Τα ηλεκτρικά χρειάζονται πιο συχνές αλλαγές ελαστικών. Λύση;

Post date:

Author:

Category:

Λόγω αυξημένου βάρους και μεγάλων τιμών ροπής, τα ελαστικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δέχονται μεγαλύτερες επιβαρύνσεις. Μία βρετανική εταιρεία ισχυρίζεται πως διαθέτει ένα νέο προϊόν που δίνει λύση

Enso ελαστικά EV

Τα ελαστικά των EV συνήθως εμφανίζουν τον μισό χρόνο ζωής απ’ ό,τι στα συμβατικά αυτοκίνητα. Mία νέα εταιρεία ευαγγελίζεται πως εστιάζει στις ανάγκες των ηλεκτρικών


Όπως έχουμε γράψει αναλυτικά, στα EV η φθορά των ελαστικών συντελείται περίπου κατά 20% πιο γρήγορα. Αν μάλιστα είναι πολύ βαρύ, με τόνους ροπής και συνηθίζεις να το πιέζεις, ακόμα περισσότερο

Η νέα είδηση που σχετίζεται αφορά την Enso, μία νέα σχετικά εταιρεία που στον επίσημο ιστότοπό της λέει ότι κατασκευάζει «καλύτερα λάστιχα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», παρέχοντας «μεγαλύτερη αυτονομία και μικρότερο βαθμό φθοράς».

VW ID.5 GTX δοκιμή 4Drivers.gr

Μπορεί, αλήθεια, μία νεοσύστατη εταιρεία να ανταγωνιστεί τους κολοσσούς του χώρου; Θα φανεί στην πορεία.

Για την ώρα, ο CEO της εταιρείας επιβεβαιώνει ότι «οι υψηλές τιμές ροπής και το ότι τα EV συνήθως οδηγούνται σε αστικές περιοχές έχουν αντίκτυπο στι χρόνο ζωής των ελαστικών».

Συνέχισε δε λέγοντας ότι «εμείς μειώνουμε τον ρυθμό με τον οποίο φθείρονται χρησιμοποιώντας καλύτερες πρώτες ύλες, ειδικές συνθέσεις και συλλέγοντας συνεχώς δεδομένα για να κατανοήσουμε το πώς αντιδρούν τα ηλεκτρικά οχήματα στο δρόμο».

Οι Βρετανοί διαβάζοντας την είδηση αισθάνθηκαν μιας μορφής εθνική υπερηφάνεια. Εντάξει, σε ένα βαθμό, τουλάχιστον. Μέχρι να διαβάσουν στα ψιλά γράμματα ότι το μεγαλύτερο μέρος των ελαστικών της Enso κατασκευάζεται στην Αλγερία. Σάμπως όμως σε μία παγκοσμιοποιημένη αγορά το ίδιο δε γίνεται και σε άλλα «πρίμιουμ» τεχνολογικά προϊόντα;

Cupra Born VZ

Σε γενικές γραμμές η χρυσή τομή μεταξύ φθοράς των ελαστικών και βέλτιστης απόδοσης κύλισης, τα επιθυμητά επίπεδα συμπεριφοράς σε βρεγμένο και στεγνό καθώς και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου είναι μερικές μόνο από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Enso όπως και οι άλλοι κατασκευαστές ελαστικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η επιβάρυνση στα EV

Ενδεικτικά, η Michelin έχει ανακοινώσει πως, όντως, τα ελαστικά στα EV φθείρονται κατά 20% περισσότερο σε σχέση με αυτά των θερμικών.

Επίσης, σύμφωνα με στοιχεία από εταιρείες τοποθέτησης ελαστικών, εκτιμάται πως τα Tesla επιβαρύνουν αρκετά περισσότερο τα λαστιχά τους ενώ τα ηλεκτρικά των BMW, Citroën και Mercedes φέρεται να χρειάζονται αντικατάσταση των ελαστικών τους σε άνω του μέσου όρου χιλιομετρική διανυθείσα απόσταση

Επίσης, τα παλαιότερα χρόνια, αξιοποιούνταν περίπου το 50% της ικανότητας φόρτωσης ενός ελαστικού. Σήμερα πλέον, με πιο βαριά γενικώς αυτοκίνητα, βρισκόμαστε στο 70-80%. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να δοθεί μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του ελαστικού

Oι συμβιβασμοί

Η αγορά ελαστικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμη σχετικά μικρή.

Επομένως οι κατασκευάστριες εταιρείες προτιμούν να σχεδιάζουν ένα ελαστικό τόσο για τα EV όσο και για τα θερμικά.

Έτσι, λοιπόν, συνεχίζουν να σχεδιάζουν ενισχυμένα πλαϊνά (στοιχείο που χρειάζονται τα EV λόγω αυξημένης φόρτισης), χαμηλότερη αντίσταση κύλισης, χαμηλά επίπεδα θορύβου δρόμου και καλά ποσοστά φθοράς.

Ωστόσο το γεγονός ότι κατασκευάζονται σε μεγάλες ποσότητες σημαίνει ότι μπορούν να έχουν όλα αυτά τα χαρακτηριστικά και να είναι οικονομικά προσιτά. Πάντως όχι ειδικά κατασκευασμένα για ηλεκτρικά

Photo: Enso / 4Drivers


KIA EV6 GT

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει