Δύο μέτρα φάρδος. Τα σέξι οπίσθια της αυτοκίνησης

Post date:

Author:

Category:

Ό,τι είναι γύρω στα δύο μέτρα φάρδος είναι ωραίο, επιθετικό, «αντρικό». Νόμος. Εξαιρούνται τα Hummer και παντός τύπου SUV-μενίρ

Porsche 911 φαρδιά

Αυτή είναι η πιο φαρδιά Porsche 911 στην ιστορία. Η Carrera RSR Turbo, του 1974, με 2,1 μέτρα πλάτους


Κάποτε κρίναμε την αισθητική των αυτοκινήτων από το πώς φαίνονται μπροστά. Ίσως, όμως, ο ποπός (sic) έχει περισσότερη σημασία

Το λέω αυτό γιατί βαθμιαία τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο ενδιαφέροντα αισθητικά όταν τα κοιτάζεις από πίσω. Τουλάχιστον τα καθαρόαιμα σπορ. 

- Διαφήμιση-

Η εξελικτική αλυσίδα των διαστάσεων έχει ως εξής: η ιπποδύναμη συνεχώς μεγαλώνει.

Οπότε όλο και περισσότερη μηχανική πρόσφυση απαιτείται απ’ τα ελαστικά. Τα οποία, σε ντόμινο λογική, παίρνουν όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις.

Ως αποτέλεσμα και οι θόλοι που τα φιλοξενούν πρήζονται απ’ τα σχεδιαστικά αναβολικά και κάπως έτσι τα οπίσθια αποκτούν τη σημασία που τους αξίζει.

Προφανώς και το μάρκετινγκ παίζει το δικό του καθοριστικό ρόλο. Όμως είναι αλλιώς να βλέπεις φαρδιά καπούλια και αλλιώς ένα στενό, ανευφάνταστο «πίσω».


Στην ιστορία της αυτοκίνησης υπάρχει ένα μέγεθος-ορόσημο: είναι τα δύο μέτρα πλάτους. Είναι εκείνη η έξτρα λαρτζ διάσταση που συλλαμβάνει τη ματιά του petrolhead σχεδόν ενστικτωδώς

Από τη Ferrari F40 (που ήταν δύο μέτρα παρά τρία εκατοστά) μέχρι τη Jaguar XJ220C και από το ξεχασμένο Bizzarini BZ μέχρι τη Diablo VT και τη McLaren 765LT, είναι το πλάτος που κάνει τη διαφορά. Και δεν βάζουμε μέσα τους καθρέφτες, έτσι;


Μπροστά ή πίσω;

Παράλληλα το εμπρός αρχίζει όλο και πιο συχνά να υποκύπτει στο συμβιβασμό συχνότερων περιορισμών.

Τα «φιλικά» καπό, αυτά που επιβαρύνουν όσο το δυνατόν λιγότερο τους πεζούς σε τυχόν πρόσκρουση είναι, φυσικά, απαραίτητα για όλο και περισσότερη ασφάλεια στο δρόμο. Συχνά, ωστόσο, δεσμεύουν τις σχεδιαστικές ομάδες

Επίσης, η συνεχόμενη τάση για όλο και μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση για εξοικονόμηση ενέργεια έχει κάποιες φορές τίμημα ένα απρόσωπο «μπροστινό».

Για αυτό και επιμένω. Το πίσω είναι το λεγόμενο wow factor. Μετά συγχωρήσεως δηλαδή.


Θηριώδη SUV

Photo: porsche.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει