Εδώ και καιρό κυκλοφορούν περιστατικά στο διαδίκτυο από κατόχους Mazda MX-5 ND με βλάβη στο κιβώτιο. Το πιο πρόσφατο, στη Μ. Βρετανία, αυτό που βλέπετε, όπου το 4ης γενιάς roadster φορτώθηκε σε γερανό
Τα ΜΧ-5 παραδοσιακά είναι ένα από τα πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα της εικοσαετίας, ανεξαρτήτως κατηγορίας αμαξώματος. Όμως ειδικά με τα ND1, δηλαδή με αυτά που είδαν το φως της παραγωγής από το 2015 και μέχρι το facelift (ND2), το πρόβλημα στο κιβώτιο φαίνεται να μην είναι και τόσο σπάνιο
Εξ όσων γράφεται στα fora των φίλων του MX-5 (και είναι πολλοί αυτοί διεθνώς), το πρόβλημα με το κιβώτιο σχετίζεται με μεταλουργικό θέμα στα σωθικά του.
Πού εστιάζεται;
Σίγουρα στα γρανάζια. Κάποιοι μιλούν και για τον τρόπο στήριξής του κιβωτίου στο σασί.
Για αυτό και κάποιοι που χρησιμοποιούν το ND τους σε απαιητικά track days, τοποθετούν ψυγεία κιβωτίου καθώς παρατηρείται συχνή υπερθέρμανση.
Συχνά δε παρατηρείται θέμα με τη 2η σχέση στο κιβώτιο ενώ μάλλον φαίνεται πως τα περισσότερα περιστατικά αφορούν τη δίλιτρη έκδοση και λιγότερο την 1,5
Φυσικά υπάρχουν πολλοί άλλοι που δεν αναφέρουν πρόβλημα στο κιβώτιο και πιθανότατα είναι η πλειοψηφία
Παρόλα αυτά και καθώς αντίστοιχα περιστατικά δεν είχαν αναφερθεί για τα NA, NB και NC, το ζήτημα εμφανίζεται πλέον συχνά στο δημόσιο διάλογο των κατόχων.
Το θέμα φαίνεται να είναι υπαρκτό και από ένα επιπλέον στοιχείο.
Ο γνωστός και σοβαρός οίκος BBR (που εδώ και χρόνια ασχολείται με την εξέλιξη των MX-5) έχει ήδη βγάλει στην αγορά ολόκληρη αντικατάσταση του κιβωτίου του ND με αυτό του NC. Kόστος; Στο ταμείο, παρακαλώ, και £954
Υπάρχει λύση;
Η Mazda προφανώς και γνωρίζει το θέμα.
Δεν είναι τυχαίο ότι στo επόμενο update του ND, από το τέλος του 2018, το κιβώτιο ενισχύθηκε.
Με την ευκαιρία, το facelift περιελάμβανε και μερικές επιπλέον βελτιώσεις όπως, για παράδεγμα, τη ρύθμιση τηλεσκοπικά του τιμονιού (επιτέλους) και επανασχεδίαση στα χειριστήρια ρύθμισης του καθίσματος και τις άβολες ποτηροθήκες
Ωστόσο δε φαίνεται να έχει γίνει επίσημα παραδεκτό από την εταιρεία ούτε έχει γίνει κάποια σχετική ανακοίνωση ανάκλησης.
Photo: Phil Baker / 4Drivers.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.