To καλό αυτοκίνητο είναι σαν το καλό φαγητό. Προϋποθέτει πρώτης διαλογής υλικά. Μια υπενθύμιση τού πόσο σημαντικό ρόλο έχουν οι προμηθευτές στο αυτοκίνητο που αγόρασες
Honeywell. Thyssenkrupp. Gentex. Gestamp. Σας λένε κάτι αυτά τα ονόματα; Εντάξει, το τελευταίο κάτι φέρνει σε στρατόπεδο συγκέντρωσης. Τα υπόλοιπα; Σε λίγους, ίσως. Ελάχιστους
Κι όμως, αυτές οι μεγάλες, αλλά συνήθως άγνωστες για την τελική επιλογή ενός αυτοκινήτου, μπράντες, καθορίζουν λίγο-πολύ την ποιότητα αυτού που ψωνίζουμε
Αναρωτιέσαι γιατί το ESP του χι-ψι μοντέλου είναι εντόνως ενοχλητικό και τραχύ ως παρέμβαση;
Ή γιατί, ας πούμε, το ταμπλό δείχνει φτηνιάρικο ή τα πόμολα έχουν αίσθηση λούνα παρκ; Η απάντηση είναι ότι ο προμηθευτής που επιλέχθηκε έδωσε κάτι απ΄ τα φτηνά ράφια.
Είναι τόσο παραμετρική η κατασκευή ενός αυτοκινήτου σήμερα που ένα κυριολεκτικά τεράστιο μέρος του, εξαρτάται από το πόσο καλά, πρώτης επιλογής εξαρτήματα χρησιμοποιήθηκαν στην παραγωγή του.
Δεν υπάρχει ταμπλό αμιγώς και σε όλα του τα εξαρτήματα, για παράδειγμα της Audi, της Opel ή όποιας άλλης. Αυτοί τα σχεδιάζουν, θέτουν με ακρίβεια τα χαρακτηριστικά που απαιτούν, ελέγχουν το κόστος αγοράς από τους ενδιαφερόμενους προμηθευτές και τελικά ψωνίζουν
Μερικές φορές ψωνίζουν κι από «χέρι» όπως, για παράδειγμα, το γνωστό «σκάνδαλο» με τους αερόσακους της Takata. Βγάζεις το νόημα.
Υπάρχουν φτηνά, μεσαία, ακριβά και πανάκριβα εξαρτήματα
Όπως υπάρχουν δέρματα της Bentley και άλλων γαλαντόμων εταιρειών που επιλέγουν οι αγελάδες να ‘χουν βοσκήσει στα βόρεια κλίματα όπου πιο εύκολα βλέπεις Βίκινγκ παρά κουνούπι.
Γιατί το κουνούπι αφήνει, λέει, στίγματα απ’ τα σπαστικά του τσιμπήματα στο μακάριο θηλαστικό.
Όπως υπάρχουν και δερματίνες γάτας που μπαίνεις μέσα στην καμπίνα και σε πέντε λεπτά σε πιάνει το κεφάλι απ’ το πλαστικοποιημένο μπλιαχ. Όλα είναι σχετικά.
Μπορεί επίσης να παραμένουν άγνωστα τα επιμέρους εξαρτήματα ενός αυτοκινήτου αλλά σε ένα ιδανικό κόσμο, αν πραγματικά θέλαμε να αξιολογήσουμε με ακρίβεια την ενδότερη ποιότητά του, θα έπρεπε να ‘χαμε κάνει ολόκληρη έρευνα. Που για να την τελειώναμε θα μας έπαιρνε μερικούς μήνες. Και τελικά, δεν θα ψωνίζαμε. Γιατί θα ‘χαμε βαρεθεί απ΄την έρευνα. Ούτε Πανελλαδικές
Υποτίθεται πως το ρόλο αυτό αντικαθιστά ο ειδικός Τύπος. Αλλά, αυτά δεν γίνονται πια. Και δεν μπορούν να γίνονται. Και δε συμφέρει από άποψη διαχείρισης χρόνου.
Να αναλύεις επί μέρες τα άγνωστα σωθικά ενός αυτοκινήτου για να ξεκινήσεις να γράφεις; Kαι να το εκτιμήσει ποιος; Πόσοι;
Photo: Google
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.