Η Mercedes εξελίσει φωτοβολταϊκή βαφή για αυξημένη αυτονομία

Post date:

Author:

Category:

Άγχος αυτονομίας; Η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε ότι αναπτύσει ειδική τεχνολογία με φωτοβολταϊκή βαφή που μπορεί να προσφέρει αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για να κινήσει ένα αυτοκίνητο έως 20.000 χιλιόμετρα ετησίως. Εντάξει, δεν λέμε για Αγγλία που βρέχει μέρα-νύχτα

Mercedes Vision EQXX

Το επαναστατικό Mercedes Vision EQXX έκανε ένα ταξίδι περισσοτέρων από 1.000 χιλιόμετρα στην Έρημο της Αραβίας καταναλώνοντας 7,4 kWh/100 χλμ. Με ηλιακά πάνελ θα μπορεί ακόμα περισσότερα


Η ιδέα των αυτοκινήτων που φορτίζονται και παίρνουν κίνηση από τον ήλιο δεν είναι καινούργια. Όπως επίσης είναι άλλο πράγμα ένα εργαστηριακό πρωτότυπο (έχουν υπάρξει σχετικά παραδείγματα) από φοιτητές πανεπιστημίων και τελείως άλλη υπόθεση ένα εμπορικό προϊόν.

Για παράδειγμα, η Ολλανδική Lightyear είχε τέτοιες βλέψεις. Πήγε άπατη και πτώχευσε τον Ιανουάριο του ’23. 

Επίσης, για παράδειγμα, η Hyundai ήδη έχει ηλιακό πάνελ στην οροφή του υβριδικού Sonata που μπορεί να προσθέσει μέχρι 1.300 χιλιόμετρα ετησίως.

Ή και το Ioniq 5 διαθέτει αντίστοιχη «φόρτιση» για να τροφοδοτεί το σύστημα θέρμανης και τον κλιματισμό.

Εν προκειμένω ωστόσο, η Mercedes-Benz το προχωρά αρκετά βήματα παραπέρα.

Συγκεκριμένα, η Mercedes ισχυρίζεται ότι η επίστρωση του αμαξώματος με μικροσωματίδια χρώματος που μπορούν να αποθηκεύσουν ηλιακή ενέργεια είναι ικανά να αυξήσουν την αυτονομία ενός EV μέχρι και 20.000 χιλιόμετρα το χρόνο

Solar Coating φωτοβολταϊκή βαφή

Φυσικά όλο αυτό σε περιοχές με μεγάλη ηλιοφάνεια. Ας πούμε, όπως έχουν υπολογίσει, στο Λος Άντζελες. Ή αν είσαι Στουτγάρδη, τη φυσική έδρα της Mercedes, περίπου 12.000 χιλιόμετρα. Και κάποια 14.000 χιλιόμετρα στο Πεκίνο. Αθήνα; Με τόσο ήλιο, μάλλον προσθέστε κάτι παραπάνω


Δοκιμή: Το υπέροχο cruising της Mercedes CLE 200 Coupé

Πώς λειτουργεί η φωτοβολταϊκή βαφή

Σε κάθε περίπτωση, η νέα τεχνολογία (Solar Coating) είναι με τη μορφή μιας ειδικής πάστας, λεπτότερης από μία τρίχα, που τοποθετείται σε όλα τα μέρη του αμαξώματος και αποθηκεύει την ηλιακή ακτινοβολία.

Το σύστημα λειτουργεί ακόμα κι όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο, δηλαδή κατά τον μεγαλύτερο χρόνο ζωής του.

Επίσης, όπως σημειώνει ο Ρόμπερτ Χόι, καθηγητής ανόργανης χημείας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, «η τεχνολογία ευνοείται πλέον από νέους ημιαγωγούς που μπορούν να απορροφούν περισσότερη ενέργεια απ’ ό,τι η κλασική σιλικόνη που χρησιμοποιείται στα περισσότερα ηλιακά πάνελ. Κάτι τέτοιο σημαίνει πως απαιτούνται λιγότερα υλικά»

Πότε θα το δούμε όλο αυτό;

Χμμμ… η Μercedes εκτιμά ότι μέχρι τα μέσα, το πολύ μέχρι τα τέλη της επόμενης δεκαετίας θα μπορεί να είναι διαθέσιμη η τεχνολογία προς ευρεία εμπορική χρήση.

Ταυτόχρονα σημειώνει πως υπάρχουν διάφορα θέματα προς επίλυση: για παράδειγμα, τι επίδραση στην αντοχή των ημιαγωγών θα έχει η βροχή ή τα σωματίδια που φέρνει ο αέρας και «κάθονται» επάνω στο αυτοκίνητο;

Tέλος, μάλλον θα πρέπει να προσθέσουμε και τι θα κάνει ο μάστορας με γδαρσίματα, γρατσουνιές ή φθορές από μικροσυγκρούσεις. Μέχρι τότε ιδού πεδίον τεχνολογίας λαμπρόν

Solar Coating φωτοβολταϊκή βαφή

Το γράφημα αποτυπώνει τη διαδικασία εφαρμογής της φωτοβολταϊκής βαφής

Photo: Mercedes-Benz


Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει