Alfista μέχρι το μεδούλι

Post date:

Author:

Category:

Σωτήρης Ρόκκος

 

Σκέψου “alfista” και η πρώτη εικόνα που σου ‘ρχεται στο μυαλό είναι ο Σωτήρης Ρόκκος. Με τις Alfa του.

4Drivers Πώς εισήλθε ο Alfa ιός εντός υμών; 

Σ. Ρόκκος Παιδικό “τραύμα” από μπαμπά με Giulietta Berlina και γείτονα με Alfa Super Speciale. Γιγαντώθηκε όσο μάθαινα για την συμβολή της Alfa στην τεχνολογία, στην αισθητική, στο συναίσθημα αυτού που την οδηγεί, στην Ιστορία. Και στον ρόλο της στο μηχανοκίνητο σπορ, φυσικά. 

4D Ποιες είναι οι Alfa που θα θέλατε να είχατε στο γκαράζ σας;

Δεδομένης της δυνατότητας, θα άρχιζα από Τ33 και ΤΖ2 και δύσκολα θα σταμάταγα.

4D Ποιες δεν θα περνούσαν, no way, το κατώφλι του;

H Arna –με διαφορά– και η 90.

4D Ποια συγκεκριμένα αυτοκίνητα του σήμερα εκτιμάτε ιδιαίτερα;

Τα ιταλικά και μεμονωμένες περιπτώσεις »αλλόθρησκων».

4D Ποια οδηγική στιγμή δεν θα ξεχάσετε ποτέ;

Πολλές στην Αμερική, on & off-track. αλλά και στην Ελλάδα.

Αυτή όμως που ξεχωρίζει είναι το 2012 στην Imola, στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Ιστορικών, με GTA 1300 Junior, ως μέλος Ιταλικής αγωνιστικής ομάδας.

4D Ποια είναι η αγαπημένη σας διαδρομή;

Όποιες έχουν στροφές με ορατότητα είναι αγαπημένες.

4D Ποια είναι η αγαπημένη σας αγωνιστική διαδρομή;

Στην Ελλάδα, στις αναβάσεις η Πορταριά, στην πίστα οι Σέρρες και στα rally… οι καταβάσεις.

4D Γιατί προτιμάτε την πίστα και τις αναβάσεις από τα ράλλυ;

Η πίστα είναι ο βασιλιάς του μηχανοκίνητου σπορ γιατί έχει τον παράγοντα »κόντρα» πιο έντονο. Έχει pole position, εκκίνηση, έχει την Κ1 να πλησιάζει και ποιος θα φρενάρει τελευταίος, έχει τη δυσκολία/στόχο σταθερού γυρολογίου και την ψυχολογία ότι δεν “κρύβεσαι” μέχρι το τέλος του αγώνα, σε αντίθεση με τα rally και τις αναβάσεις.

4D Έχετε κάνει κάτι που θεωρείται ακραίο οδηγώντας; Εάν ναι, τι;

Στην Αμερική, τη δεκαετία του ‘80, όπου έχει χαλάσει το αυτόματο σασμάν και δουλεύει μόνο η όπισθεν. Φύγαμε με τη συμβία μου από το Μανχάταν το βράδυ, οδηγώντας με την όπισθεν πάνω από την Queensborough Bridge και μέχρι την Astoria, εν μέσω απορημένων οδηγών. Δεν λέω άλλα γιατί θα δώσω κακό παράδειγμα, αλλά είμαι καταζητούμενος στην Αμερική…

4D Ποιο είναι το πιο σημαντικό μάθημα ασφάλειας που έχετε διδαχθεί οδηγώντας;

Εκτός από τα αυτονόητα (ζώνη, έλεγχοι ασφάλειας κ.λπ.) η πρόβλεψη καταστάσεων γύρω μας.

4D Τι κάνει την GTA ξεχωριστή σε εσάς;

Είχα την τύχη και την τιμή να την οδηγώ σε διαφορετικές εκδόσεις της (GTA, GTAm). Tο πάθος να επικοινωνώ και να δένομαι όλο και περισσότερο οδηγικά μαζί της, οι “κρυμμένοι άσσοι” στο μανίκι –όσο την οδηγείς, έχει κάτι παραπάνω να σου δώσει–, τα πολλά πανευρωπαϊκά της πρωταθλήματα, η ηχητική πανδαισία, το συναίσθημα του πρώτου έρωτα που δεν ξεπερνιέται. Σταματάω γιατί θα ξεφύγω…

4D Σε ποιες στυλιστικές της λεπτομέρειες πέφτει πρώτα το μάτι σας;

Στις καμπύλες της, εμπνευσμένες από το γυναικείο σώμα.

4D Σε ποια πίστα θα θέλατε να τρέξετε μαζί της;

Σε όλες για το Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα.

4D Πώς θεωρούν πως πρέπει να είναι μια πραγματική Alfa οι πραγματικοί alfisti;

Πισωκίνητη, φαρδιά και με όσο περισσότερα άλογα.

4D Θα δανείζατε το αυτοκίνητο σας; Και, αν ναι, σε ποιον;

Θα δάνειζες την Monica Bellucci σε άλλον;

Photo: Αρχείο Σ. Ρόκκου / Soc Christidis

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των Media και του Ειδικού Τύπου (Car Magazine, Top Gear, Esquire, Porsche Magazine, Eurobanker κ.ά.). Τα τελευταία έξι χρόνια «οδηγεί» το 4Drivers με συμμετοχή αρθρογράφων που εκτιμούν την αντικειμενική ενημέρωση, την απόλαυση της οδήγησης και τη δημιουργική ματιά. Ταυτόχρονα, εκδίδει το Best of Cars και άλλες concept εκδόσεις. Οι φήμες λένε πως με τόση κατανάλωση βενζίνης, βαρύνεται για σημαντικό μέρος της τρύπας του όζοντος. Δηλώνει ένοχος.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Citroën C5 Aircross. Το Citroën της δεκαετίας πάει «σφαίρα»

«Το Citroën C5 Aircross SUV μάλλον δικαιολογημένα μόλις έκανε επίδοση-ρεκόρ για τη μάρκα. Τολμηρό, άνετο, τόσο ποιοτικό όσο ποτέ και με χαρακήρα τυπικά Citroën»

Τρέχοντας με Radical. Η έξυπνη κίνηση της χαρντκορίλας

Η Radical θέλησε να μπει ως ένας άλλος ριζοσπάστης στο «χώρο» του εστιασμένου, πισταδόρικου motorsport