Πώς ακούγεται η πόρτα του αυτοκινήτου όταν κλείνει; Έχει αυτό το πειστικό «γκουπ» ή μήπως ένα ρηχό ήχο που άμεσα ταυτίζεται με το πρόχειρα κατασκευασμένο;
Το «γκουπ» της πόρτας και πώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν στην πρώτη εντύπωση που κάνει ένα αυτοκίνητό τους ήδη μέσα στην έκθεση. Μαζί και το κουίζ: από ποιο αυτοκίνητο είναι η εικονιζόμενη;
Είναι μία κίνηση που πολλοί ενδιαφερόμενοι αγοραστές την κάνουν με το που μπαίνουν μέσα σε ένα showroom: ανοίγουν και κλείνουν την πόρταl. Ξανά. Και άλλη μία φορά
Κάνει αυτή ένα ωραίο, υπόκωφο, στιβαρό «γκουπ»; Ή μήπως ένα φτηνιάρικο «κλανκ»;
Περίεργο το πώς αυτές οι δύο λέξεις συνειρμικά μεταφέρουν την εντύπωση για τη σχετική ποιότητα που αντιπροσωπεύουν.
Έρευνες που έχουν γίνει σε πανεπιστήμια για το συγκεκριμένο αντικείμενο έχουν καταδείξει ότι το είδος του ήχου που παράγεται κατά το ανοιγοκλείσιμο της πόρτας είναι συχνά καθοριστικό για την επιλογή του αυτοκινήτου.
Οι εταιρείες το γνωρίζουν καλά
Για παράδειγμα, ο επικεφαλής ακουστικού σχεδιασμού της Mercedes-Benz δήλωσε στο Bloomberg ότι ο ιδανικός ακουστικός σχεδιασμός μιας πόρτας σχετίζεται με τη δομή κατασκευής της, με τα λάστιχα (τσιμούχες) που έχουν επιλεγεί, τα μονωτικά υλικά και τους μηχανισμούς ασφάλισης.
Οι τελευταίοι παίζουν κι αυτοί το ρόλο τους και επιλέγονται αναλόγως του ήχου που παράγουν καθώς κλειδώνει η πόρτα του αυτοκινήτου.
Όλα παίζουν σημαντικό ρόλο στην αντίληψη που έχει το κοινό για την αίσθηση της ποιότητας που μεταδίδει το προς επιλογήν αυτοκίνητο.
Μάλιστα, ένα ποιοτικό «γκουπ» συχνά αποτελεί παράγοντα ικανό να πείσει τον αγοραστή ότι αξίζει να δώσει το επιπλέον ποσό που απαιτεί ένα premium προϊόν
Ο ηχητικός στόχος
Ο στόχος είναι να μεταδίδεται μία θωρακισμένη, τρόπον τινά, αίσθηση, σαν κι αυτήν που παρέπεμπαν γερμανικά αυτοκίνητα της δεκαετίας του ’70 και του ’80.
Πλέον, με τα μέτρα παθητικής ασφάλειας και τις μπάρες προστασίας που βρίσκονται στο εσωτερικό των θυρών, οι ήχοι έχουν διαφοροποιηθεί.
Σε ένα ιδανικό σενάριο, το «γκουπ» το σωστό είναι να μπορεί να συνδυάζει και τους δύο κόσμους. Αφενός την προστασία των σύγχρονων τεχνολογιών και αφετέρου αυτήν τη γεροδεμένη αίσθηση ότι τούτη η πόρτα θα μπορούσε να επιβιώσει και απ’ τον Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο
Photo: Boris Pilipenko / BMW
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.