Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του ’74 η Alpine Renault κυριάρχησε με 8 νίκες και τον τίτλο. Σαράντα και πλέον χρόνια αργότερα, η χαρισματική A110 επιστρέφει εκεί που λέει το όνομα της. Στις Άλπεις
Η Alpine A110 Berlinette. Λιλιπούτεια, στα 3.8 μέτρα, χαμηλή, διθέσια και με το μοτέρ να κρέμεται πίσω. Σασί από ατσάλι, αμάξωμα από fiberglass. Μοτέρ, σι βου πλε, απ΄την οικογένεια της Renault και δόξες στα ’70s. Μικρή, μπλε θεά
Έχω ένα ανικανοποίητο με τη μπλε Alpine. Έτυχε στα 17 μου να μένει δίπλα στο σπίτι μου, στη Νέα Σμύρνη, ένας τύπος που ‘χε μια τέτοια. Τη θυμάμαι χαμηλή, μυώδη, εξωτική στα εφηβικά μου μάτια
Ένα μικρό παρκαρισμένο κόσμημα του σχεδιαστή Giovanni Michelotti άρχισε να θωπεύει τα γούστα μου.
Με όλα πίσω. Μοτέρ, τα 45άρια Weber να ακούγονται κάθε φορά που την έβαζε μπροστά, κι εγώ να πετάγομαι στη βεράντα για να την πάρω μάτι. Θυμάμαι τα μαύρα μπάκετ να τυλίγουν τον τυχερό άνθρωπο της διπλανής πόρτας.
Ο ίδιος γείτονας είχε και μια 911 Turbo, την πρώτη, του ’74, με τα φαρδιά καπούλια και το 4άρι κιβώτιο. Όμως τότε οι Porsche μου ακούγονταν πιο απόμακρες, λιγότερο εφηβικές και το μάτι μου έπεφτε περισσότερο στη Γαλλίδα. Μου ”έκανε” πιο αγωνιάρα, πιο καθαρόαιμη κι απ΄το Πορσικό. Κι από κάποιες απόψεις, ήταν.
Ο σχεδιαστής της Alpine A110, Giovanni Michelotti, είχε «γράψει» μαεστρικά. Τα φαρδιά οπίσθια παραπέμπουν τος μυημένους στο rear bias
Η Alpine Α110 του Jean-Pierre Nicolas ήταν ευέλικτη, πανάλαφρη, με μόλις706 κιλά και εστιασμένη. Δικαίως κέρδισε τους περισσότερους αγώνες στους οποίους συμμετείχε
Να τη η πρωταθλήτρια
Το τέλος της αγωνιστικής της καριέρας ήρθε ένα χρόνο αργότερα από την κατάκτηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, το 1974. Για την ιστορία, η Alpine A110 ήταν, τυπικά, το πρώτο αυτοκίνητο που στέφθηκε με τον επίζηλο τίτλο της παγκόσμιας πρωταθλήτριας.
Ωστόσο, η εξέλιξη προχωράει και η «όλα πίσω» Alpine ήταν μάλλον λίγη απέναντι σε ένα αυτοκίνητο που είχε σχεδιαστεί από λευκή κόλλα χαρτί με στόχο να πάρει παραμάζωμα τις ειδικές διαδρομές. Λεγόταν η Lancia Stratos.
Τεσπά, που λένε και οιν γαλλομαθείς, σαράντα και πλέον χρόνια αργότερα απ’ τον πιο σημαντικό τίτλο στο βιογραφικό της, η ίδια Alpine του Jean-Pierre Nicolas επιστρέφει στο φυσικό της γήπεδο. Αλπινισμός.
Και κάπως έτσι ξαναθυμήθηκα την Alpine στη Νέα Σμύρνη. Αφού δεν έτυχε ποτέ να την οδηγήσω, μου έμεινε το ανικανοποίητο.
Photo: renault.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.