Πώς είναι να οδηγείς Citroën 2CV σήμερα; True story

Post date:

Author:

Category:

Citroën 2CV-4drivers.gr

Εβδομήντα χρόνια ευφυίας στους δρόμους. Αυτή είναι η εμπειρία εκ των έσω από έναν αναγνώστη για ένα μινιμαλιστικό τρόπο ζωής. Παρέα με το Citroën 2CV

Τόσo απλό, τόσο εικονοκλαστικό, τόσο pοp. Το Citroën 2CV είναι από μόνο του μια κινητή ιστορία της αυτοκίνησης. Επτά δεκαετίες στους δρόμους. Τυγχάνει να είμαι και εγώ ένας από αυτούς που το ερωτεύτηκαν.

Ναι, απόψεις θα ακούσεις πολλές για το 2CV. Οι περισσότερες θετικές. Όμως, υπάρχουν και αρνητικές, εμπλουτισμένες με ειρωνεία και υποτίμηση. Opinions…

Το σίγουρο είναι ότι ερωτεύεσαι αυτό το ταπεινό αυτοκίνητο για τη διαφορετικότητά του.

Σχεδιασμός της δεκαετίας του ’30, παρέμεινε στη παράγωγη ως τις 27 Ιουλίου του ’90, μέτρησε 8.756.688 αυτοκίνητα από τη γραμμή παραγωγής, 2.200 κινηματογραφικές και τηλεοπτικές εμφανίσεις αλλά και άπειρες αναμνήσεις, ανεξίτηλα γραμμένες στα βιβλία της ζωής όσων το κατείχαν.

Ανοίγω την πανάλαφρη πόρτα και βυθίζομαι στο χαρακτηριστικό κάθισμα. Δύο αισθήσεις κυριαρχούν. Η μια είναι η όσφρηση. Εισχωρεί στα ρουθούνια μου αυτή η κλασική μυρωδιά όλων το παλιών αυτοκινήτων.

Η δεύτερη αίσθηση είναι η ακοή. Αφού έχεις τραβήξει λίγο το «τσοκ», γυρνάς διακόπτη και απολαμβάνεις την απλή μελωδία ενός τίμιου boxer 600 κυβικών εκατοστών. Ναι, σωστά διάβασες, 600 κυβικά. Μόλις.

Οι 30 ίπποι, ναι, σωστά ξαναδιάβασες, μόλις 30 ίπποι αρκούν για να ζήσεις μαγικές στιγμές σε άσφαλτο, χώμα, άμμο, χιόνι.

Στις ημέρες μας είναι δύσκολο να βρεις ένα αυτοκίνητο που να σε κρατά ζωντανό χωρίς υπερβολική ταχύτητα, ιπποδύναμη ή ροπή. Πίσω από το μινιμαλιστικό τιμόνι του 2CV μπαίνεις στη μηχανή του χρόνου.

Κουμπώνω 1η, ανοίγω κασετόφωνο. Όχι πολύ δυνατά. Η ένταση σε σημείο που να μπορώ να ακούω τον ισχνό boxer με το παράθυρο ανοιχτό – το χαρακτηριστικό flap-up όλων των Deux Chevaux.

Οποιαδήποτε εποχή εκτός από χειμώνα, αν σου κάνει κέφι, με δυο απλές κινήσεις ανοίγεις κουκούλα και αντικρίζεις ουρανό. Ήλιος ή αστέρια, νύχτα ή μέρα. Ξεχωριστή κατασκευή, με χαρακτήρα, προσωπικότητα. Χωρις ABS, χωρις αερόσακους, χωρίς υδραυλικό τιμόνι, χωρίς ηλεκτρονική ανάφλεξη, χωρίς προβλήματα

Citroën 2CV-ads-4drivers.gr

 

Citroën 2CV-ads-4drivers.gr

 

Citroën 2CV-ads-4drivers.gr

 

Citroën 2CV-ads-4drivers.gr

Το Citroën 2CV ήταν και παραμένει ένα χαρισματικό αυτοκίνητο. Ακόμα και με διαφημιστικούς όρους. Αυτές ήταν μερικές από τις καμπάνιες της εποχής του αλλά και μια σύγχρονη, του γλυκά ακανθώδους Citroën Cactus, η οποία είναι »copy-paste» απ’ τα παλιά

Το Citroën 2CV είναι ένα χαρούμενο αυτοκίνητο, σε όποια τέρμα δεξιά λωρίδα εθνικής οδού βρεθεί μοιράζει χαμογέλα και τραβά την προσοχή.

Σε κοιτάζουν -όχι εσένα, το 2CV-, το φωτογραφίζουν. Όχι για την υψηλή αξία ούτε επειδή μόλις κυκλοφόρησε στην αγορά. Ο λόγος είναι οι ξεχωριστές γραμμές, η απτή απλότητα, ο μινιμαλισμός του concept.

Όσο για το συνοδηγό; Όσοι βυθίζονται για πρώτη φορά στο δεξί κάθισμα παρατηρούν το δεξί σου χέρι πάνω στη μπίλια του λεβιέ να αλλάζει ταχύτητες  με τρόπο εντελώς διαφορετικό σε σχέση με άλλα που κυκλοφορούν στους δρόμους (εκτός αν είναι Renault 4L).

Και μετά έρχονται οι στροφές. Το αμάξωμα γέρνει ολόκληρο, σα να ΄σαι σε ιστιοπλοϊκό. Φοβάσαι; «Γατάκια», ο «γάλλος»  δεν τουμπάρει σε καμία περίπτωση. Με τίποτα! Δοκιμασμένο κάτω από ακραίες συνθήκες

Να προσθέσω πως δύσκολα βρίσκεις τόσο αξιόπιστο αυτοκίνητο. Πραγματικά, δεν χαλάει, τίποτα και ποτέ. Κι ας μην ξεχνάμε πως εδώ έχουμε στο δικό μου 2CV έχουμε μια κατασκευή σαράντα ετών με τεχνολογία κάποιων εβδομήντα.Στο συνεργείο θα βρεθείς για σέρβις, γρασάρισμα στις αναρτήσεις και αλλαγή-ρύθμιση στις πλατίνες, Ούτε επισκευή στο κιβώτιο ή στον κινητήρα, ούτε ανεξήγητες βλάβες που οδηγούν σε αδιέξοδο και ιστορίες χωρίς τέλος. Απλά πράγματα

Πιστεύω πως κάθε αυτοκίνητο έχει χαρακτήρα και μπορεί να φτάσει να γίνει κάτι παραπάνω από μεταφορικό μέσο. Μπορεί να γίνει κομμάτι ζωής. Όσο για το 2CV μου, είναι ακριβώς αυτό. Ξεκάθαρα τρόπος ζωής.

Photo: Citroën                                        

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

DS 3 Crossback. Γενναιότητα σε ελληνική άσφαλτο

To DS 3 Crossback λέει πως «θέλει να αναδείξει τη δουλειά των καλύτερων τεχνιτών της βιομηχανίας». Δεν το ακούς συχνά αυτό στη σημερινή, παγκοσμιοποιημένη και πολλάκις κοπιαρισμένη αυτοκινητοβιομηχανία

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Η ελευθερία τού να μην ανήκεις

«Αυτές τις μέρες συμπληρώνονταιι 8 χρόνια 4Drivers. Και αν έπρεπε ένα μόνο κείμενο να χαρακτηρίσει τη φιλοσοφία του, είναι αυτό. Μόνο freedom - που θα ´λεγε και ο Braveheart»

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

«Βαρετό» Golf; Σηκώνει πολλή συζήτηση

Λίγο πριν την εμφάνιση του Golf Mk8, ας βάλουμε τα πράγματα σε μία ρεαλιστική τάξη

Μικρά αυτοκίνητα υπό απειλή. Ποια είναι;

«Ένα μικρό αυτοκίνητο οφείλει να είναι φτηνό. Αλλιώς δεν θα πουλήσει. Τα περιθώρια είναι πολύ στενά στα μίνι αυτοκίνητα. Μερικές φορές και στα υπερμίνι»

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»