Μία βρετανική εταιρεία, η Zeo EV, μόλις έκανε το swap που ίσως γίνει τάση και παρουσίασε το πρώτο της ηλεκτρικό MX-5. Αυτές είναι οι λεπτομέρειες από τη μεταμόσχευση
Κοιτάζοντας εξωτερικά αυτό το NB (Mazda MX-5 2ης γενιάς), τίποτα δεν προδίδει πως είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό MX-5. Αυτή είναι η ιερόσυλη μετατροπή που ίσως κάποτε γίνει συνήθεια
Φυσικά έχουν ξηλωθεί τα πάντα. Κινητήρας, κιβώτιο, περιφερειακά και ό,τι άλλο συνοδεύει ένα κανονικό αυτοκίνητο – τουλάχιστον όπως το ξέραμε μέχρι σήμερα
Η Zero EV, που αν μπείτε στην ιστοσελίδα της, είναι αφιερωμένη σε τέτοιου είδους μετατροπές. Ή αλλαγές φύλου, όπως χιουμοριστικά τέθηκε στον τίτλο.
Στο δε βίντεο που ακολουθεί παρακάτω εξηγούνται όλα με λεπτομέρειες και εικόνα. Ηλεκτροκινητήρας 80kW, ισχύς περί τους 120 ίππους, ροπή 230 Nm, επιτάχυνση στο κλασικά βρετανικό 0-96 σε 8,5 δ/λ, τελική 136 km/h
Φαίνεται για μια προσεγμένη δουλειά που διατήρησε το άψογο ζύγισμα 50:50 που χαρακτηρίζει το MX-5 και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερα σημαντική επιβάρυνση σε βάρος από την τοποθέτηση των μπαταριών. Γύρω στα επιπλέον 80 κιλά.
Μία ιδέα για το σχήμα των πραγμάτων που έρχεται (;)
Τι θα γίνει σε μερικά χρόνια με αυτοκίνητα που αγαπάμε αλλά ίσως τεθούν σκοπίμως από τις εκάστοτε κυβερνήσεις τέτοιου μεγέθους αντικίνητρα που θα δυσκολεύουν σοβαρά την ιδιοκτησία τους;
Η μετατροπή ενός κλασικού αυτοκινήτου που κινείται με ΜΕΚ σε ηλεκτροκίνητο ίσως αποδειχθεί η νέα επιχειρηματική μπίζνα.
Αλλά και ένα σωσίβιο διατήρησης ενός μελλοντικού vintage αυτοκινήτου για χρήση δρόμου.
Δείτε το βίντεο. Χρήσιμο.
Photo: thelatebrakeshow.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.