Δεν βάζεις εύκολα ένα πολιτικό Saab να ανεβοκατεβαίνει Ακροπολική διαδρομή. Πριν οι Σουηδοί μας αφήσουν χρόνους, καλό είναι να θυμόμαστε πως δεν ήταν όλα ισοπεδωμένα στη μοναρχία της General Motors
Στιγμές σουηδικής χωματίλας σε ελληνικό πάτριο έδαφος. To true story
«Μπορείτε να κατεβείτε την ειδική, προσοχή στο κατηφορικό κομμάτι και μετά να την κάνετε ανάποδα», ήταν τα λόγια του Α. Στιβαχτάρη που είχε οργανώσει, σε συνεργασία με την τότε εισαγωγική, την παρουσίαση του Saab 9-3 XWD
Ήταν ένα αυτοκίνητο που ήθελαν, διάολε, κάποιοι μηχανικοί στο τιμημένο Trollhättan, να μην κουβαλάει την στάμπα του Vectra.
Το ονόμασαν XWD
Η ιδέα ήταν να παντρέψουν τον εγκάρσια τοποθετημένα τετρακύλινδρο των 2 λίτρων με σοφιστικέ τετρακίνηση που θα το έκανε να ξεχωρίζει απ’ τα ράφια της GM.
Πήραν λοιπόν το γνωστό συμπλέκτη τύπου Haldex και, όπως μας είχε πει τότε ο ευγενέστατος και boss της εταιρείας, κ. Βασιλάκης (ξέρετε, του γνωστού ομίλου με Aegean, Saab, Hertz κλπ), φρόντισαν να τοποθετήσουν την, μόλις παρουσιασθείσα τότε, 4η γενιά του σ’ αυτό το διαφορετικό Saab.
Τι διαφορετικό είχε; Το ότι δεν ήταν ένα απλό νέο λανσάρισμα της Haldex αλλά μια ψαγμένη tailor-made τοποθέτηση.
Πρακτικά, το αυτοκίνητο δούλευε αποκλειστικά ως τετρακίνητο (εκτός από ελάχιστο χρόνο στην εκκίνηση) σε συνδυασμό μάλιστα με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ στον πίσω άξονα που μοίραζε ανά τροχό για καλύτερη πρόσφυση.
Να ‘μαστε λοιπόν στην άδεια, πανέμορφη και ταχύτατη ειδική διαδρομή «Ελάτια-Ζέλι». Με ένα τετράπορτο. Με νορμάλ λάστιχα. Και με το χαρακτηριστικά ελαφρύ τιμόνι της Saab, «πατριδογνωσία» του τουριστικού της χαρακτήρα
Θυμάμαι το θόρυβο απ’ τις πέτρες…
Κάτω απ΄ το πολιτικό αμάξωμα, την αντίφαση ανάμεσα στα δέρματα, το ξύλο (λέμε τώρα…) τριανταφυλλιάς και τις πατημένες ακροπολικές καμπές.
Το σύστημα και ο χαμηλός συντελεστής τριβής επέτρεπαν να το τοποθετήσεις μερικά μέτρα πριν τη στροφή και να το κρατήσεις, έστω για μερικά δευτερόλεπτα, «γυρισμένο»
Ήταν μια σκηνή που σπάνια έβλεπες όταν οδηγούσες δυνατά Saab. Άλλωστε, παραδοσιακά, τα αυτοκίνητα της εταιρείας ήταν, σε γενικές γραμμές, ρυθμισμένα για προοδευτική υποστροφή.
Στο χώμα, λοιπόν.
Με μια ασυνήθιστη για την κατηγορία «τετρακούνα» που δε χρειαζόταν σπινάρισμα εμπρός για να μοιράσει πίσω, σε μια διαφορετική παρουσίαση που ακριβώς γι αυτό αξίζει, πιστεύω, η ανάσυρσή της απ’ το αρχείο.
R.I.P.
Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.