H είδηση μάλλον έχει περάσει στα ψιλά. Όμως αυτό που μόλις διαβάσατε, το Cybersecurity, είναι ο βασικότερος λόγος που η γερμανική εταιρεία αποφάσισε να τελειώσει τα δημοφιλή της μοντέλα. Και δεν είναι τα μόνα
Από την 1η Ιουλίου 2024, η οδηγία ‘’UN R155’’ επιβάλλει στους κατασκευαστές να ενσωματώνουν συγκεκριμένα λογισμικά προστασίας από κυβερνοεπιθέσεις. Τα θερμικά Porsche 718 και Macan είναι από τα πρώτα «θύματα»
Πριν μερικές εβδομάδες, σε γνωστό ξενοδοχειακό συγκρότημα στη Βουλιαγμένη, έγινε η παρουσίαση του νέου Porsche Macan. Εν μέσω εντυπωσιακών φωτιστικών εφέ και ζωντανής μουσικής, συνοδεία ευειδούς τραγουδίστριας, το νέο SUV ξεπρόβαλλε στο χώρο ενώπιον των καλεσμένων
Ήταν μια ευχάριστη βραδιά, δεν είχαν μπει ακόμη τα κρύα του Νοέμβρη και αρκούσε μια επιπλέον ματιά στα αυτοκίνητα των προσκεκλημένων στο χώρο στάθμευσης για να καταλάβεις πως όλη η «αφρόκρεμα» των εν δυνάμει αγοραστών ήταν εκεί.
Φώλιασα σε μια γωνιά το ταπεινό μου Mazda και προχώρησα σφυρίζοντας.
Όμως πέραν της όποιας σημειολογίας, ξέρετε ποιο ήταν το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της εκδήλωσης;
Ότι, για πρώτη φορά, το Macan είναι ηλεκτρικό. Περίεργο; Χμμμ, μια πρώτη απάντηση είναι αρνητική. Όχι, δεν είναι περίεργο για όλο το ηλεκτρικό πάρε-δώσε στην παγκόσμια αγορά.
Eνσταντανέ από την παρουσίαση της εταιρείας για το best-seller μοντέλο της, σε ξενοδοχειακό συγκρότημα των νοτίων προαστίων
Mεταξύ των προσκεκλημένων, η πρωταθλήτρια τένις και πρέσβειρα της εταιρείας, Μαρία Σάκκαρη
Σημαντικό ηλεκτρικό σε περίεργο τάιμινγκ;
Ωστόσο το παράδοξο είναι ότι πρόκειται για το πιο ευπώλητο μοντέλο στη γκάμα της Porsche, ότι το τάιμινγκ της αγοράς των EV (Electric Vehicle) δεν είναι γενικώς ενθαρρυντικό και ότι η Porsche αποφάσισε το Macan να βγαίνει ηλεκτρικό – και μόνο.
Τέλος ό,τι ξέραμε.
Η ίδια στρατηγική εξελίσσεται και με ξεκάθαρα σπορ μοντέλα της, τα 718 Boxster και Cayman. Η αρχική πρόθεσή της ήταν να γίνει πιο ομαλά η μετάβαση από τα θερμικά στα ηλεκτρικά. Αυτό θα σήμαινε να είναι διαθέσιμα τα συγκεκριμένα μοντέλα της και στις δύο εκδοχές: τόσο με κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και με ηλεκτροκινητήρες
Στο κάτω-κάτω, αν για κάποιες άλλες εταιρείες, πιο μαζικές και χωρίς σπορ χαρακτήρα, το επίδικο έχει μικρότερη επίδραση, εδώ μιλάμε για Porsche, βρε αδερφέ. Θες έναν «κανονικό» μοτέρ. Με ήχο, κλασική απόκριση και θερμικό στροφάρισμα. Ή μήπως όχι;
Η αρχική πρόθεση της Porsche ήταν να προσφέρει ταυτόχρονα τόσο τις θερμικές όσο και τις ηλεκτρικές εκδόσεις των αναφερόμενων μοντέλων. Όμως το νέο Macan έρχεται πλέον μόνο ως αμιγώς ηλεκτρικό
”Cybersecurity”, κυρίες και κύριοι. Αποστηθίστε το
Όλα όσα διαβάσατε παραπάνω (και για το Macan και για τα 718 Boxster, Cayman) συνοψίζονται σε έναν όρο: Cybesecurity.
Ελληνιστί, «κυβερνοασφάλεια».
Με δυο λόγια είναι τα μέτρα που λαμβάνονται για την προστασία των δικτύων, των εφαρμογών, των συστημάτων και των δεδομένων από κακόβουλες επιθέσεις και απειλές στον κυβερνοχώρο. Βάλτε τώρα ότι πολλά νέα αυτοκίνητα είναι κινητές πλατφόρμες δεδομένων και έχετε την εικόνα της τυχόν ευαλωτότητάς τους
Ε, εκεί είναι το πρόβλημα των κατασκευαστών, όχι μόνο της Porsche. Kάποια, όχι όλα, από τα αυτοκίνητά τους, όταν σχεδιάστηκαν δεν είχαν όλη την υποδομή για τη νέα γενιά συνδεδεμένων δικτύων και μεταφοράς δεδομένων. Εν προκειμένω, λοιπόν, θα στοίχιζε εξωφρενικά ποσά για να γίνει μια «μετατροπή» τους, συμβατή με τις νέες ντιρεκτίβες. Αντί, λοιπόν, να τα διατηρήσουν, προτιμούν να τα καταργήσουν
Ο πρόωρος αποχαιρετισμός στα Porsche 718 Boxster και 718 Cayman είχε έγκαιρα συσχετιστεί από κάποια Μέσα, όπως, για παράδειγμα, από το Forbes που σχολίαζαν, ήδη από τον Μάιο, εύστοχα τον βασικό λόγο πίσω από την καρατόμηση
Μάλιστα, όπως διαβάζω αυτές τις μέρες από την επίσημη Porsche, «η εταιρεία στοχεύει να βελτιώσει περαιτέρω την ασφάλεια των προϊόντων και των ψηφιακών υπηρεσιών της μέσω της πρωτοβουλίας, σε συνεργασία με εξωτερικούς ερευνητές κυβερνοασφάλειας».
Συμπέρασμα: Αν επιμένετε στην πιο παραδοσιακή εκδοχή, ο καιρός είναι εγγύς
Όσων μοντέλων η πλατφόρμα δεν επιτρέπει την ενσωμάτωση των «μηχανισμών» προστασίας που προβλέπει το Cybersecurity καταργούνται. Το κόστος είναι πλέον απαγορευτικό στη διατήρησή τους
Photo: porsche.gr / Boris Pilipenko / 4Drivers
- Προσκυνώ τη χάρη σου, Porsche 911, κυρά μου
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.