Διασχίζοντας τη Λαπωνία με MINI John Cooper Works Clubman

Post date:

Author:

Category:

Σε ένα κατάλευκο τοπίο με το τετρακίνητο MINI Works Clubman. Η εμπειρία και η παρακαταθήκη των μεγάλων σκανδιναβών οδηγών

MINI Λαπωνία

Wish you were here


Μόλις τελείωσε ο Σοβιετικοφινλανδικός Πόλεμος, το 1940, οι New York Times δημοσίευσαν ένα άρθρο με τίτλο «Sisu: Η λέξη που εξηγεί τη Φινλανδία». Άλλο το sushi και άλλο το sisu. Μην το μπερδεύεις

Αν έψαχνε, λοιπόν, κάποιος την ακριβή μετάφραση της φινλανδικής λέξης ‘’sisu’’ μάλλον θα κατέληγε στο ότι σημαίνει «κότσια», «θάρρος», «εσωτερική δύναμη».

- Διαφήμιση-

Αλλά υπάρχει και κάτι παραπάνω που ήξεραν οι μεγάλοι Φινλανδοί που έλαμψαν σε πίστες και ειδικές διαδρομές

Σίγουρα έχει να κάνει με τις συνθήκες εκπαίδευσης στη μητέρα πατρίδα, το γεγονός ότι δύο από τους καλύτερους οδηγούς ράλι στην ιστορία κατάγονται από τη Φινλανδία.

Οι Τίμο Μάκινεν και Ράουνο Ααλτόνεν έμαθαν να χειρίζονται αριστοτεχνικά χέρια και πόδια, οδηγώντας στους έρημους δρόμους της Λαπωνίας, οι οποίοι είναι συνήθως καλυμμένοι με χιόνι από το Φθινόπωρο. Κάποιες φορές κάνοντας εξάσκηση και σε παγωμένες λίμνες


Sisu Peugeot 205T 16

Χάρη σε αυτή την εμπειρία, οι συγκεκριμένοι οδηγοί ωφελήθηκαν στους διεθνείς αγώνες ράλι, όταν πρωταγωνιστούσαν δίνοντας μάχες μεταξύ τους στα δευτερόλεπτα.

Η MINI διατηρεί μία ιδιαίτερη σχέση και με τους δύο αυτούς «Ιπτάμενους Φινλανδούς».

Το 1965 και το 1967, οι Μάκινεν και Ααλτόνεν κατέκτησαν τη 2η και 3η, αντίστοιχα, νίκη γενικής κατάταξης στην ιστορία του κλασικού MINI Cooper S – πάντα στο περίφημο Ράλι Μόντε Κάρλο.


MINI Countryman δοκιμή

Οδηγώντας στη Λαπωνία

Από την πρώτη στιγμή αισθάνεσαι ότι η σπορ οδήγηση στη Λαπωνία προϋποθέτει ιδιαίτερες ικανότητες, ακόμη και αν απλώς ταξιδεύεις χειμώνα στο τιμόνι ενός MINI John Cooper Works Clubman.

Η ισχύς των 306 PS κάτω από το καπό απαιτεί σωστή χρήση του δεξιού πεντάλ όταν το σύστημα τετρακίνησης ALL4 μεταδίδει με ακρίβεια την εύρωστη ροπή του κινητήρα ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς.

Αν πάλι παρασυρθείτε από τον ενθουσιασμό, παραμονεύει πάντα το σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC (Dynamic Stability Control) για να κατευνάσει τα πνεύματα

Τέτοιες ιπποδυνάμεις, συστήματα τετρακίνησης και ηλεκτρονικά μέσα υποβοήθησης του οδηγού δεν ήταν διαθέσιμα τη χρυσή εποχή των μεγάλων Φινλανδών οδηγών. Οι άνθρωποι αυτοί έκαναν απίστευτα πράγματα πίσω από το τιμόνι με πολύ πιο ταπεινά μέσα. Είχαν το ‘’sisu’’

Στη Λαπωνία ο χειμώνας είναι αδυσώπητος, με κρύο που φτάνει μέχρι το κόκκαλο και άφθονο χιόνι

Ο σωστός ρουχισμός είναι σημαντικός. Το MINI John Cooper Works Clubman διαθέτει μεγάλους χώρους αποσκευών για χειμερινό εξοπλισμό με 360 λίτρα συνολικά πίσω από τις δύο πίσω πόρτες που ανοίγουν με ανάποδη φορά.

Αν μάλιστα γίνει αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος, ο χώρος για τις αποσκευές αυξάνεται στα 1.250 λίτρα.

Επιπλέον αποθηκευτικός χώρος είναι διαθέσιμος στη θήκη οροφής του MINI John Cooper Works Clubman για την τοποθέτηση αντιανεμικών τζάκετ, θερμοεσωρούχων και μάλλινες κάλτσες.


MINI John Cooper Works GP

Μαγικό τοπίο

Μετά από μία στάση στην πρωτεύουσα της Λαπωνίας, Rovaniemi, η διαδρομή προς τον Αρκτικό Κύκλο, στα βόρεια της πόλης, είναι μικρή.

Τα αχανή τοπία συνιστούν πρόκληση να ακολουθήσεις τη διαδρομή σε ένα ταξίδι μέσα από πυκνά πευκοδάση, δίπλα από αμέτρητες λίμνες.

Το MINI John Cooper Works Clubman κινείται με άνεση στο βαθύ χιόνι. Πολύ μακριά από τα stop και τους φωτεινούς σηματοδότες της πόλης, οι επιφάνειες πάγου είναι ανοιχτή πρόσκληση για να εξασκηθείς στην τέχνη της πλαγιολίσθησης στον πάγο

Στην αναζήτησή του, το MINI John Cooper Works Clubman δεν θα σας απογοητεύσει

Είναι απόλαυση να οδηγείς μέσα στη νύχτα αυτό το «έλκηθρο» με τους 306 ίππους και με τους προαιρετικούς Adaptive LED προβολείς, με Matrix λειτουργία στη μεγάλη σκάλα, να χαρίζουν άπλετο φως στη χιονισμένη διαδρομή που οδηγεί σε κάποιο προνομιακό σημείο, για να αντικρύσεις το εξωπραγματικό υπερθέαμα με τα φωτεινά χρώματα. Wish you were here

*Αρχική δημοσίευση Protagon


Renault 5 Prototype

Info/Photo: mini.com.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει