24 ώρες με το DS 3 Crossback

Post date:

Author:

Category:

Με μια «θεά» -μες στους θνητούς- κάναμε φαντασιακές διαδρομές σε παρισινά μπιστρό και πήγαμε για γήινες μπίρες στου Ζωγράφου, σε βόλτες με ένα γαλλικό μοντέλο το οποίο φαίνεται να είναι φτιαγμένο από μια νέα αστρική ύλη 

DS3

Το DS 3 Crossback είναι και του σαλονιού με τα ξύλινα πατώματα και τα βιτρό στα παράθυρα, αλλά και για κάθε στιγμή μέσα στον αστικό ιστό. Μπορείς όποτε θέλεις να είσαι premium με κοστούμι, όποτε θέλεις κάζουαλ – με σκισμένο τζιν


Κάποτε ο Pierre-Julles Boulanger, μια εμβληματική φυσιογνωμία της αυτοκίνησης, ένας από τους CEO που μπορούσαν ακόμα να ονειρευτούν, είχε πει ότι «χωρίς γενναιότητα ο άνθρωπος δεν θα είχε πάει στο Φεγγάρι και δεν θα είχε φανταστεί την DS»

Όποιος διαφωνεί με αυτό, ας σηκώσει τον τροχό του και να πάει με τρεις ρόδες, όπως πήγαινε η πρώτη «θεά». Η οποία, για την ακρίβεια, ήταν θεάρα -χωρίς εισαγωγικά- ενώ η μηχανολογική σπουδή της έμοιαζε με ένα μεγάλο βήμα για την ανθρωπότητα. Εκείνη που υποκλίνεται στην αυτοκίνηση. 

Μία sui generis περίπτωση

Σήμερα, εν έτει 2019, πολυτελές και περίτεχνο, το DS 3 Crossback είναι μπροστά στα έκπληκτα μάτια του κοινού. Να το παρατηρεί και να εμμένει σε κάθε λεπτομέρειά του.

Όλα αυτά με μήκος 4,12 μέτρα, πλάτος 1,79 και ύψος 1,52. Διαστάσεις που διαθέτουν πολλά άλλα μοντέλα, αλλά κανένα δεν μοιάζει με την DS 3 Crossback. Κανένα, όμως.

Για το σχήμα του DS μπορεί να γράψεις πολλά περιγράφοντας το προφανές. Αυτό που όλοι βλέπουν. Ή μπορείς να βουτήξεις στον Σηκουάνα των λογοτεχνικών υπερβολών. Μπορείς να γράφεις για σιλουέτες και λαμαρίνες περίτεχνα σμιλευμένες οι οποίες χάνονται μέσα στο σκοτάδι πίσω από τον Πύργο του Άιφελ.

Ναι, οk, όλα αυτά μπορεί να είναι το DS 3 Crossback. Όμως, μπορείς πολύ απλά να περάσεις ένα μεσημέρι γύρω από την Αψίδα του Θριάμβου και να γίνεται χαμούλης από την κίνηση ή να πιεις μια σοκολά(τα) σε κάποιο παρισινό μπιστρό. Ή μια μπίρα στου Ζωγράφου, στην Αθήνα, γιατί όχι;


Συμπέρασμα πολύ βασικό: αυτό το αυτοκίνητο είναι και του σαλονιού με τα ξύλινα πατώματα και τα βιτρό στα παράθυρα, αλλά και για κάθε στιγμή μέσα στον αστικό ιστό. Μπορείς όποτε θέλεις να είσαι premium με κοστούμι, όποτε θέλεις κάζουαλ – με σκισμένο τζιν


Η γνήσια γαλλική σχολή

Όσο κι αν προσπαθήσεις να αποφύγεις τα κλισέ με το DS 3 Crossback, δεν θα τα καταφέρεις. Για παράδειγμα, δεν μπορείς να μην κάνεις ειδική μνεία στην απόσβεση που παρουσιάζει στις λακκούβες, στην ποιότητα κύλισης η οποία υπογραμμίζει την καταγωγή του, την αποφοίτησή του με άριστα από τη γαλλική σχολή.

Ο αρχοντικός χαρακτήρας του, με τον οποίο κινείται, υπάρχει σε τέτοιον βαθμό, που όταν μπεις σε ένα άλλο αυτοκίνητο, άλλης αυτοκινητικής σχολής, θα σου κακοφανεί. Βλέπεις, θα σου λείπει έντονα αυτή η αίσθηση του μαγικού χαλιού -να, κι άλλα κλισέ- πάνω από τις αμέτρητες λακκούβες στους δρόμους της Ελλάδας.

