Δύο GR Corolla πήραν φωτιά. Η Toyota δεν τα κάλυψε στην εγγύηση

Post date:

Author:

Category:

Δύο σχεδόν καινούργια Toyota GR Corolla, σε δύο ανεξάρτητα μεταξύ τους περιστατικά, καταστράφηκαν αφού πήραν φωτιά. Ωστόσο η εταιρεία αρνήθηκε να τα καλύψει εντός εγγύησης. Δείτε το σχετικό βίντεο από το ένα περιστατικό στο τέλος του άρθρου όπου φαίνεται η φωτιά στο χώρο του κινητήρα

Ό,τι απέμεινε από το ένα από τα δύο GR Corolla που πήρε φωτιά


Πρόσφατα δύο ιδιοκτήτες με Toyota GR Corolla αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα όταν τα αυτοκίνητά τους πήραν φωτιά και η εταιρεία αρνήθηκε να καλύψει τις ζημιές εντός εγγύησης

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο πρώτος ιδιοκτήτης, ο Μπράιαν Μπανκς, στις 8 Ιουνίου 2024, οδηγούσε στον αυτοκινητόδρομο της Βόρειας Καρολίνας όταν το GR Corolla που οδηγούσε παρουσίασε πρόβλημα στον κινητήρα.

Σύμφωνα με την περιγραφή του, ενώ οδηγούσε με ταχύτητα περίπου 137 χλμ/ώ. άρχισε να βλέπει καπνό να βγαίνει από το αυτοκίνητο και να του μυρίζει, επίσης.

Σταμάτησε στην άκρη του δρόμου και μετά από λίγο, όπως φαίνεται και στο βίντεο, οι φλόγες ξεκίνησαν από το χώρο του κινητήρα και κατέληξαν να καταστρέψουν το μεγαλύτερο τμήμα του αυτοκινήτου του.

Η πυροσβεστική υπηρεσία κατέφθασε στο σημείο για να σβήσει τις φλόγες, όμως το μπροστινό μέρος του GR Corolla είχε ήδη καταστραφεί ολοσχερώς.

Η ασφαλιστική εταιρεία κάλυψε το μεγαλύτερο μέρος της ζημίας και μετά στράφηκε στην Toyota με αξίωση εντός εγγύησης για τα σχετικά ποσά.

Η Τoyota αρνήθηκε να καλύψει τις ζημιές με το επιχείρημα ότι το αυτοκίνητο οδηγούνταν πάνω από την ταχύτητα των 137 χλμ/ώ. χωρίς ελαστικά υψηλής ταχύτητας, τα οποία θεωρούν απαραίτητα για τέτοιες συνθήκες οδήγησης και ότι ο οδηγός παραβίασε τις οδηγίες χρήσης του οχήματος. Ωστόσο το GR Corolla εξοπλίζεται εργοστασιακά με ελαστικά Michelin που είναι σχεδιασμένα για ταχύτητες πολύ υψηλότερες από αυτήν. Περίεργο; Τουλάχιστον

Υπήρχαν ενδείξεις προ του ατυχήματος;

Δύο εβδομάδες πριν από το περιστατικό, ο Μπανκς διαπίστωσε ότι το αυτοκίνητο δε λειτουργούσε καλά, σα να δούλευε με έναν κύλινδρο λιγότερο.

Ωστόσο αφού το «έσβησε» για λίγα λεπτά και το έθεσε ξανά σε εκκίνηση, φάνηκε ότι δεν υπήρχε πρόβλημα.

Ωστόσο ήταν ήδη ανησυχητικό ως σύμπτωμα και ο ιδιοκτήτης πήγε το GR Corolla του στον τοπικό αντιπρόσωπο για αλλαγή λαδιών καθώς και για έλεγχο.

Υποψιαζόταν ότι πιθανόν να συσχετιζόταν με κακή ποιότητα καυσίμου.

Παρόλα αυτά η αντιπροσωπεία της Toyota δεν εντόπισε κάτι προβληματικό και ο εκπρόσωπός της του είπε ότι το περιστατικό θα μπορούσε να ήταν αποτέλεσμα ενός ενισχυτή οκτανίων (octane booster) ή περισσότερων οκτανίων στο καύσιμο από το επιτρεπόμενο.

Ο ιδιοκτήτης δήλωσε ότι χρησιμοποιούσε καύσιμο υψηλής ποιότητας, σύμφωνα με τη σύσταση της Toyota.

Η θέση της Toyota

Αξίζει να σημειωθεί η θέση της Toyota σχετικά με την κάλυψη της εγγύησης για οδήγηση σε πίστα, όπως αναφέρεται στον επίσημο ιστότοπο της για σχετική χρήση του GR Corolla.

