Η γερμανική εταιρεία παραδέχεται ότι οι στόχοι πωλήσεων που είχε θέσει για τα EV της ήταν περισσότερο αισιόδοξοι απ’ όσο υπολόγιζε

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Porsche Macan παρουσιάστηκε πρόσφατα. Ωστόσο οι πιέσεις που δέχονται οι πωλήσεις των EV αναγκάζουν σε επανατοποθέτηση των αρχικών στόχων
Η Porsche δεν είναι η μόνη που αρχίζει να βλέπει με περισσότερο ρεαλισμό -ένα ρεαλισμό που δεν υφίστατο μέχρι πρότινος- το χρονοδιάγραμμά της για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Για παράδειγμα, μεταξύ άλλων, στην ίδια θέση βρέθηκαν πρόσφατα και οι Ford, Μercedes-Benz, Renault και Τesla βλέποντας τη ζήτηση για EV να απέχει του αναμενόμενου
Όπως μετέφερε η Τelegraph δήλωση επίσημων χειλέων της Porsche, «Η μετάβαση στα ηλεκτρικά θα απαιτήσει περισσότερο χρόνο απ΄όσο υπολογίζαμε».
Παρόλα αυτά, ο CEO της εταιρείας επανέλαβε ότι εμμένει στο σχεδιασμό «να αποτελούν τα ηλεκτρικά μοντέλα της Porsche το 80% των αυτοκινήτων της που θα πωλούνται το 2030».
Ακούγεται εμμονικό. Και ίσως είναι.
Ίσα-ίσα για να προστεθεί η επίμαχη διευκρίνισή του: «Εξαρτάται από τη ζήτηση των πελατών και την εξέλιξη της ηλεκτροκινητικότητας». Τώρα το ’φερε στα ίσα του ο επικεφαλής.

Οι γερμανοί κατασκευαστές βλέπουν τα μερίδιά τους στην κινεζική αγορά EV να μειώνονται, αναγκάζοντάς τους να «κατεβάσουν» τους μη ρεαλιαστικούς στόχους πωλήσεων
- GT3 RS: Στεροειδές με πινακίδες κυκλοφορίας
Η ευελιξία και η Κίνα
Σε κάθε περίπτωση είναι θετικό για τη γερμανική εταιρεία το γεγονός ότι το εργοστάσιό της στη Λειψία είναι ευέλικτα στημένο ώστε η παραγωγή και συναρμολόγηση εύκολα να εναλάσσεται μεταξύ κάθε είδους μοντέλου της -ηλεκτρικό, plug-in υβριδικό, με κινητήρα εσωτερικής καύσης- στην ίδια γραμμή παραγωγής.
Σου λέει, «να ‘χουμε τα νώτα μας καλυμμένα».
Συν τοις άλλοις, οι γερμανοί κατασκευαστές φαίνεται να πλήττονται και από τη μείωση πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τους στη νέα γη της αυτοκινιτικής επαγγελίας, την Κίνα.
Αφενός είναι όλος ο πόλεμος δασμών που βρίσκεται εν εξελίξει και αφετέρου η σχετική οικονομική επιβράδυνση στη νέα υπερδύναμη. Σε συνδυασμό με την αυξητική τάση των κινέζων καταναλωτών προς φθηνότερα και εγχώρια μοντέλα το σκηνικό αδυνατίζει την παρουσία premium γερμανικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Παράληλα η Porsche, όπως και άλλοι κατασκευαστές, έχουν σχεδιάσει καλά τη νέα γενιά εναλλακτικών καυσίμων, τα λεγόμενα e-fuels, στα οποία είχαμε επισημάνει την προσοχή εδώ και χρόνια, και τα οποία δίνουν όλο και περισσότερες ελπίδες στο να διατηρηθούν μάχιμα τα θερμικά αυτοκίνητα για πολλά χρόνια.

Fuel for thought: To πρώτο Radical που έτρεξε με συνθετικά καύσιμα
Για παράδειγμα, αυτές τις μέρες έλαβε χώρα και το πρώτο ταξίδι, από τη μία άκρη στην άλλη της Μ. Βρετανίας, με τέσσερα Mazda MX-5 που κινήθηκαν σε όλη τη διαδρομή των 1.000 μιλίων με βιοκαύσιμα.


Πάντως, σε αντίθεση με την προαναφερόμενη αυτοσυγκράτηση στους στόχους πωλήσεων EV από πλευράς Porsche, η Jaguar (ιδιοκτησίας της ινδικής Tata από το 2008) επανέλαβε ότι θα συνεχίσει να είναι αφοσιωμένη αποκλειστικά προς τα ηλεκτρικά της μοντέλα και έχει στόχο να διαθέτει μέχρι το τέλος του 2024 μόνο ένα μοντέλο της με θερμικό κινητήρα. Μάλλον δεν έχει τόσες επιλογές ευελιξίας όσοι οι Γερμανοί
Photo: Porsche
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.