Λίγες μέρες πριν τελειώσει ο Αύγουστος, η επίσημη ανακοίνωση της απόφασης της Ford USA να ακυρώσει το τριθέσιο ηλεκτρικό που είχε προαναγγείλει, προκάλεσε μία τεράστια χασούρα ύψους 1,9 δις. δολαρίων. Παρόλα αυτά οικονομικοί αναλυτές λένε πως, έστω και καθυστερημένα, πήρε τη σωστή απόφαση
Η ακύρωση ενός σημαντικού οχήματος από το την ανακοινωθείσα ατζέντα EV μοντέλων της Ford, ενός μοντέλου το οποίο υποτίθεται «θα διαφοροποιούσε την εταιρεία σε μία κρίσιμη κατηγορία», σημαίνει ότι οι επικεφαλής της εταιρείας θα πρέπει να βρουν τρόπους ανανεώσουν την εμπιστοσύνη των επενδυτών σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα ανατρέψουν την πτώση της μετοχής της εταιρείας
Τον Μάιο του 2023, ενώπιον των επενδυτών της Ford, σε μία καλά οργανωμένη συνάντηση στο Μίσιγκαν, οι επικεφαλής της εταιρείας προλόγιζαν ένα νέο τριθέσιο ηλεκτρικό SUV
Υποτίθεται θα ήταν έτοιμο να τσουλήσει από τις γραμμές παραγωγής το 2025.
«Το λέμε ”προσωπική υπερταχεία”. Θα είναι όμορφο και δε θα μοιάζει με τίποτα άλλο εκεί έξω», δήλωσε με ενθουσιασμό ο εκπρόσωπος του «Μπλε Οβάλ» που ήταν στο βήμα.
Δυστυχώς μόλις ένα χρόνο μετά την αισιόδοξη ανακοίνωση στους αγχωμένους μετόχους της Ford, η απόφασή της να ακυρώσει το πλάνο για το τριθέσιο ηλεκτρικό SUV/pickup τους προκαλεί ένα επιπλέον λόγο ανησυχίας.
Όπως φαίνεται και στο παρακάτω γράφημα, η μετοχή της αμερικανικής εταιρείας είναι σε συνεχείς αναταράξεις και η μεγάλη χασούρα των $1,9 δις έρχεται να προστεθεί σε μία πορεία που αφήνει πολλά ερωτηματικά για τη διαχείριση της στρατηγικής της Ford
Όπως επισημαίνεται στο διεθνή Τύπο, το χτύπημα για την ακύρωση του SUV θα πονέσει – τόσο τους επενδυτές όσο και τη φήμη της εταιρείας που παλλινδρομεί και χάνει πελάτες από το ιστορικό της παρελθόν
Παρόλα αυτά, πολλοί αναλυτές λένε ότι η Ford έκανε τελικά τη σωστή κίνηση.
Όπως δήλωσε ο oικονομικός αναλυτής της Morningstar, Ντέιβιντ Ουίνστον, «δεν έχει νόημα να περιμένεις κάτι από μία ήδη υπάρχουσα ζημία 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων ώστε να καταλήξει ακόμα μεγαλύτερη στο μέλλον, εμμένοντας με ένα αυτοκίνητο για το οποίο κατάλαβες ότι δε θα έχεις κερδοφορία».
«Στροφή» στα υβριδικά
Η απόφαση της Ford να στραφεί στην κατασκευή υβριδικών SUV με τρεις σειρές καθισμάτων, αντί για αμιγών EV, παρέχει κάποια διαβεβαίωση στους αναλυτές σχετικά με τη βραχυπρόθεσμη στρατηγική της.
Η Ford, όπως και πολλοί ανταγωνιστές της, κλίνουν ολοένα και περισσότερο στην υβριδική τεχνολογία που συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα με έναν βενζινοκινητήρα ως «γέφυρα» για τα EV.
Επ’ αυτού ο CEO της Ford, Tζιμ Φάρλει, είπε ότι «τα υβριδικά θα είναι πιθανότατα σημαντικό μέρος του χαρτοφυλακίου της Ford στο μέλλον».
Photo: ford.com / LSEH Datastream
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.