Μεταξύ άλλων, σύμφωνα με αυτήν, «η συμμετοχή σε track day με οδήγηση υψηλών επιδόσεων (HPDE), συμπεριλαμβανομένων εκδηλώσεων που χρηματοδοτούνται από την Toyota ή θυγατρικών εταιρειών δεν περιορίζει/αποκλείει απαραίτητα την κάλυψη της εγγύησης βάσει της εργοστασιακής εγγύησης. Ωστόσο δεν καλύπτονται ζημιές στο όχημα ή σε εξαρτήματα του που προκύπτουν από κατάχρηση ή κακή χρήση του αυτοκινήτου κατά τη συμμετοχή σε HPDE ή χρήση πίστας και εκτός αυτοκινητοδρόμων».

Όπως δήλωσε ο ιδιοκτήτης του κατόπιν της αλληλογραφίας του με την Toyota USA, «δεν τους ενδιαφέρει αν το πρόβλημα προέκυψε σε πίστα ή αυτοκινητόδρομο. Θεωρούν ”κακή χρήση” του αφ ης στιγμής κινείσαι πάνω από κάποια συγκεκριμένη (σ.σ. ανά περίπτωση) ταχύτητα».

Αν ισχύει αυτό, αν η Toyota θεωρεί «κακή χρήση» του GR Corolla (σ.σ. κατ΄επέκταση και του GR Yaris) κάθε φορά που ένας κάτοχος υπερβαίνει μία συγκεκριμένη νόμιμη ταχύτητα, θα άξιζε μία επίσημη απάντηση και από την Toyota Ελλάς

Η δεύτερη περίπτωση με το GR Corolla που πήρε φωτιά

Στη δεύτερη περίπτωση ένας άλλος ιδιοκτήτης, ο Σεμπαστιάν Ρ., αντιμετώπισε παρόμοια προβλήματα όταν το GR Corolla του έπιασε φωτιά κάτω από ανεξήγητες συνθήκες.

Μάλιστα είχε χειρότερη κατάληξη από το αυτοκίνητο του άλλου περιστατικού καθώς κυριολεκτικά δεν έμεινε τίποτα.

Το περιστατικό συνέβη στις 3 Μαΐου καθώς κινούνταν από την Καλιφόρνια προς την Αριζόνα. Το GR Corolla που οδηγούσε είχε μόλις 9.210 μίλια στο οδόμετρο

Παρά το γεγονός ότι το όχημά του ήταν σχεδόν καινούργιο και δεν είχε τροποποιηθεί εκτός από ένα σετ ελατηρίων χαμηλώματος, η Toyota αρνήθηκε επίσης να καλύψει τις ζημιές εντός εγγύησης.

Η εταιρεία υποστήριξε ότι οι πυρκαγιές ενδέχεται να οφείλονται σε υπερβολική καύση καυσίμου στον υπερσυμπιεστή, κάτι που ωστόσο δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα.

Αυτά τα περιστατικά έχουν προκαλέσει ανησυχία μεταξύ των ιδιοκτητών του GR Corolla, καθώς υποδεικνύουν πιθανές ελλείψεις στην κάλυψη εγγύησης από την Toyota.

Ανησυχία μεταξύ των ιδιοκτητών

Παρά τις διαμαρτυρίες των ιδιοκτητών, η εταιρεία φαίνεται να επιμένει στη θέση της ότι οι ζημιές αυτές δεν καλύπτονται εντός εγγύησης λόγω των συγκεκριμένων συνθηκών οδήγησης.

Η επιστολή της Toyota προς τον Μπανκς αναφέρει ότι ο κινητήρας του αυτοκινήτου παρουσίασε θόρυβο και ότι η θερμοκρασία του λαδιού ήταν υψηλή, κάτι που προειδοποίησε το αντίστοιχο σύστημα του αυτοκινήτου.

Κατά την επιθεώρηση του οχήματος, βρέθηκε λάδι στον υπερσυμπιεστή και στην εξαγωγή, ενώ παρατηρήθηκε και μια μικρή τρύπα στο πάνω μέρος του μπλοκ του κινητήρα.

Η τοποθέτηση της Toyota στις δύο αυτές περιπτώσεις έχει ήδη προκαλέσει αντιπαραθέσεις και ερωτηματικά σχετικά με την πολιτική εγγύησης της εταιρείας.

Η επιμονή της Toyota να μην καλύψει τις ζημιές εντός εγγύησης, παρά τις σοβαρές βλάβες που υπέστησαν τα οχήματα, έχει προκαλέσει ανησυχία στους ιδιοκτήτες και τους πιθανούς πελάτες σπορ μοντέλων της (όπως του GR Corolla και κατ’ επέκταση του GR Yaris) εντός της αμερικανικής αγοράς

Δείτε το αποκαλυπτικό βίντεο από το συμβάν της 8ης Ιουνίου.

Photo: Βryan Banks / Sebastian R / Motor 1


Nissan GT-R ατύχημα Flugplatz

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει