Στο Ζέλι με ένα διαφορετικό Saab

Post date:

Author:

Category:

Δεν βάζεις εύκολα ένα πολιτικό Saab να ανεβοκατεβαίνει Ακροπολική διαδρομή. Πριν οι Σουηδοί μας αφήσουν χρόνους, καλό είναι να θυμόμαστε πως δεν ήταν όλα ισοπεδωμένα στην μοναρχία της General Motors

”Μπορείτε να κατεβείτε την ειδική, προσοχή στο κατηφορικό κομμάτι και μετά να την κάνετε ανάποδα.”, ήταν τα λόγια του Α. Στιβαχτάρη που είχε οργανώσει, σε συνεργασία με την τότε εισαγωγική, την παρουσίαση του Saab 9-3 XWD.

- Διαφήμιση-

Ήταν ένα αυτοκίνητο που ήθελαν, διάολε, κάποιοι μηχανικοί στο τιμημένο Trollhättan, να μην κουβαλάει την στάμπα του Vectra.

Το ονόμασαν XWD και η ιδέα ήταν να παντρέψουν τον εγκάρσια τοποθετημένα τετρακύλινδρο των 2 λίτρων με σοφιστικέ τετρακίνηση που θα το έκανε να ξεχωρίζει απ’ τα ράφια της GM. 

Πήραν λοιπόν τον γνωστό συμπλέκτη τύπου Haldex και όπως μας είχε πει τότε ο ευγενέστατος και boss της εταιρείας, κ. Βασιλάκης (ξέρετε, του γνωστού ομίλου με Aegean, Saab, Hertz κλπ), φρόντισαν να τοποθετήσουν την, μόλις παρουσιασθείσα τότε, 4η γενιά του σ’ αυτό το διαφορετικό Saab.

Τι διαφορετικό είχε; Το ότι δεν ήταν ένα απλό νέο λανσάρισμα της Haldex αλλά μια ψαγμένη tailor made τοποθέτηση: πρακτικά το αυτοκίνητο δούλευε αποκλειστικά ως τετρακίνητο (εκτός από ελάχιστο χρόνο στην εκκίνηση) σε συνδυασμό μάλιστα με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ στον πίσω άξονα που μοίραζε ανά τροχό για καλύτερη πρόσφυση.

Να ‘μαστε λοιπόν στην άδεια, πανέμορφη και ταχύτατη ”Ελάτια-Ζέλι”. Με ένα τετράπορτο. Με νορμάλ λάστιχα. Και με το χαρακτηριστικά ελαφρύ τιμόνι της Saab, ”πατριδογνωσία” του τουριστικού της χαρακτήρα

Θυμάμαι το θόρυβο απ’ τις πέτρες κάτω απ΄ το πολιτικό αμάξωμα, την αντίφαση ανάμεσα στα δέρματα, το ξύλο (λέμε τώρα…) τριανταφυλλιάς και τις πατημένες Ακροπολικές καμπές.

Το σύστημα και ο χαμηλός συντελεστής τριβής επέτρεπαν να το τοποθετήσεις μερικά μέτρα πριν τη στροφή και να το κρατήσεις, έστω για μερικά δευτερόλεπτα, ”γυρισμένο”.

Ήταν μια σκηνή που σπάνια έβλεπες όταν οδηγούσες δυνατά Saab, που, σε γενικες γραμμές, ήταν ρυθμισμένα για προοδευτική υποστροφή.

Χώμα, με μια ασυνήθιστη για την κατηγορία ”τετρακούνα” που δεν χρειαζόταν σπινάρισμα εμπρός για να ”μοιράσει” πίσω, σε μια διαφορετική παρουσίαση που ακριβώς γι αυτό αξίζει, πιστεύω, η ανάσυρσή της απ’ το αρχείο.

R.I.P.

Photo: 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει