Μπαγκαζιέρα σωτήρια για τέσσερις

Post date:

Author:

Category:

Η μπαγκαζιέρα άλλαξε. Αντί για κασόνια, κούτες και νταμιτζάνες στην οροφή που κάνουν την αεροδυναμική περίπτερο, τώρα έχουμε κάτι με στιλ και αρμονικό με τις γραμμές του αυτοκινήτου μας. Ένας petrolhead-αναγνώστης εξομολογείται την πτώση

Μπαγκαζιέρα αυτοκινήτου

Μικρά, μεσαία, πολυμορφικά, SUV, αργά ή γρήγορα οι φέροντες πολλά οικογενειακά βάρη στο τέλος υποκύπτουν. Και είναι και ακριβή η άτιμη η μπαγκαζιέρα


Η μπαγκαιζέρα είναι ανάγκη. Ανάγκη για περισσότερους χώρους για να παίρνουμε όλο και περισσότερα αντικείμενα μαζί μας στις διακοπές. Σας μιλά ένας petrolhead που, ευτυχώς , πέραν της εικονιζόμενης Σειράς 3, έχει και ένα MR2 που δεν παίρνει τίποτα από πάνω

Με πιάνουν τα υπαρξιακά μου και αναρωτιέμαι. Μήπως έχουμε κακομάθει; Δηλαδή στο παρελθόν τι έκαναν οι άνθρωποι; Ε, η απάντηση είναι γνωστή και θυμίζει σκηνές αμετροέπειας σε εθνικές οδούς και σκηνικά απείρου υψομετρικού κάλλους. 

Σχάρες σαν τα σίδερα του Γεντί Κουλέ, κόμποι με σχοινιά μπας και φύγουν οι βαλίτσες στο πέρασμά τους, σακουλομάνι, νταμιτζάνες με τσίπουρα και ό,τι βάλει ο νους σου.

Η ουσία είναι μία. Αφ ης στιγμής αποκτήσεις οικογένεια, μαζί με τα συμπαρομαρτούντα, θα έρθει εκείνη η καταραμένη στιγμή που θα χρειαστείς περισσότερο χώρο. Τα παιδιά είναι ο ρυθμιστικός παράγοντας και η γενεσιουργός αιτία της μπαγκαζιέρας. Εντάξει, και η γυναίκα έχει βάλει τα μεγάλα μέσα στην υπόθεση. Καλύτερα, όμως, μπαγκαζιέρα στην οροφή παρά γκρίνια στη διαδρομή. Νόμος.

Πόσο θα πληρώσεις

Καταρχήν θες δύο μπάρες πάνω στις οποίες δένει η μπαγκαζιέρα. Οι τιμές κυμαίνονται από €30 μέχρι €300, αναλόγως το αυτοκίνητο. Να προτιμήσεις γνήσιες ή αεροδυναμικές για να μην κάνουν και πολλή βαβούρα στην εθνική. Αλλιώς σσου παίρνουν το κεφάλι, καταναλώνεις περισσότερο, κόβει σε ταχύτητα.

Τα «κουτιά» ξεκινούν από €200 μέχρι €1.700. Ναι, την καλή την μπαγκαζιέρα θα την πληρώσεις, αδερφέ. Δεν βγαίνει τσάμπα η μετακόμιση. Μπορείς να δεις τις τιμές στην ελληνική αγορά στο Skroutz.gr. Αναλόγως, επίσης, τα λίτρα χωρητικότητας, τη σχεδίαση αλλά και το αν έχουν άνοιγμα και από τις δύο πλευρές ή μόνο από τη μία.

Έχοντας ένα μέτρο στην κατάσταση και χωρίς αναίτιες υπερβολές θα έλεγα πως για το κουτί και τις μπάρες μπορείς να υπολογίσεις από €300 – €500.

Να σημειώσω πως οι μπάρες που θα βάλεις δεν κάνουν μόνο για την μπαγκαζιέρα. Μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις και ως βάση για ποδήλατο, σανίδα του σερφ και τα σχετικά.

Τι πρέπει να θυμάσαι

Μη φαντάζεσαι πως θα πας τελική στο «χουριό» με την μπαγκαζιέρα, Κάποια 120-130 km/h είναι μία σωστή ταχύτητα. Αν έχεις μόνο τις μπάρες οροφής, δεν υπάρχει περιορισμός παρά μόνον ο έξτρα θόρυβος.

Πρέπει να τηρείς τις προδιαγραφές οροφής αυτοκινήτου, μπαγκαιζέρας και τα σχετικά. Δεν θα κουβαλήσεις κανένα μενίρ. Συνήθως «παίζουν» στα 50 με 75 kg.

Και κάτι σημαντικό. Τα συμπαρομαρτούντα που λέγαμε να είναι όλα δεμένα με ιμάντες από τα σταθερά σημεία εντός της μπαγκαζίερας. Όχι μόνο για να μην μετακινούνται και κάνουν θόρυβο, όχι μόνο γιατί μετατοπίζονται στο υψηλότερο σημείο του αυτοκινήτου επηρεάζοντας την κατανομή βάρους αλλα και γιατί σε μία πιθανή σύγκρουση ενδεχομένως τρυπήσουν την περιβόητη μπαγκαζιέρα. Φαντάζεσαι την εκτόξευση της νταμιτζάνας;

Σου φαίνεται απίστευτο; Σύμφωνοι. Μπορείς να δεις το παρακάτω βίντεο.


Photo: Θ. Γοργογιάννης / Creative 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

DS 3 Crossback. Γενναιότητα σε ελληνική άσφαλτο

To DS 3 Crossback λέει πως «θέλει να αναδείξει τη δουλειά των καλύτερων τεχνιτών της βιομηχανίας». Δεν το ακούς συχνά αυτό στη σημερινή, παγκοσμιοποιημένη και πολλάκις κοπιαρισμένη αυτοκινητοβιομηχανία

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Η ελευθερία τού να μην ανήκεις

«Αυτές τις μέρες συμπληρώνονταιι 8 χρόνια 4Drivers. Και αν έπρεπε ένα μόνο κείμενο να χαρακτηρίσει τη φιλοσοφία του, είναι αυτό. Μόνο freedom - που θα ´λεγε και ο Braveheart»

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

«Βαρετό» Golf; Σηκώνει πολλή συζήτηση

Λίγο πριν την εμφάνιση του Golf Mk8, ας βάλουμε τα πράγματα σε μία ρεαλιστική τάξη

Μικρά αυτοκίνητα υπό απειλή. Ποια είναι;

«Ένα μικρό αυτοκίνητο οφείλει να είναι φτηνό. Αλλιώς δεν θα πουλήσει. Τα περιθώρια είναι πολύ στενά στα μίνι αυτοκίνητα. Μερικές φορές και στα υπερμίνι»

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»