Είναι άγνωστο αν το έτος 2000 ο οίκος Brabus είχε φανταστεί πως θα βρισκόταν πίσω από ένα ηλεκτρικό smart, καρπό συνεργασίας μεταξύ της Mercedes-Benz και της κινεζικής Geely. Όμως αυτό συμβαίνει τώρα με το νέο smart #5 Brabus των 645 ίππων που μόλις παρουσιάστηκε

Ηλεκτρικό, διαφορετικό απ’ ό,τι έχουμε συνηθίσει, 0-100 χλμ/ώ. σε μόλις 3.8 δ/λ., αρχιτεκτονική 800 Volt, μονομπλόκ τροχοί, σπορ λεπτομέρειες, σύστημα infotainment με δύο OLED οθόνες 13 ιντσών – μία για τον οδηγό και μία για τον συνοδηγό
Σήμερα, 8 Απριλίου 2025, έγινε μέσω ψηφιακής πλατφόρμας η παγκόσμια δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου smart #5 Brabus, του πιο ισχυρού smart από καταβολής της εταιρείας
Προφανώς και είναι ηλεκτρικό, με την εταιρεία να έχει δηλώσει πως ακολουθεί πλέον αυτόν το δρόμο ως κεντρική στρατηγική, είναι σε αμάξωμα SUV και είναι γεμάτο οθόνες και καθηλωτικό, όπως περιγράφει η εταιρεία, ήχο.

Όσον αφορά το τελευταίο, η εταιρεία υποστηρίζει ότι το Sennheiser Signature Sound System «προσφέρει μια απαράμιλλη ακουστική εμπειρία, με 20 ηχεία υψηλής απόδοσης και ένα κεντρικό ηχείο που αναδύεται. Με μέγιστη ισχύ 1.190 Watt και δυνατότητα αναπαραγωγής από stereo και surround μέχρι το πλήρες σύστημα 7.1.4 Dolby Atmos, δημιουργεί ένα καθηλωτικό ηχητικό περιβάλλον εν κινήσει»
Reset #5


Ως γνωστόν, ο ανεξάρτητος, κάποτε, οίκος Brabus που τότε βελτίωνε τις Mercedes-Benz απορροφήθηκε από την τελευταία το 2000 και έκτοτε αποτελεί επίσημο παρακλάδι της

Ειδικά με διαθέσιμη ροπή 710 Nm από το ρελαντί, το τετρακίνητο smart #5 Brabus μάλλον ασκεί μία έντονη πίεση στο υπογάστριο του οδηγού με την επιτάχυνση των 3,8 δ/λ. για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα. Η τελική ταχύτητα στα μάλλον συγκρατημένα 210 χλμ/ώ.
Το βάρος δεν είναι αμεληταίο, στα 2.378 κιλά, όπως πλέον είναι ο νέος κανόνας των πολύ δυνατών και με μεγάλη μπαταρία ηλεκτρικών – εν προκειμένω, 100 kWh και ωφέλιμων 94 kWh.

Οι σπορ λεπτομέρεις είναι διάσπαρτες στο smart #5 Brabus, μέσα-έξω.
Από τους μονομπλόκ τροχούς των 21 ιντσών, με «τετράγωνο» set-up και ελαστικά διάστασης 255/40/21, κόκκινες δαγκάνες φρένων, σπορ καθίσματα, πεντάλ και άλλες «πινελιές».
Στο κόκπιτ
Το «μέσα» παίζει καθοριστικό ρόλο για τη νέα smart που έχει κάνει την καμπίνα ένα κινούμενο σινεμασκόπ με οθόνες απ΄άκρη σ’ άκρη του ταμπλό.
Εύχομαι να απενεργοποιοούνται ολικά το βράδυ προς ηρεμία του αμφιβληστροειδούς. Σε κάποιους, ωστόσο, πιο ”new age” πελάτες, ίσως όλο αυτό το υπερθέαμα να αρέσει.
Ταυτόχρονα στο εσωτερικό του smart #5 Brabus θα βρείτε υψηλής ποιότητας καθίσματα από μικροΐνες που, σύμφωνα με την εταιρεία, προσφέρουν κορυφαία άνεση με λειτουργίες αερισμού και θέρμανσης καθώς και θερμαινόμενα πίσω καθίσματα

Το τιμόνι με επένδυση από αλκαντάρα με φωτιζόμενο λογότυπο ”Brabus” κεντρίζει το ενδιαφέρον ενώ η πανοραμική οροφή τύπου ”halo” και η επένδυση οροφής από μικροΐνες ολοκληρώνουν την premium ατμόσφαιρα.
Όσον δε αφορά την επίμαχη φόρτιση, η αρχιτεκτονική 800 volt επιτρέπει ταχείες διαδικασίες σε DC έως και 400 kW, φορτίζοντας την μπαταρία 100 kWh από 10% σε 80% σε μόλις 18 λεπτά υπό βέλτιστες συνθήκες, προσφέροντας αυτονομία έως 540 χλμ. – πάντα κατά WLTP

Στην Ελλάδα το smart #5 Brabus θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία από το καλοκαίρι του 2025
Δείτε αναλυτικά τα specs του smart #5 στην παρακάτω φωτό.

Photo: smartgreece.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.