Bentley. Αυτό είναι το μυστικό που κρύβεται πίσω από το «Β»

Post date:

Author:

Category:

bentley-continental-gt-2019-4drivers.gr

Το “B” στο σημα της Bentley είναι γνωστό σε όλους μας. Κρύβει όμως ένα μυστικό

Αυτό που προσδιορίζει ένα αυτοκίνητο, μια μάρκα καλύτερα, είναι το σήμα. Όταν βλέπεις στον δρόμο ένα καινούριο μοντέλο για πρώτη φορά, υποσυνείδητα το μάτι αναζητά το σήμα του, έτσι δεν είναι;

Πάντα έτσι ήταν. Πολύ δε περισσότερο στο ξεκίνημα της αυτοκίνησης, όταν η σημασία της εταιρικής ταυτότητας δεν ήταν ακόμη κατανοητή και το μόνο που υποδήλωνε έναν κατασκευαστή ήταν το σήμα, ή η μασκότ του.

Αφορμή γι αυτό το κομμάτι ήταν μια ανάρτηση του σήματος της (ιδιαίτερα αγαπητής λόγω μακρόχρονης επαγγελματικής σχέσης) Bentley, το οποίο μου είχε θυμίσει ο (εξίσου ιδιαίτερα αγαπητός) φίλος Β.Ρ.

Κάθε Bentley πάντως έχει στο καπό της αυτό το κεφαλαίο “B” που πλαισιώνεται από φτερά. Σχεδιάστηκε, με τη γέννηση της μάρκας το 1919, από τον F. Gordon Crosby (1885-1943), εικονογράφο του περιοδικού Autocar.

Και υποτίθεται πως εκφράζει τη θέση του ιδρυτή της μάρκας, W.O. Bentley, πως τα αυτοκίνητά του ήταν ό,τι πλησιέστερο σε κάτι που θα μπορούσε κάλλιστα να διαθέτει φτερά.

bentley-logo-4drivers.gr

Παρά δε του ότι δείχνει εξαρχής συμμετρικό, αν προσέξετε καλύτερα, θα δείτε πως ο αριθμός των φτερών δεν είναι ο ίδιος σε κάθε πλευρά – μετρήστε τα, περιμένω

Σκοπός του “W.O.” και του Crosby ήταν να ξεγελάσουν όποιον επιχειρούσε να το αντιγράψει για να το βάλει σε αυτοκίνητο που εκείνος θα κατασκεύαζε για να το πουλήσει στη συνέχεια ως Bentley.

Το ίδιο δε το “B”, το οποίο μέχρι το 1924 ήταν μόνο κόκκινο, έγινε διαθέσιμο στη συνέχεια και σε άλλα χρώματα.

To1998 μάλιστα, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε η Bentley Arnage, με τον V8 4.4 της BMW με τα δυο turbo, εξελιγμένο από την Cosworth, θυγατρική της τότε ιδιοκτήτριας της Bentley, Vickers (η… εξαδέλφη Rolls-Royce Silver Seraph έβγαινε με τον ίδιο κινητήρα, αλλά χωρίς turbo), το “B” έγινε πράσινο. 

Το χρώμα του “B” στο καπό της Bentley Arnage άλλαζε ανάλογα με τον κινητήρα και τις επιδόσεις της.

Και όταν οι τυπικοί αγοραστές της μάρκας παραπονέθηκαν πως από την Arnage έλειπαν η κλασική ροπή των Bentley, η χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια επιτάχυνση και, το σημαντικότερο, ο παραδοσιακός χαρακτήρας (αυτό που αποκαλούσαν “Bentleyness”), η εταιρεία επέστρεψε στον δικό της V8 6.75, επίσης με δυο turbo. Και στο κόκκινο “B”, φυσικά.

Για ένα μάλιστα διάστημα, μπορούσες να αγοράσεις τη δική σου Arnage είτε με τον V8 της BMW και πράσινο “B” (Green Label), είτε με τον in-house V8 και κόκκινο “B” (Red Label).

Αρκετά χρόνια μετά, εμφανίστηκε και μια Arnage T “Black Label”, τόσο δυνατή που έφτιαχνε το δικό της μικροκλίμα, αλλά αυτή είναι μια άλλη ιστορία…

Photo: bentleymotors.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει