Καταπέλτης με χώρους για παιδιά και σκύλο. Ποιος μπορεί να ξεχάσει το Audi RS2; Όπως και όλη τη γενεαλογία των Audi με το λογότυπο «RS»
Το όχι και τόσο μακρινό 1994 συνέβησαν μερικά αξιοσημείωτα γεγονότα. Oι Πρόεδροι Κλίντον και Γιέλτσιν υπέγραψαν τη συμφωνία του Κρεμλίνου. Η Βραζιλία κέρδισε την Ιταλία στον τελικό του Μουντιάλ. Πέθανε ο Άϊρτον Σένα. Kαι πρωτολανσαρίστηκε το Audi RS2
Ήταν η πρώτη φορά που το λογότυπο RS έμπαινε σε ένα Audi.
Σήμαινε κάτι. Για την ακρίβεια, σήμαινε πολλά. Τη σοβαρή απόφαση του Ίνγκολσταντ να εμπλακεί στα χωράφια των σπορ σεντάν. Ακριβέστερα, των Avant. Των «στέισον», όπως είχαμε μάθει να τα λέμε.
Το Audi RS2 ήταν η επιτομή του λύκου με ένδυμα προβάτου. Πλέον, η νέα γενιά τα λέει «sleepers».
Λίγοι έπαιρναν χαμπάρι ότι κάτω από το 5θυρο αμάξωμα υπήρχε μια αγαστή συνεργασία μεταξύ των Audi και Porsche.
Οι τροχοί ήταν από τα Carrera Cup, τα φρένα επίσης, κάτω από το καπό ο ισχυρός 5κύλινδρος -φυσικά με υπερτροφοδότηση- και κάτω από το σασί η τετρακίνηση που «έσκαβε».
Επί ελληνικού εδάφους, τα λιγοστά κομμάτια ήταν μαγνήτης για τους μυημένους στις λεπτομέρειες. Οι υπόλοιποι ίσως και να παραξενεύονταν όταν ένα Audi RS2 τους έπαιρνε στο κατόπι «παίζοντάς» τους τα φώτα
To Audi RS2 ήταν μέρος του στόλου της Τροχαίας, καλά καμουφλαρισμένου και με πολιτική ενδυμασία. Η περιβόητη ομάδα Σίγμα. «Παρέα» ήταν και μερικά ακόμα αυτοκίνητα-σταθμός, όπως το M3, η 911, μία Integrale. Τα περισσότερα, εξ όσων θυμάμαι, από κατασχεμένα του ΟΔΔΥ
Τα χρόνια πέρασαν αλλά ο κωδικός RS έμεινε. Θα θυμάμαι για πάντα τον τρόπο που το δεύτερης γενιάς Audi RS4, το Typ8E, επαναπροσδιόρισε τον τρόπο που η Audi είδε το έργο. Kάποτε, στον Αχλαδόκαμπο, παρέα με μία Corvette. Το πρώτο Audi που είχε πραγματικά συμμετοχικό πίσω άξονα
Ο ανταγωνισμός
Μ’ αυτά και μ΄αυτά θεωρώ πως oυσιαστικά, το RS4 Avant είναι μία κατηγορία μόνο του.
Kαθώς δεν διατίθεται μια station wagon έκδοση του BMW M3 ή του Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, το RS4 έχει απέναντί του μόνο το Mercedes-AMG C63 με το αντίστοιχο αμάξωμα.
Μόνο που ο συνδυασμός τετρακίνησης και του πιο στυλάτου station στην παραγωγή, του δίνουν ένα «ηθικό» πλεονέκτημα.
Τα Avant έχουν δημιουργήσει επί χρόνια ένα πιστό και ευρύ κοινό στην κεντρική Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, εκεί όπου ο βαρύς χειμώνας, το χιόνι και οι αυξημένες ανάγκες σε λίτρα αποσκευών αποτέλεσαν ένα ιδανικό εμπορικό πεδίο.
Η αίσθηση της σιγουριάς
Επίσης, τo RS4 ήταν ανέκαθεν ένα πολύ σοβαρό οδηγικά αυτοκίνητο.
Ήδη από τα πρώτα χρόνια της πρώτης γενιάς αλλά και μέχρι σήμερα. Τόσο με το σύστημα τετρακίνησης quattro όσο και με την τωρινή του εξέλιξη (με κατάργηση του κεντρικού διαφορικού), μεταφέρουν με απίστευτες ταχύτητες και σταθερό πάτημα οδηγό και οικογενειακές υποχρεώσεις.
Kαι κάπως έτσι η ιστορία που πρωτοχάραξε το RS2 συνεχίζεται.
Photo: Audi / Google / Επ. Κουτσούκης
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.