Στα παλιά μας τα παπούτσια. Τα «αγωνιάρικα»

Post date:

Author:

Category:

Τα φόρεσαν ο Kennedy, o Αgnelli, ο Rossellini και εκατομμύρια οδηγοί απ’ τα ’60s μέχρι σήμερα. Και τα μοκασίνια οδήγησης, τα ιδιαίτερα αυτά παπούτσια, συνεχίζουν τις μέρες δόξας τους

παπούτσια οδήγησης

Η ιδέα τού να κολλήσεις σε ένα δερμάτινο παπούτσι ένα κομμάτι σόλας με μικρά «καρφιά» από λάστιχο που να συνεχίζουν μέχρι το ύψος της φτέρνας ήταν άγνωστη μέχρι το 1963


Ήταν τότε που ένας σχεδιαστής, ο Gianni Mostile, με πολύ stile, το παρουσίασε για πρώτη φορά

Κι οι Ιταλοί, μέντορες του στυλ και του καλαίσθητου design, τον αντάμειψαν με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας δια χειρός Υπουργείου Εμπορίου.

- Διαφήμιση-

Στη συνέχεια το «driving shoe» έγινε μόδα – ανεξαρτήτως του αν είχες ακούσει ποτέ σου το δόγμα «μύτη-τακούνι» ή το sidestep clutch. Πρόεδροι, ηθοποιοί, επώνυμοι, τα πάντα όλα. Το φόρεσαν άπαντες οι επαΐοντες του στιυλ

Οι υπόλοιποι το έμαθαν ως μοκασίνι οδήγησης – μάλλον ακούγεται περισσότερο gay από την αρχική πρόθεση του Mostile. 

Ο Mostile είχε σκεφτεί ότι όταν οδηγείς χρειάζεσαι λεπτή σόλα για να έχεις καλύτερη αίσθηση των ποδοστηρίων, καλή στήριξη φτέρνας για να μη γλιστρούν τα πόδια όταν «χορεύουν» με τα πεντάλ και μικρό βάρος στο πατούμενο

Φυσικά στην πορεία του χρόνου τα αμιγώς αγωνιστικής χρήσης παπούτσια οδήγησης τα οποία, μάλιστα, πληρούν τις προδιαγραφές της FIA, είναι αυτά που επιβάλλονται σε μάχιμο περιβάλλον. 

Τα τελευταία χρόνια τα δικαιώματα για το μοκασίνι οδήγησης τα κατέχει η Prada που είδε τα κέρδη της να εκτοξεύονται. 

Πλέον, το «Original Car Shoe» θεωρείται στα έξι δημοφιλέστερα κοπιαρισμένα είδη στις αμέτρητες κινέζικες βιοτεχνίες.

Με τον καιρό η Prada έβγαλε διάφορα χρώματα, το διασκεύασε, έφτιαξε και μικρά μεγέθη για κομψά πιτσιρίκια και η ιστορία του Mostile συνεχίζεται.

Εμάς, πάντως, μας άρεσαν τα παπούτσια οδήγησης της Piloti που συνδυάζουν την ανατομία ενός αγωνιστικού με μια ρετρό εσάνς. 


μύτη τακούνι

Photo: Piloti

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει