Στα παλιά μας τα παπούτσια. Τα «αγωνιάρικα»

Post date:

Author:

Category:

pilot driving shoes

Τα φόρεσαν ο Kennedy, o Αgnelli, ο Rossellini και εκατομμύρια οδηγοί απ’ τα ’60s μέχρι σήμερα. Και το μοκασίνι οδήγησης συνεχίζει τις μέρες δόξας του

Η ιδέα του να κολλήσεις σε ένα δερμάτινο παπούτσι ένα κομμάτι σόλας με μικρά «καρφιά» από λάστιχο που να συνεχίζουν μέχρι το ύψος της φτέρνας ήταν άγνωστη μέχρι το 1963.

Ήταν τότε που ένας σχεδιαστής, ο Gianni Mostile, με πολύ stile, το παρουσίασε για πρώτη φορά.

Κι οι Ιταλοί, μέντορες του στυλ και του καλαίσθητου design τον αντάμειψαν με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας δια χειρός Υπουργείου Εμπορίου.

Στη συνέχεια το «driving shoe» έγινε μόδα, ανεξαρτήτως του αν είχες ακούσει ποτέ σου το δόγμα «μύτη-τακούνι» ή το «sidestep clutch». Πρόεδροι, ηθοποιοί, επώνυμοι, τα πάντα όλα.

Οι υπόλοιποι το έμαθαν ως μοκασίνι οδήγησης που μάλλον ακούγεται περισσότερο gay από την αρχική πρόθεση του Mostile. 

Ο Mostile είχε σκεφτεί ότι όταν οδηγείς χρειάζεσαι λεπτή σόλα για να έχεις καλύτερη αίσθηση των ποδοστηρίων, καλή στήριξη φτέρνας για να μη γλιστρούν τα πόδια όταν «χορεύουν» με τα πεντάλ και μικρό βάρος στο πατούμενο

Φυσικά, στην πορεία του χρόνου τα αμιγώς αγωνιστικής χρήσης παπούτσια οδήγησης τα οποία, μάλιστα, πληρούν τις προδιαγραφές της FIA είναι αυτά που επιβάλλονται σε μάχιμο περιβάλλον. 

Τα τελευταία χρόνια τα δικαιώματα για το μοκασίνι οδήγησης τα κατέχει η Prada που είδε τα κέρδη της να εκτοξεύονται. 

Πλέον, το «Original Car Shoe» θεωρείται στα έξι δημοφιλέστερα κοπιαρισμένα είδη στις αμέτρητες κινέζικες βιοτεχνίες.

Με τον καιρό η Prada έβγαλε διάφορα χρώματα, το διασκεύασε, έφτιαξε και μικρά μεγέθη για κομψά πιτσιρίκια και η ιστορία του Mostile συνεχίζεται.

Εμάς, πάντως, μας άρεσαν τα παπούτσια οδήγησης της Piloti που συνδυάζουν την ανατομία ενός αγωνιστικού με μια ρετρό εσάνς. 

Photo: Piloti

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»