Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι σκληρή προς τις αγελάδες. Τα ζώα υποφέρουν για να κάθονται τα δικά μας μαλακά μόρια στα δερμάτινα καθίσματα. Μήπως πρέπει να το ξανασκεφτούμε;
Η Volvo γίνεται η πρώτη εταιρεία που ανακοινώνει ότι σταματάει την τοποθέτηση δερμάτινων επενδύσεων σε όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά της μοντέλα
Η JBS είναι μια τεράστια εταιρεία στη Βραζιλία που επεξεργάζεται δέρματα. Οι σημαντικότεροι πελάτες της είναι κατασκευαστές αυτοκινήτων
Από τους μαζικούς, όπως η GM, η VW, η Toyota, μέχρι τους premium παίκτες, όπως η Porsche, η Mercedes και η Jaguar.
Κάθε χρόνο περίπου 10 εκατομμύρια αγελάδες αφήνουν το σκαλπ τους -κι όχι μόνο- στα μηχανήματά της.
Για να έχετε μια εκτίμηση, σε ετήσια βάση η αυτοκινητοβιομηχανία απορροφά το δέρμα από περίπου 45 εκατομμύρια αγελάδες.
Η JBS, δηλαδή, είναι κολοσσός κατέχοντας το 1/4 της παγκόσμιας παραγωγής. Kαι για να ”ντυθεί” ένα αυτοκίνητο σε φουλ δέρμα χρειάζονται κατά μέσο όρο τρεις αγελάδες.
Η διαδικασία προβλέπει στην αρχή να παίρνουν τα νεαρά μοσχάρια από τις μητέρες τους και με ένα καυτό σίδερο να σημαδεύουν το πρόσωπό τους με έναν αριθμό. Κάτι σαν serial number.
Μετά, καθώς μεγαλώνουν ώστε να ”βγουν” και περισσότερα ”τετραγωνικά μέτρα”, το τυπικό στα ιδιόκτητα σφαγεία της JBS γίνεται ακόμα πιο σκληρό με ηλεκτροσόκ και βίαια χτυπήματα.
Το ποιο ακριβώς είναι το όριο αξιοποίησης-εκμετάλλευσης των ζώων είναι μια τεράστια συζήτηση η οποία προφανώς δεν έχει μεγάλη θέση στο 4D και θα μπορούσα ομοίως να κατηγορηθώ ότι κακώς δεν έχω τύψεις που κατανάλωσα τρομερό Ιρλανδικό Red Angus προχθές βράδυ στην ”Κιβωτό”, κάπου στην Κηφισιά.
Ίσως όμως είναι διαφορετική η κατανάλωση που εξυπηρετεί βασικές ανάγκες όπως η διατροφή και η ένδυση σε σχέση με τη ”μπουρζουαζία” των δερμάτινων στα αυτοκίνητά μας – εξ ου και η αφρομή για το άρθρο αυτό. Ναι, όλοι συμμετέχουμε στο έγκλημα αλλά επειδή υπάρχουν και ακραίες φωνές, είτε απ’ τη μια είτε απ’ την άλλη πλευρά, ας μείνουμε στο automotive κομμάτι
Αυτό, δηλαδή, που λέει πως οι κατασκευαστές θα έπρεπε να ενδιαφέρονται περισσότερο για τις μεθόδους των προμηθευτών τους. Και κατ΄επέκταση, πως εμείς οι καταναλωτές θα πρέπει να βάλουμε μια ακόμα παράμετρο όταν αγοράζουμε ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Αυτή της ηθικής των δερμάτινων.
Τέλος, ναι, μπορεί να είναι αφελές επιχείρημα σε σχέση με το ζητούμενο αλλά, όπως έχουμε ξαναγράψει, πέραν της προαναφερόμενης ηθικής, τα δερμάτινα δεν είναι και ό,τι καλύτερο για ένα σπορ αυτοκίνητο. Αν ήταν θα τα ‘χαν και στο WRC.
Ύφασμα, λοιπόν, all the way. Ενώ, ταυτόχρονα, βοηθάς μερικές ταλαίπωρες αγελάδες να γλιτώσουν απ’ το μαρτύριο.
Ποτέ ξανά ”δέρμα”.
Photo: PETA
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.