Ταυτόχρονα, επιτυγχάνει -με απίστευτο τρόπο- τον ιδανικό συνδυασμό «σφιχτού και άνετου». Με κλίσεις στις στροφές που όχι μόνο δεν θα σε τρομάξουν αλλά ούτε και θα σε απασχολήσουν. Ενώ είναι προφανές ότι δεν αγοράζεις κάτι τέτοιο για να τρέξεις σαν σε ράλι Μονακό στον περιφερειακό Υμηττού της Αττικής οδού

Οδηγώντας

Ο κινητήρας του -PureTech 1.199 cc, i3, 12v, 2 x ΕΕΚ, με ψεκασμό πολλαπλών σημείων- διαθέτει 100 PS/5.500 rpm, 205 Nm/1.750 rpm, με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Έχει σχετικά μικρές διαδρομές παύλα στιβαρή αίσθηση. Το -flat bottomed- τιμόνι του έχει άμεσες αντιδράσεις. Σου χαρίζει επαρκέστατη πληροφόρηση για τo πού βρίσκονται οι τροχοί.

Όμως -ω, μοντιέ- σε αυτό το σασί θα ήθελα κι άλλη δύναμη – ας μιλήσουμε για εκείνο το μοτέρ με τα 130 ή, ακόμα καλύτερα, τα 155 γαλλικά άτια. Ο εν λόγω της δοκιμής, πάντως, ο 100άρης, παραμένει οικονομικός και, πάνω από όλα, αθόρυβος-ήσυχος.

Ήσυχα είσαι και στο εσωτερικό του, αφού διαθέτει παχιά ηχομονωτικά κρύσταλλα – σε παρμπρίζ και παράθυρα. Αυτό σημαίνει πως και η καμπίνα παραμένει ήσυχη. Χωρίς αεροδυναμικούς ή θορύβους κύλισης, στις περισσότερες των περιπτώσεων.

Ας μη συζητήσουμε το πόσο φουλ τής τεχνολογίας είναι το DS 3 Crossback, θα μας πάρει ώρες – και δεν προλαβαίνω. Ας αφήσουμε απέξω το σχήμα του διαμαντιού το οποίο είναι διάσπαρτο στο εσωτερικό του.

Η ψαρωτίκ λεπτομέρεια

Ας μείνουμε σε ένα και μόνο highlight, σε μια ακραιφνή επιτομή της designiάς: οι αναδυόμενες χειρολαβές μέσα από το κορμί αυτού του αυτοκινήτου. Είναι ό,τι πιο τρε ψαρωτίκ έχω δει τελευταία με τέσσερις ρόδες – που να μπορώ να το αγοράσω. Υπόκλιση.

Οι 24 ώρες που έπρεπε να είμαι με το DS 3 Crossback περνούν πολύ γρήγορα. Το ραντεβού μας τελειώνει, γυρίζω από τη δουλειά, είμαι κομμάτια, τεμάχια 1.000 -παζλ για ζόρικους λύτες. Όμως τα καθίσματά του με παίρνουν αγκαλιά και με χαλαρώνουν, ενώ ξεχνάω deadlines, meetings και στόχους

Θα μπορούσα να ζήσω μαζί με το DS 3 Crossback για κάποια χρόνια στη ζωή μου; Σίγουρα ναι. Και εάν αυτή η «θεά» μού έλεγε ότι θα μπορούσε να ικανοποιήσει μόνο μια ευχή μου σε σχέση με εκείνη; Σύμφωνοι. Θα της ζητούσα να δω πώς θα της πήγαιναν τα 130 ή, ακόμα καλύτερα, τα 155 άλογα. Σε άλλες 24 ώρες μαζί της.   

Κι επειδή αυτό το κείμενο ξεκίνησε με φεγγάρι, ας θυμηθούμε αυτό που είχε γράψει ο Les Brown – Αμερικανός συγγραφέας αυτοβοήθειας: «Να στοχεύεις ψηλά, το Φεγγάρι. Ακόμα κι αν αποτύχεις, θα βρεθείς ανάμεσα στ’ αστέρια».

Και είναι βέβαιο ότι με αυτό το αυτοκίνητο νιώθεις να φτάνεις μέχρι τα αστέρια, αφού φαίνεται να είναι φτιαγμένο από μια νέα αστρική ύλη. Είναι υπέροχο όταν στις βραδινές βόλτες το φεγγάρι λούζει τις ακμές του. Ουί, μον αμί.

DS 3 Crossvack δειλινό

Photo: DS

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει