Mετά τη μεγάλη συμφωνία με την BYD τον Ιούλιο, ο Πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν βρίσκεται σε τελικό στάδιο συνομιλιών για πιθανή επένδυση και της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Chery, δήλωσε Τούρκος αξιωματούχος. Αυτές είναι οι λεπτομέρειες για μια είδηση που περνά στα ψιλά
Τον Ιούλιο η Άγκυρα ανακοίνωσε ότι η BYD συμφώνησε κατασκευάσει ένα εργοστάσιο επένδυσης 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων στην Τουρκία, με ετήσια δυναμικότητα παραγωγής 150.000 οχημάτων. Και τώρα, στη συνάντηση με τον Ερντογάν, έχει σειρά η Chery International
Ο Ταγίπ Ερντογάν επιδιώκει να ενισχύσει κι άλλο τους δεσμούς της Άγκυρας με κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μετά την επίτευξη επενδυτικής συμφωνίας με την κινεζική BYD
Ο Τούρκος αξιωματούχος που μίλησε υπό τον όρο της ανωνυμίας αργά τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024 δεν διευκρίνισε την επένδυση που συζητούν η Chery και η Άγκυρα ή εάν υπήρχε χρονοδιάγραμμα για την επίτευξη τελικής συμφωνίας.
H Chery International ιδρύθηκε το 1997 και, μεταξύ άλλων, διαχειρίζεται τις Jaguar, Land Rover, Omoda, Chery New Energy, Exeed
Η συνάντηση με Ερντογάν
Η τουρκική προεδρία ανακοίνωσε το Σάββατο ότι ο Πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν συναντήθηκε όντως με τον Πρόεδρο της Chery International, Guibing Zhang, στο περιθώριο επενδυτικής εκδήλωσης στην Κωνσταντινούπολη.
Στις συνομιλίες παρευρέθηκε επίσης ο υπουργός Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Μεχμέτ Φατίχ Κασίρ.
Από την άλλη πλευρά, η Chery δεν εμφανίστηκε άμεσα διαθέσιμη για να σχολιάσει την είδηση.
Σύμφωνα με την πληροφόρηση, η Τουρκία παρέχει εκχώρηση γης, εκτεταμένες φορολογικές ελαφρύνσεις και έντονα υποστηρικτικό ρόλο για νέες επενδύσεις σε εργοστάσια plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων
Το πρόγραμμα επενδυτικής ενίσχυσης απαιτεί παραγωγή τουλάχιστον 150.000 μονάδων ετησίως και επιτρέπει επίσης στον επενδυτή, εν προκειμένω στην Chery International, να πουλήσει έναν καθορισμένο αριθμό αυτοκινήτων στην τοπική αγορά χωρίς επιπλέον δασμούς
Ως γνωστόν, στην γείτονα χώρα υπάρχουν ήδη εγκαταστάσεις παραγωγής των Ford, Stellantis, Renault, Toyota και Hyundai.
Η νέα συμφωνία θα μπορούσε να αυξήσει επιπλέον το δυναμικό παραγωγής αυτοκινήτων στην Τουρκία φθάνοντας έως και 2 εκατομμύρια οχήματα ετησίως με το έν τρίτον αυτής να απορροφάται σε επαγγελματικά οχήματα.
Photo: byd.com / cheryinternational.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.