Η BYD πήρε «διαζύγιο» από τη Mercedes-Benz

Post date:

Author:

Category:

Η BYD εξαγόρασε το υπόλοιπο μερίδιο της Mercedes-Benz στη Denza, την κοινοπραξία που συνιδρύθηκε από την κινεζική και γερμανική εταιρεία το 2010

Η απόκτηση του μεριδίου του 10% (για άγνωστο μέχρι στιγμής ποσό) σημαίνει ότι η BYD ανέλαβε τον πλήρη έλεγχο της Denza, μιας μάρκας ηλεκτρικών αυτοκινήτων άγνωστης σε εμάς τους Ευρωπαίους αλλά συνδεδεμένης με premium ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα


Η Denza ήταν αρχικά μια κοινοπραξία με ποσοστά 50:50 μεταξύ BYD και Mercedes-Benz. Στην πορεία η πρώτη εξ αυτών αύξησε το μερίδιό της στο 90% πριν από δύο χρόνια

Η κίνηση εξαγοράς του μεριδίου της Mercedes-Benz έρχεται καθώς η Denza αρχίζει να θέτει τις βάσεις για την είσοδό της στην ευρωπαϊκή αγορά.

Το ιστορικό της Denza και το χρονικό του διαζυγίου

Πληροφοριακά, στα τέλη του 2014 η εταιρεία παρουσίασε το πρώτο της μοντέλο, το Denza EV, το οποίο τέθηκε προς πώληση μόνο σε επιλεγμένες κινεζικές πόλεις ως premium πρόταση στην αγορά.

Τον Φεβρουάριο του 2021 η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt ανέφερε ότι οι σχέσεις μεταξύ των συνιδιοκτητών, δηλαδή της BYD και της Mercedes-Benz, ήταν σε κρίση, καθώς οι πωλήσεις της δεν ανταποκρίνονταν στις προσδοκίες της Mercedes, η οποία φέρεται να εξέφρασε την επιθυμία να τερματίσει το εγχείρημα. Ωστόσο, αυτές οι πληροφορίες τότε διαψεύστηκαν

Λόγω του αβέβαιου μέλλοντος της Denza, εκπονήθηκε ένα σχέδιο ανάκαμψης και ανακοινώθηκαν αλλαγές στη δομή της κοινοπραξίας το Δεκέμβριο του 2021.

Το μη δημοφιλές SUV Denza X σταμάτησε και το joint venture άλλαξε το όνομά τoυ σε ”Shenzhen Denza New Energy Vehicle Co., Ltd”.

Με τη σειρά του, ο Όμιλος Mercedes-Benz μείωσε τις μετοχές του από 50% σε 10% αφήνοντας το 90% στη BYD.

Στα τέλη του 2021 η Denza υποβλήθηκε σε αναδιάρθρωση καθώς η Mercedes-Benz μείωσε το μερίδιό της στο 10%, ενώ η BYD κατείχε το υπόλοιπο.

Denza Z9

Η BYD άρχισε να επενδύει σε νέα μοντέλα, όπως το D9 MPV, τα SUV N8 και N7 και το Z9 – όλα παντελώς άγνωστα στην ευρωπαϊκή αγορά.

Πλέον, αυτές τις μέρες, Σεπτέμβριος του 2024, η Mercedes-Benz αποχώρησε από την κοινοπραξία μεταβιβάζοντας το υπόλοιπο 10% της στην BYD.

Photo: Δημήτρης Μανώλαρος / 4Drivers


Δοκιμή: BYD Atto 3. Με «Αndroid 13.1» στον καύσωνα της κατηγορίας

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει