Πόλεμος τιμών. Πόσοι κινέζοι κατασκευαστές EV θα επιβιώσουν;

Post date:

Author:

Category:

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε αυτές τις μέρες, λιγότερες από 20 κινεζικές εταιρείες EV θα είναι κερδοφόρες μέχρι το τέλος της δεκαετίας

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία δουλεύει σε πυρετώδεις ρυθμούς. Πλέον συμπαρασύροντας και τις υπερωρίες των εργαζομένων σε αυτές


Η ορμή με την οποία έχουν μπει στην αγορά των EV (Electric Vehicle) οι Κινέζοι είναι δεδομένη, τόσο διεθνώς όσο και στην ελληνική αγορά. Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος της δεκαετίας η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία θα κατέχει τόσο το 33% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων όσο και το 45% των πωλήσεων αυτοκινήτων NEV (New Energy Vehicle)

Στην Ευρώπη εκτιμάται πως το σενάριο θα είναι ελαφρώς λιγότερο αισιόδοξο για τους Κινέζους.

Εν μέσω εφαρμογής αυξημένων δασμών στην Ε.Ε, ήδη από αρχές Ιουλίου, υπολογίζεται ότι η διείσδυση σε μερίδιο αγοράς θα μειωθεί από το 15% στο 12%.

Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές υπάρχουν 137 κατασκευάστριες εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα.

Τα τελευταία δύο χρόνια ο μεταξύ τους ανταγωνισμός είναι σκληρός, κυρίως σε επίπεδο πολέμου τιμών.

Περιπτώσεις όπως η BYD που, ως κολοσσός, εκτιμάται πως έχουν μεγαλύτερα περιθώρια συμπίεσης των τιμών, θα διεκδικήσουν τα «κυριαρχικά τους δικαιώματα» στην αγορά πιέζοντας μικρότερες εταιρείες. Το ίδιο λέγεται πως θα επιχειρήσει και η Tesla η οποία μπορεί να είναι αμερικανική αλλά κατασκευάζει στην Κίνα το Tesla 3


Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 22

Oι τιμές πώλησης μειώνονται, τα κέρδη αυξάνονται

Για παράδειγμα, η μέση τιμή πώλησης των αυτοκινήτων στην Κίνα μειώθηκε κατά 13,4% το 2023.

Ταυτόχρονα, όσο κι αν φαίνεται αντιφατικό, τα περιθώρια κέρδους ανέβηκαν, από το 6,3% της περυσινής χρονιάς σε 7,8%

Μα πώς;

Πρώτον, πιέζοντας σε μειώσεις τιμών τους προμηθευτές.

Δεύτερον, κινούμενοι γρήγορα στο να παρουσιάζουν συνεχώς νέα μοντέλα στην αγορά (που ως γνωστόν, υποστηρίζονται από κρατικές επιδοτήσεις).

Τρίτον, να προβαίνουν σε αναβάθμιση λογισμικού ανά πάσα στιγμή αρκεί να έχουν πάρει γρήγορα τις πιστοποιήσεις ασφάλειας και όποιων ρυθμιστικών Αρχών.


Η παγκόσμια διείσδυση κινεζικών ΕV στις διεθνείς αγορές είναι ήδη γεγονός. Ωστόσο ο μεταξύ τους πόλεμος τιμών είναι σκληρός και το σκάκι ευνοεί τους δυνατούς


Τέταρτον, επενδύοντας σε εθνικό επίπεδο στις τεχνολογίες μπαταριών και υλικών βάζοντας τους προμηθευτές από νωρίς στο παιχνίδι της διαδικασίας.

Και, τέλος, πέμπτον, προωθώντας ακόμα περισσότερες υπερωρίες στο εργατικό δυναμικό.

Ο Κινέζος εργάτης

Για παράδειγμα, ενώ στις κυρίαρχες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ο μέσος εργάτης κάνει περίπου 20 ώρες υπερωρίες το μήνα, στα κινεζικά εργοστάσια κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων φτάνουν μέχρι και τις 140 ώρες μηνιαίως.

Η έρευνα που διενεργήθη από τη συμβουλευτική εταιρεία Alixpartners με έδρα τη Σανγκάι και ανακοινώθηκε στις 10 Ιουλίου, εκτιμά πως, μέχρι το τέλος του 2030, από τις 137 τρέχουσες εταιρείες θα έχουν απομείνει μόνο 19 σε κερδοφορία. Οι υπόλοιπες είτε θα αποχωρήσουν είτε θα  παλεύουν για μικρά μερίδια αγοράς

Photo: newyorktimes.com


BYD Dealership Μαρούσι κινεζικά EV

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει