Κινεζική απόβαση: Ποιες εταιρείες ανοίγουν εργοστάσια στην Ευρώπη;

Post date:

Author:

Category:

Μετα το κινεζικό τσουνάμι των εισαγωγών κινεζικών EV στην Ευρώπη και κατόπιν της απάντησης της ΕΕ με πρόσθετες επιβαρύνσεις, ήρθε η ώρα της μεγάλης απόβασης. Ποιες κινεζικές εταιρείες και πού ετοιμάζονται να κόψουν κορδέλες σε εγκαίνια επί ευρωπαϊκού εδάφους;

Η BYD πήρε «διαζύγιο» από τη Mercedes-Benz

«Αφού δασμολογείτε με το τσεκούρι τις εισαγωγές μας στην Ευρώπη, κι εμείς θα ανοίξουμε εργοστάσιά μας και εκεί», ακούστηκε να λένε οι μεγάλοι παίκτες της επιχειρηματικής ντρίμπλας. Coming soon on a beach near you


Όπως έχουμε γράψει αναλυτικά, οι ευρωπαϊκές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων (EV) κινεζικής κατασκευής έχουν εκτοξευθεί στα ύψη, με αποτέλεσμα οι ευρωπαίοι παραγωγοί ηλεκτρικών οχημάτων να φοβούνται ότι θα εκτοπιστούν από την εγχώρια αγορά τους

Σε απάντησή της η ΕΕ επέβαλλε εισαγωγικούς δασμούς στα κινεζικής κατασκευής EV, υποστηρίζοντας ότι λαμβάνουν σημαντικές κρατικές επιδοτήσεις.

Αυτό με τη σειρά του προκάλεσε το έξτρα κίνητρο για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να θέλουν να χρησιμοποιήσουν ή κατασκευάσουν εργοστάσια στην Ευρώπη για να μετριάσουν τους δασμούς


Ποιες κινεζικές εταιρείες ανοίγουν εργοστάσια

Chery Auto
Chery International

H Chery Auto, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας σε όγκο εξαγωγών, υπέγραψε κοινοπραξία με την ισπανική EV Motors για να ανοίξει το πρώτο της ευρωπαϊκό εργοστάσιο παραγωγής, στη Βαρκελώνη

Η παραγωγή πρόκειται να ξεκινήσει φέτος με την EV Motors και τη Chery να παράγουν τα δικά τους οχήματα.

Η Chery έχει επίσης συνομιλίες με τη Ρώμη για την κατασκευή ενός εργοστασίου στην Ιταλία και οι Financial Times ανέφεραν ότι σκέφτεται να δημιουργήσει επίσης ένα εργοστάσιο στη Βρετανία μέχρι το 2030.


BYD
BYD Seal U DM-i

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο «σχεδιάζει να κατασκευάσει όλα τα αυτοκίνητα που πουλάει στην Ευρώπη τοπικά», ανακοινώθηκε στη Διεθνή Έκθεση του Παρισιού, τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024

Η BYD σχεδιάζει να παράγει εξαρτήματα στην Ευρώπη και να συναρμολογεί πακέτα μπαταριών σε εργοστάσια στην Ουγγαρία και την Τουρκία, εισάγοντας μόνο την μπαταρία από την Κίνα, δήλωσε η εκτελεστική αντιπρόεδρος Στέλλα Λι.


Leapmotor

Η Leapmotor πρόκειται να αρχίσει να λαμβάνει παραγγελίες στην Ευρώπη για ένα αυτοκίνητο πόλης και ένα SUV.

H κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που ήδη αντιπροσωπεύεται και στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τη Stellantis, επεκτείνει την προσφορά φθηνών ηλεκτρικών οχημάτων (EV).

Για την ιστορία, η Stellantis κατέχει μερίδιο 51% σε διεθνή κοινοπραξία με τη Leapmotor και έχει αποκλειστικά δικαιώματα κατασκευής, εξαγωγής και πώλησης προϊόντων της εκτός Κίνας

Το T03 EV θα συναρμολογηθεί στην Ευρώπη, στο εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy, στην Πολωνία.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, άφησε να εννοηθεί ότι το C10 SUV θα μπορούσε επίσης να κατασκευαστεί στην Ευρώπη.


Η Τουρκία σε συμφωνία και για άλλο εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων

SAIC

Η κρατική SAIC, ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων της Κίνας με την αναβίωση των MG, είναι σε διαδικασία επιλογής για την τοποθεσία εργοστασίου της στην Ευρώπη

Η SAIC έχει ήδη μια ευρωπαϊκή κεντρική μονάδα ανταλλακτικών στο Άμστερνταμ και σχεδιάζει να ανοίξει μια εγκατάσταση στη Γαλλία για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση εκεί, αναφέρθηκε προγενέστερα, τον Μάρτιο.


Geely

Η Geely αναζητά τοποθεσίες για ένα εργοστάσιο της στην Ευρώπη, αλλά δεν έχει ακόμη δεσμευτεί πλήρως, ανέφεραν στελέχη σε συνεντεύξεις τους τον Σεπτέμβριο.

Οι συνομιλίες με Βαρσοβία μεριά βρίσκονται σε εξέλιξη για ένα εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων στην Πολωνία. Ωστόσο κυβερνητικοί εκπρόσωποι είχαν δηλώσει νωρίτερα φέτος στο Reuters ότι δεν θεωρούν τη Geely ως ιδανικό συνεργάτη


Great Wall Motor

Η ουγγρική κυβέρνηση φέρεται να διαπραγματεύεται με την κινεζική Great Wall Motor για να φιλοξενήσει το πρώτο της ευρωπαϊκό εργοστάσιο, ανέφεραν ουγγρικά μέσα ενημέρωσης, αν και ούτε η κυβέρνηση ούτε η εταιρεία επιβεβαίωσαν τις συνομιλίες.

Τον Μάιο η Great Wall Motor έκλεισε το γραφείο της στο Μόναχο και απέλυσε και τους 100 υπαλλήλους της, αλλά έδειξε ότι δεν ήθελε να αποσυρθεί εντελώς από την Ευρώπη, όπως ανέφεραν γερμανικά μέσα ενημέρωσης

Photo: Δ. Μανώλαρος / 4Drivers / Media Press / Financial Times


Ο πόλεμος ΕΕ και Κίνας είναι πιο σκληρός από το UFC

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει