To Ora από μπροστά μοιάζει με Porsche, από πίσω με Bentley, έχει βλέψεις και και θέλει να χτυπήσει την κορυφή των EV. Κακέκτυπο; Μπορεί. Το ταμείο, ωστόσο, θα φανεί στην πορεία

Το Ora παρουσιάστηκε επισήμως στη Μ. Βρετανία και σκόπιμα φλουτάρει τα όρια μεταξύ αντιγραφής και ηλεκτρικού, φθηνού αντίπαλου δέους
Πρωτοκοιτάζεις τις φωτογραφίες και, στιγμιαία, κάτι σου θυμίζει. Το Ora EC24 φέρνει έντονα σε Porsche. Από μπροστά, έχει τα χαρακτηριστικά οβάλ φώτα της 911. Από πίσω μάλλον θυμίζει κάτι μεταξύ Panamera και Bentley
Και στην επίσημη παρουσίαση που έκανε στο Λονδίνο η GWM, η κινέζικη εταιρεία της οποίας το πλήρες «ονοματεπώνυμο» είναι Great Wall Motors (με έτος ίδρυσης μόλις το 1984), τοποθετήθηκε μαρκετινίστικα ως ο μελλοντικός αντίπαλος του Tesla Model 3.
Το αμιγώς ηλεκτρικό σεντάν διαθέτει στις εκδόσεις του τετρακίνητη έκδοση, περί τους 350 ίππους και περισσότερα από 480 χιλιόμετρα (θεωρητικής πάντα) αυτονομίας και επιτάχυνση από 0-100 χλμ/ώρα σε 4,4 δευτερόλεπτα.

Η κινέζικη κόπια θα κυκλοφορήσει, λέει, στους βρετανικούς δρόμους από την επόμενη χρονιά, ενώ ήδη από πέρυσι πωλείται στην πατρίδα του.
Εκεί, το πλήρες βαφτιστικό του είναι ‘’Ora Good Cat’’, ενώ εδώ, στη Γηραιά Ήπειρο, για την ώρα, ο κωδικός του είναι EC24, με το τελικό όνομα του μοντέλου να ανακοινώνεται αργότερα, εντός του 2024.
Επίσης, ειπώθηκε επισήμως ότι η τιμή του θα είναι ανταγωνιστική των Tesla, Hyundai και Kia – με τις δύο τελευταίες να είναι στα πολύ πάνω τους, με πανέξυπνη στρατηγική βάθους και πλουραλισμό προϊόντων.
Στις γραμμές που μόλις διαβάσατε, κρυφίως συνοψίζεται όλη η πολιτική των κινέζων. Εστιάζουν σε συγκεκριμένο τάργκετ γκρουπ και αντιγράφουν στα σημεία. Μπορούν, πλέον, με την επέλαση της ηλεκτροκίνησης, να βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση, να παράγουν με φθηνά εργατικά χέρια και, κυρίως, να έχουν πρόσβαση, μακράν μεγαλύτερη από τους ευρωπαίους κατασκευαστές, σε λίθιο, που είναι και το υλικό-ραχοκοκαλιά για τα EV (Electric Vehicles)

Οι κινέζοι ποντάρουν τα ρέστα τους
Καθώς πρόκειται για την 3η κατά σειρά χώρα σε αποθέματα λιθίου, τους κοστίζει σαφώς πιο φθηνά η όλη διαδικασία, έχουν λιγότερες εξαρτήσεις και, πλέον, περνούν ανερυθρίαστα στην επίθεση.
Με το Ora όχι μόνο προκαλούν τα συνοφρυωμένα γερμανικά βλέμματα που έχουν μπροστά τους ένα ξεκάθαρο copy paste της σχεδιαστικής σχολής της Porsche (ή και γενικότετα του γκρουπ της VW) αλλά το συνδυάζουν με υψηλή τεχνολογία και απτή ποιότητα, ικανή να παίξει εναλλακτικό ρόλο απέναντι στην Tesla που, ωστόσο, παραμένει ο ο παίχτης του οποίου την πλάτη κοιτάζουν οι αυτοκινητικοί αντίπαλοι.
Αν είναι κακέκτυπο;
Σύμφωνοι, ο καθένας κρίνει κατά βούληση. Και, ναι, μπορεί να είναι.
Αν όμως καταφέρει να αποδείξει ότι αντέχει στο χρόνο, δε βγάζει ζημιές και παρέχει μια αίσθηση ποιότητας και hi-tech περιβάλλοντος μέσα στο κόκπιτ, τότε σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κόστος, το παιχνίδι ίσως καταστεί αμφίρροπο.

Άλλωστε, όπως έχω σχολιάσει ξανά, με τα ηλεκτρικά το ματς εξισώνεται πιο εύκολα για τους θεωρητικά άπειρους και νεοπαγείς στο «χώρο» αντιπάλους. Όταν ρίχνεις στο χρονοντούλαπο μεγάλο μέρος της εμπειρίας σου, επί δεκαετίες, σε θερμικούς κινητήρες, όταν εγκαταλείπεις τετρακύλινδρους, εξακύλινδρους και πάει λέγοντας, όταν αφήνεις πίσω σου, ως κατασκευαστής, ατμοσφαιρικούς, τούρμπο ή υβριδικούς, μοιραία θα έχεις απέναντί σου κατασκευαστές από το πουθενά να σου διεκδικήσουν μερίδια. Όλοι με έναν ηλεκτροκινητήρα στα σωθικά χωρίς την ιδιαιτερότητα ενός flat-six της Porsche, ενός εξακύλινδρου εν σειρά ή ενός V8 και ούτω καθ΄εξής

Κάπως έτσι, λοιπόν, μαζί με ευκολότερη πρόσβαση στην πρώτη ύλη (λίθιο) και χαμηλότερο κόστος, η περίπτωση του GWM Ora είναι μία μόνο από αυτές που θα αρχίσει να μας απασχολεί στο άμεσο μέλλον
Όπως και των άλλων, άγνωστων μέχρι σήμερα, κινέζικων εταιρειών που ετοιμάζοναι να αντιπαρατεθούν με τους γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Αν δεν έχετε πεισθεί ακόμη, ίσως αξίζει να δείτε πώς άλλες εταιρείες, όπως με το κινέζικο Nio, ετοιμάζονται να εισβάλλουν στη Γερμανία, σύμφωνα με το προσεγμένο βίντεο που «ανέβασε» το επίσημο κανάλι της Deutsche Welle.
Photo: Ora
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.