Το βαφτιστικό ”NISMO” έχει βαριά ιστορία. Η Nissan Motorsports αποφάσισε να τοποθετηθεί στο νέο ηλεκτρικό Ariya της Nissan. Ιεροσυλία ή λογική εξέλιξη των πραγμάτων;

Η επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ./ώ. είναι στα 5 δευτερόλεπτα για το Ariya Nismo. Όμως, όπως υποστηρίζει η εταιρεία, έχει γίνει δουλειά στις λεπτομέρειες εκφοράς της ισχύος στο δρόμο
Όπως λέει η Nissan, χάρη στις βελτιώσεις στο σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE του αυτοκινήτου αλλά και σε άλλες αναβαθμίσεις, το αποτέλεσμα είναι η μεγάλη ευελιξία και η δυναμική απόκριση
Το ειδικά ρυθμισμένο σύστημα e-4ORCE του Ariya NISMO μπορεί να μεγιστοποιήσει την πρόσφυση ρυθμίζοντας την ισχύ που αποστέλλεται σε κάθε τροχό 10.000 φορές το δευτερόλεπτο.
Με μια νέα κατανομή ισχύος 60:40 υπέρ του πίσω άξονα, το σύστημα προσφέρει πιο σπορ αίσθηση σε σύγκριση με το «απλό» Ariya e-4ORCE, παρέχοντας 12% βελτίωση στην ακολούθηση των ιδανικών γραμμών

Η ανάρτηση έχει επίσης τροποποιηθεί εκτενώς με αναθεωρημένα stabilizers, ελατήρια και ρυθμίσεις αμορτισέρ, για την επίτευξη βέλτιστης ισορροπίας και ελέγχου του αμαξώματος και μεγαλύτερη ευελιξία σε υψηλότερες ταχύτητες.
Επιπλέον, το επαναρυθμισμένο σύστημα διεύθυνσης προσθέτει πιο άμεση αίσθηση καθώς αυξάνονται οι ταχύτητες.
Σε συνδυασμό με την προσθήκη του «i-Booster», το οποίο αυξάνει την απόδοση πέδησης με βελτιωμένη ανάκτηση ισχύος και νέα ελαστικά, το αποτέλεσμα είναι «η πλήρης ευελιξία που χαρακτηρίζει ένα όχημα NISMO, παράλληλα με μια αυξημένη αίσθηση ασφάλειας στο δρόμο».
Οι λεπτομέρειες
Νέες αεροτομές συμβάλλουν στη μείωση της οπισθέλκουσας και στην εξασφάλιση της ομαλής ροής αέρα κατά μήκος του αμαξώματος, ενώ ένας νέος μπροστινός διαχωριστής με γεννήτριες στροβιλισμών, εκτεταμένους κάτω προφυλακτήρες, διπλό διαχύτη και πίσω αεροτομή ducktail συμβάλλουν στη μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή κατά ένα εντυπωσιακό 40%, επιτυγχάνοντας CL 0,11 έναντι CL 0,18 για το «απλό» Ariya.
Εν τω μεταξύ, οι τροχοί της γνωστής ENKEI με ανάγλυφο «NISMO» 20 ιντσών συνδυάζονται με ειδικά ελαστικά Michelin Pilot Sport EV για να προσφέρουν αυξημένη πρόσφυση και ασφάλεια στο δρόμο, ενώ παράλληλα μειώνουν τη μάζα και βελτιώνουν την ψύξη των φρένων.


Οι ζάντες από χυτό αλουμίνιο, που κατασκευάζονται με τη χρήση της μοναδικής διαδικασίας «MAT Process» της ENKEI, προσφέρουν αναλογία αντοχής προς βάρος συγκρίσιμη με τους σφυρήλατους τροχούς, επιτρέποντας στους σχεδιαστές να χρησιμοποιούν λεπτότερες ακτίνες για να βοηθήσουν στην ψύξη.
Όπως λέει το δελτίο Τύπου, υπάρχει ακόμα και μια νέα λειτουργία οδήγησης (ΝΙSMO) η οποία «καθιστά το Ariya το ακόμα πιο συναρπαστικό και απολαυστικό στην οδήγηση».

Οι πωλήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Φεβρουάριο του 2025 σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές όπου το μοντέλο είναι ήδη διαθέσιμο, εκτός από την Κύπρο, τη Μάλτα και τη Βόρεια Ιρλανδία
Info / Photo: nissan.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.