Το μεγάλο μπρα-ντε-φερ ανάμεσα στην Κίνα και την ΕΕ είναι εν εξελίξει και απέχει ακόμη από μία μεταξύ τους συμφωνία σε σχέση με τους επιβληθέντες δασμούς. Παρά τα όσα ακούγονται
Προ δύο μηνών είχε ανακοινωθεί μία περίοδος 4 μηνών, μέχρι αρχές Νοεμβρίου, κατά την οποία θα συνεχιζόντουσαν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Κίνας και ΕΕ, με προσωρινό χαρακτήρα στους επιβληθέντες δασμούς. Ο Νοέμβριος ήρθε. Τι ισχύει τώρα, λοιπόν;
Η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι Κινέζοι αξιωματούχοι συζητούν εναλλακτικές λύσεις σε σχέση με τους ευρωπαϊκούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα (EV), συμπεριλαμβανομένων ελάχιστων τιμών στις οποίες θα μπορούσαν να πωληθούν τέτοια αυτοκίνητα στην Ευρώπη.
Ωστόσο καμία λύση δεν είναι άμεσα επικείμενη εφαρμογής, δήλωσαν Ευρωπαίοι αξιωματούχοι τη Δευτέρα, 25 Noεμβρίου
Aρχικά ο Μπερντ Λανγκ, Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, δήλωσε σε γερμανικό τηλεοπτικό δίκτυο, την Παρασκευή, ότι η συμφωνία μεταξύ της ΕΕ των 27 και της Κίνας για αντικατάσταση των δασμών με ένα άλλο σχήμα ήταν κοντά.
Από την άλλη πλευρά, αξιωματούχοι της ΕΕ, που ζήτησαν να μην κατονομαστούν λόγω του ευαίσθητου χαρακτήρα των συνομιλιών με το Πεκίνο, είπαν ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο, επειδή ενώ οι συνομιλίες ναι μεν συνεχίζονται, εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρά εμπόδια που εμποδίζουν μία τελική συμφωνία
Καθορισμός ελάχιστης τιμής για τα κινεζικά EV;
Μία από τις επιλογές που εξετάζονται είναι να καθοριστεί μια ελάχιστη τιμή βάσης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα.
Κάτι τέτοιο θα είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθεί η υπάρχουχα τιμή τους, αναφορικά με την οποία η ΕΕ έχει καταλήξει στο συμπέρασμα μετά από μακρά έρευνα ότι είναι τεχνητά χαμηλή λόγω των κινεζικών κρατικών επιδοτήσεων
Ως γνωστόν, για να αντιμετωπίσει τις παραπάνω κρατικές επιδοτήσεις, η Ευρωπαϊκή Ένωση αύξησε τους δασμούς στα κινεζικής κατασκευής EV έως και 45,3%. Πρόκειται για κίνηση που δίχασε την Ευρώπη και προκάλεσε αντίποινα από το Πεκίνο.
Ενδεικτική ήταν η τότε δήλωση του Εμπορικού Επιμελητηρίου της Κίνας προς την ΕΕ που χαρακτήρισε το μέτρο απογοητευτικά «προστατευτικό» και «αυθαίρετο».
Ιllustration: Bloomberg
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.