Μία εταιρεία, η Electrogenic, παρουσίασε τη δυνατότητα μετατροπής του κλασικού MX-5 (ΝΑ) σε ηλεκτρικό. Υπάρχει κοινό; Ιεροσυλία; Ή μήπως μία επιπλέον εναλλακτική για το αρχετυπικό roadster;
Το ηλεκτρικό ΜΧ-5, σύμφωνα με την εταιρεία, έχει επιβάρυνση μόνο 100 περίπου επιπλέον κιλών. Μη ρωτήσετε ωστόσο για την τιμή
Τι λέει η βρετανική Electrogenic για το ηλεκτρικό MX-5; Πρώτον, αυτό που μόλις διαβάσατε παραπάνω, ότι δηλαδή δεν επιβαρύνει αισθητά τη ζυγαριά
Δεύτερον, ότι η μετατροπή είναι αναστρέψιμη. Δεν τρυπούν κάτι στο σασί, είναι αυτό που λέμε plug & play.
Τρίτον, ότι η δική τους εκδοχή για ένα ηλεκτρικό ΜΧ-5 αποδίδει 160 ίππους, επιταχύνει σαφώς πιο γρήγορα από το κλασικό Mazda, στα 6 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ/ώ. και έχει αυτονομία γύρω στα 240 χιλιόμετρα. Δεν τη λες πάντως και μεγάλη δεδομένης της χαμηλής κατανάλωσης των Mazda MX-5, ανεξαρτήτως γενιάς.
Τέταρτον, το κόστος εκτιμάται μεταξύ $35.0000 έως $40.000. Δεν είναι και λίγα για ένα αυτοκίνητο που, ειδικά στην πρώτη του γενιά, ανεβαίνει σε αξία στην αγορά των μεταχειρισμένων.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο ηλεκτροκινητήρας και στο άλλοτε ρεζερβουάρ επιπλέον μπαταρίες. Η Electrogenic ισχυρίζεται ότι διατηρείται το ζύγισμα του NA, ότι ο χώρος αποσκευών παραμένει ανέπαφος και ότι το σημείο φόρτισης βρίσκεται στη θέση της τάπας του ανεφοδιασμού
Προφανώς ο υπέροχος σε αίσθηση λεβιές του Mazda MX-5 αποτελεί παρελθόν. Λειτουργικό, έστω. Γιατί πλέον υπάρχει η επιλογή μεταξύ προγραμμάτων Eco, Νοrmal και Sport, έστω κι αν ο επιλογέας παραμένει ορατός. Η ικανότητα ανάκτησης ενέργειας είναι ανάλογη με το κάθε ένα από τα παραπάνω προγράμματα
Τα κρατάς ως έχουν ή κάνεις το ηλεκτρικό βήμα;
Η συγκεκριμένη εταιρεία ήδη κατασκευάζει και τοποθετεί κιτ μετατροπής και σε άλλα θρυλικά μοντέλα όπως Porsche 911, Jaguar E-Type, Mini.
Το κιτ μετατροπής σε ηλεκτρικό ΜΧ-5 θα είναι διαθέσιμο από την άνοιξη του 2025.
Οπότε μένει να απαντηθεί το ερώτημα του τίτλου. Υπάρχει όντως κοινό που προτιμά ένα ηλεκτρικό MX-5 διατηρώντας πολλά από τα θετικά του στοιχεία και απαλάσσοντας τον ιδιοκτήτη του από τις αυξημένες τιμές καυσίμων ή καλύτερα να μείνει ως έχει;
Photo: Electrogenic
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.