Αυτοκίνητο που αγαπήσαμε: Renault Clio 182 Trophy

Post date:

Author:

Category:

Φέτος συμπληρώνονται 20 χρόνια από τo υπέροχο Clio 182 Trophy, την έκδοση που έκανε τη διαφορά. Το τιμούμε δεόντως

Το Clio 182 Trohy ήταν ικανό σε στροφιλίκι, προοδευτικό σε αντιδράσεις και άξιος αντίπαλος ακριβών κατασκευών


Αυτό το Clio ήταν άλλο πράμα. Ποιος ανυποψίαστος μπορούσε να φανταστεί ότι τούτο ‘δω το μικρό μπορούσε να ταπεινώσει ακόμα και εξωτικές κατασκευές σε ορεινά στροφιλίκια; 

Αντίθετα, στο θυμικό του ψαγμένου οδηγού έχει μείνει ακόμη ανεξίτηλο εκείνο το οδηγικό του βρετανικού evo με το μικρό Renault και μια ολόκληρη παρέα από Lamborghini κι άλλα πανάκριβα υπεραυτοκίνητα της εποχής. 

Το ορεινό αποτέλεσμα; Το ταπεινό Clio τους έκλεβε το «πορτοφόλια» στα βουνά

Εξωτερικά δεν καταλάβαινες και πολλά. Το Clio 182 Trophy είχε εκείνη τη μικρή αεροτομή στην τρίτη πίσω πόρτα, δύο αυτοκόλλητα στα μασπιέ και, τουλάχιστον, στην βρετανική αγορά, έβγαινε μόνο σε κόκκινο (Capsicum Red).

Στο εσωτερικό η γνωστή, σπαστικά ψηλά τοποθετημένη, θέση οδήγησης της Renault. 

Κατά ένα διαστροφικό τρόπο, οι Γάλλοι επέμεναν να κάθεσαι ψηλά, σχεδόν σα σε λεωφορείο, και να έχεις μπροστά σου ένα τιμόνι όχι στην ιδανική κλίση. 

Στο Trophy τα πράγματα ήταν ελαφρώς βελτιωμένα, με τη βάση του καθίσματος χιλιοατά χαμηλότερα τοποθετημένη. Όχι ότι και πάλι ήταν κάτι το τέλειο – καμία σχέση 

Στο εσωτερικό έβλεπες ένα συνηθισμένο Clio. Πέρα από τα μπάκετ που ήταν πιο χαμηλά τοποθετημένα και κάποιες μικρές διακοσμητικές λεπτομέρειες


Πίσω από τους θόλους

Ωστόσο όλο το μυστικό αυτής της υπεροχής έκδοσης κρυβόταν πίσω από τους θόλους, εκεί, μακριά από τα βλέμματα. 

Στους τροχούς υπήρχαν τα αμορτισέρ της Sachs με εξωτερικά ρεζερβουάρ, ικανά να αντέχουν την καταπόνηση και με το σχετικό έμβολο να μην εμφανίζει σημάδια κόπωσης όσο και να στράγγιζες τούτο το Clio στις καμπές

Η Renault άλλωστε είχε παράδοση στα προσθιοκίνητα και ήξερε πώς να δημιουργεί εστιασμένη οδήγηση χωρίς ταυτόχρονα να καταπονείται ο οδηγός με νευρικότητες

Μη φαντάζεστε πως τίποτα πολλαπλοί σύνδεσμοι βρίσκονταν στον πίσω άξονα. Αρκούσε ένας ημιάκαμπτος που, όπως έχω ξαναγράψει, αν είναι σωστά ρυθμισμένος, ενταγμένος σε μία σωστή γεωμετρία και συνεπικουρούμενος από σοβαρή απόσβεση, μπορεί να κάνει θαύματα. Κυκλοφορεί άλλωστε και στο επίσης αγαπημένο Ford Fiesta ST, το οποίο μας άφησε χρόνους


Renault Clio Williams rally

Best of

Με τα παραπάνω υπόψιν, το Clio 182 Trophy εντάσσεται στο Hall of Fame της νεότερης FWD ιστορίας

Οι τιμές πλέον έχουν ανέβει θεαματικά στα μεταχειρισμένα.

Για παράδειγμα, στη βρετανική αγορά κάποιο πωλείται έναντι £40.000.

Βέβαια το συγκεκριμένο έχει το αριθμημένο ταμπελάκι να γράφει “1/500” – δηλαδή το πρώτο κομμάτι από τα μόλις 500 που είχαν διατεθεί στη Μ. Βρετανία. 


Renault Clio Williams

Το Clio 182 Trophy ήταν άξιος διάδοχος του επίσης θρυλικού Clio Williams. Σύμφωνοι, ιδανικά θα προτιμούσαμε το τελευταίο


Με σημερινά δεδομένα, το 182 Trophy μπορεί να μη δείχνει τόσο δυνατό σε σχέση με κάποια τούρμπο σύγχρονα μοτέρ, όμως οι ισάριθμοι ίπποι του φτάνουν και περισσεύουν, αν θέλεις να οδηγήσεις ένα άκρως συμμετοχικό FWD της hot hatch σκηνής. Σηκωμένος τροχός; Για πλάκα 

Τέλος, όντως, είκοσι χρόνια εξέλιξης δεν είναι και λίγα, όμως ταυτόχρονα αποτελούν και δείγμα του πώς ένα άψογα στημένο μικρό αυτοκίνητο μπορεί να κάνει τη διαφορά ακόμα και όταν έχει απέναντί του πανάκριβους γίγαντες της αυτοκίνησης. True srory

Photo: evo


Renault Clio Williams

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει