Δυστυχώς η περίφημη σουηδική εταιρεία αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια παρελθόν. Κάποιοι, ωστόσο, λένε πως το όνειρο της επιστροφής του Saab 900 μπορεί να είναι στα χέρια αφοσιωμένων ιδιωτών

Τo rendering του Saab 900 Turbo DTM, όπως κυκλοφορεί αυτές τις μέρες στο διαδίκτυο. Τελικά υπάρχει ζωή μετά το θάνατο της σουηδικής εταιρείας;
Οι πιστοί της Saab είχαν σοβαρούς λόγους να την αγαπούν. Πρωτοπόρα, είτε σε αεροσκάφη είτε σε αυτοκίνητα, σκαπανέας στην υπερτροφοδότηση σε προσθιοκίνητα παραγωγής και με πολλές σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες
Για όσους παρακολουθούσαν τα τεκταινόμενα στα τέλη του ’80 και τις αρχές των ’90s, το Saab 900 Turbo είχε κάνει το δικό του γκελ.
Και, σχεδιαστικά μιλώντας, ακόμα και σήμερα αν πετύχεις κάποιο στο δρόμο, το βλέμμα θα στραφεί στην κατεύθυνσή του.
Η ιδέα της επίσημης αναβίωσής του δεν φαίνεται στον ορίζοντα, ούτε της εταιρείας συνολικά. Ας όψονται τα εγκλήματα της General Motors που παρέλαβε μία καινοτόμα μπράντα με ιστορία και την κατάντησε παρακλάδι αμερικανικού σουπερμάρκετ

Παρόλα αυτά…
Ψηφιακές εικόνες κάνουν τους τελευταίους μήνες το γύρο του διαδικτύου και τρέφουν ξανά το ενδιαφέρον.
Γράφεται πως ένας Σουηδός «αφισιονάντο» της Saab δρομολογεί τις εξελίξεις για ένα Saab 900 Turbo που, τουλάχιστον οπτικά, θυμίζει κάτι από DTM, το άλλοτε Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού. «Συνεργός» του ένας digital designer με έδρα το Βερολίνο που έφτιαξε το λεγόμενο rendering που βλέπετε στην κεντρική φωτό

Ένα Saab 900 Turbo S, σε μία κρυφή γωνία της πόλης. «Στέκεται» ακόμη επάξια
Υποτίθεται πως δρομολογείται να γίνει δουλειά σε σασί, κινητήρα και όποια περιφερειακά για ένα σουηδικό ρεστομόντ που ίσως, ποιος ξέρει, δώσει ξανά τη σπίθα προς κάτι ευρύτερο.
Πλέον, σε μία αγορά όπου παραδοσιακές εταιρείες συνεχίζουν την πορεία τους από ξένα επενδυτικά και ιδιοκτησιακά κεφάλαια -για παράδειγμα, η Volvo από την κινεζική Geely, η Lotus επίσης από την προαναφερόμενη ή η MG από την επίσης κινεζική Saic- η ιδέα της επιστροφής αυτής της τόσο ρηξικέλευθης Saab να μην είναι και τόσο μοναχικό όνειρο.

Ψεκασμός Βosch K-Jetronic, τούρμπο και μπροστινή κίνηση. Η Saab είχε δει το έργο της μαζικής υπερτροφοδότησης από νωρίς
Rendering: Andreas Richter / Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.