Σκέψου τη φράση «Έλληνας alfista» και η πρώτη εικόνα που σου ‘ρχεται στο μυαλό είναι ο Σωτήρης Ρόκκος. Οι Alfa που αγάπησε, αυτές που αντιπάθησε και πώς πρέπει να είναι μία πραγματική Romeo. Η συνέντευξη με έναν γρήγορο «πιστό»
Ο Σωτήρης Ρόκκος με τη GTV Turbodelta Stradale του ’79, σε κάποιον από τους πολλούς αγώνες στους οποίους έχει συμμετάσχει
Από εκείνη την Ανάβαση Βαρνάβα, το μακρινό 2001, στην οποία ο Σωτήρης Ρόκκος είχε κάνει τον παρθενικό του αγώνα επί ελληνικού εδάφους, έχουν περάσει πολλά χρόνια. Ωστόσο ήδη από τότε η αγάπη του για τη μιλανέζικη φίρμα ήταν -και παραμένει- σταθερή
4Drivers Πώς εισήλθε ο Alfa ιός εντός υμών;
Σ. Ρόκκος Παιδικό «τραύμα» από μπαμπά με Giulietta Berlina και γείτονα με Alfa Super Speciale. Γιγαντώθηκε όσο μάθαινα για την συμβολή της Alfa στην τεχνολογία, την αισθητική, το συναίσθημα αυτού που την οδηγεί, στην ιστορία. Φυσικά, και στο ρόλο της στο μηχανοκίνητο σπορ
4D Ποιες είναι οι Alfa που θα θέλατε να είχατε στο γκαράζ σας;
Σ.Ρ. Δεδομένης της δυνατότητας, θα άρχιζα από Τ33 και ΤΖ2 και δύσκολα θα σταμάταγα
4D Ποιες δεν θα περνούσαν με τίποτα το κατώφλι του;
Σ.Ρ. Με διαφορά η Arna. Επίσης, η Alfa Romeo 90
4D Ποια συγκεκριμένα αυτοκίνητα τού σήμερα εκτιμάτε;
Σ.Ρ. Τα ιταλικά και μεμονωμένες περιπτώσεις «αλλόθρησκων»
4D Ποια οδηγική στιγμή δε θα ξεχάσετε ποτέ;
Σ.Ρ. Πολλές στην Αμερική, εντός και εκτός πίστας, καθώς και στην Ελλάδα. Αυτή όμως που ξεχωρίζει είναι το 2012 στην Ίμολα, στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Ιστορικών, με GTA 1300 Junior, ως μέλος ιταλικής αγωνιστικής ομάδας
4D Ποια είναι η αγαπημένη σας διαδρομή;
Σ.Ρ. Όποιες έχουν στροφές με ορατότητα
4D Ποια είναι η αγαπημένη σας αγωνιστική διαδρομή;
Σ.Ρ. Στις ελληνικές αναβάσεις η Πορταριά. Στην πίστα οι Σέρρες. Στα rally οι καταβάσεις
4D Γιατί προτιμάτε την πίστα και τις αναβάσεις από τα ράλλυ;
Σ.Ρ. Η πίστα είναι ο βασιλιάς του μηχανοκίνητου σπορ καθώς ενέχει τον παράγοντα «κόντρα» πιο έντονο. Έχει pole position, εκκίνηση, έχει την Κ1 να πλησιάζει και ποιος θα φρενάρει τελευταίος, έχει τη δυσκολία του σταθερού γυρολογίου και την ψυχολογία ότι δεν «κρύβεσαι» μέχρι το τέλος του αγώνα, σε αντίθεση με τα rally και τις αναβάσεις
4D Έχετε κάνει κάτι που θεωρείται ακραίο οδηγώντας; Εάν ναι, τι;
Σ.Ρ. Στην Αμερική, τη δεκαετία του ‘80, όταν είχε χαλάσει το αυτόματο σασμάν και δούλευε μόνο η όπισθεν. Φύγαμε με τη συμβία μου από το Μανχάταν το βράδυ, οδηγώντας με την όπισθεν πάνω από την Queensborough Bridge και μέχρι την Astoria, εν μέσω απορημένων οδηγών. Δεν λέω άλλα γιατί θα δώσω κακό παράδειγμα. Είμαι «καταζητούμενος» στην Αμερική…
4D Ποιο είναι το πιο σημαντικό μάθημα ασφάλειας που έχετε διδαχθεί οδηγώντας;
Σ.Ρ. Εκτός από τα αυτονόητα (ζώνη, έλεγχοι ασφάλειας κ.λπ.), η πρόβλεψη καταστάσεων γύρω μας
4D Τι κάνει τη GTA ξεχωριστή σε εσάς;
Σ.Ρ. Είχα την τύχη και την τιμή να την οδηγώ σε διαφορετικές εκδόσεις της (GTA, GTAm). Tο πάθος να επικοινωνώ και να δένομαι όλο και περισσότερο οδηγικά μαζί της, οι «κρυμμένοι άσσοι« στο μανίκι. Όσο την οδηγείς, τόσο έχει κάτι παραπάνω να σου δώσει. Επίσης, τα πολλά πανευρωπαϊκά της πρωταθλήματα, η ηχητική πανδαισία, το συναίσθημα του πρώτου έρωτα που δεν ξεπερνιέται. Σταματώ γιατί θα ξεφύγω
Με την Alfa Romeo Giulia Sprint GTAm, στη Μαριτσά Ρόδου, το 2007
4D Σε ποιες στυλιστικές της λεπτομέρειες πέφτει πρώτα το μάτι σας;
Σ.Ρ. Στις καμπύλες της, εμπνευσμένες από το γυναικείο σώμα
4D Σε ποια πίστα θα θέλατε να τρέξετε μαζί της;
Σ.Ρ. Σε όλες για το Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα
4D Πώς πρέπει να είναι μια πραγματική Alfa;
Σ.Ρ. Πισωκίνητη, φαρδιά και με όσο μεγαλύτερη ισχύ.
4D Θα δανείζατε το αυτοκίνητο σας; Και, αν ναι, σε ποιον;
Σ.Ρ. Θα δάνειζες την Mόνικα Μπελούτσι σε άλλον;
Photo: Αρχείο Σ. Ρόκκου / Soc Christidis / Γ. Δημόπουλος
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.