψύκτρες πίσω από το roll bar.

Εννοείται όλα αυτά πριν πατηθεί το κουμπί εκκίνησης για να μην ακούσεις τίποτα πέρα από τον γνωστό ηλεκτρικό συριγμό των EV.

Όπως λέει ο Ρόμπιν Χολ (και όχι ο Ρόμπιν Χουντ), ιδρυτής της εταιρείας, «φανταστείτε ένα EV αλλά χωρίς όλα τα μειονεκτήματά του». Ο Χαλ έχει «ένσημα» στη μηχανική σχεδιασμού εδώ και πολλές δεκαετίες. Η πρώιμη καριέρα του ήταν να σχεδιάζει άξονες για εκείνο το δύσμοιρο Rover RDX60, μετά στο ‘R50’ Mini όταν τη φίρμα την πήρε η BMW, στη Jaguar XJ X350 καθώς και ολόκληρο το πλαίσιο του Land Rover Discovery 2. Τέτοια βιογραφικά με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο είναι αξιοζήλευτα

Τα φανάρια θυμίζουν τα beach buggy της δεκαετίας του ’70

Το Mika Meon, λοιπόν, κερδίζει αυτές τις μέρες δημοσιότητα με ένα βασικό στοιχείο, αυτό που βλέπετε και στον τίτλο: το ελαφρύτερο EV στον κόσμο. Ζυγίζει μόλις 675 κιλά, «πούπουλο». Καμία σχέση με τους «σούμο» της αυτοκίνησης.

Στα μόλις 3 μέτρα μήκους, κάτω από τις ρετρό καμπύλες έχει μία μπαταρία με χωρητικότητα 22kWh.

Το σασί του έχει σοβαρή ακαμψία (11.000 Nm) και διαθέτει αυτονομία μεταξύ 100 και 160 χιλιομέτρων αναλόγως λύσσας με την οποία επιτίθεσαι στους αμμόλοφους.

Είναι, επίσης, πολύ γρήγορο: με 214 ίππους και 310 Νm ροπής επιταχύνει καταιγιστικά στο κλασικό 0-100 σε κάτι λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα. Τα οποία, έτσι όπως είσαι ψιλοεκτεθειμένος χωρίς παράθυρα και τα σχετικά, πρέπει να φαίνονται στην πράξη ακόμα λιγότερα.

Θυμίζει εκείνα τα beach buggy απ’ τα παλιά με τα μηχανολογικά από «Σκαραβαίο» και αμάξωμα από φάιμπεργκλας. Τα πρώτα αντικαταστάθηκαν με ηλεκτροκινητήρα. Το δεύτερο διατηρήθηκε


Τέλος, προφανώς και η αυτονομία του είναι αστεία για τα σημερινά δεδομένα των ηλεκτρικών.

Όμως το Mika Meon e δεν έχει αυταπάτες. Είναι ένα fun, μικρό, ηλεκτρικό παιχνίδι για διασκεδαστική χρήση και όχι για να πηγαίνεις τα παιδιά στο σχολείο – όχι ότι τα πιτσιρίκια δεν θα το τρελαινόντουσαν.

Σκοπίμως παραλείφθηκε μία επίσης σημαντική «λεπτομέρεια»: το Mika Meon είναι ένα beach buggy για πλούσιους. Κοστίζει £75.000. Μήπως πρέπει να είσαι η αναβίωση του Μακουίν με μία αντίστοιχη Φέι Νταναγουέι στο δεξί μπάκετ για να το αποκτήσεις;

Photo: autocar.co.uk / micacars.co.uk


EV Κατά: Το βάρος. Οι «σούμο» των ηλεκτρικών

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει